• jenniann

Khao Lak....

Hej! Vi ska åka till Khao Lak den 9 november hela familjen med vår minsta 5 månaders bebis, nån som vet om det finns blöjor att köpa där? Nån som varit i Khao Lak nyligen? Hur är prisnivån efter tsunamin, jag har hört att de gärna vill att turismen ska sätta fart där igen så prisnivåerna är något lägre...Vi tar gärna emot tips..Vi ska bo på Royal Bangsak resort....någon som vet något bra/dåligt om hotellet?

• Svar på tråden Khao Lak....
  • jenniann

Hotellet var jättebra med fin service, barnkär personal!! Vi hittade ett matställe på stranden till höger om hotellet, Kais resturant..mkt mkt billigt och god mat! Maten på hotellet var jättebra också, bra priser, det kunde ta lite väl lång tid innan maten kom ibland. Vi tog taxi en del kvällar in till KhaoLak och åt där, buss finns också från hotellet en gratis på fm och en på kvällen. Prutade man med taxichafförerna inne i byn kostade det ca 350 bath från byn till hotellet.
    Rekommenderar deras roomservice..nån kväll tog vi mat till rummet när vår lilla dotter hade somnat, mkt bekvämt!!
    Stranden var super!! Strandkanten var brantare inne i byn jämfört med utanför royal.Fråga gärna mera. Läängtar tillbaka!!

• baby2006

jenniann:

Åhhhh vad kul att ni trivdes så bra med hotell och sånt.. Din beskrivning gör ju inte att man längtar mindre direkt...=)

• frugus

Åh det låter helt ljuvligt...

Är det nåt särskild du tycker man borde ta med till Royal, typ vattenkokare eller nåt sånt? Alltså var det nåt du ångrade att du inte tog med?

• jenniann
    frugus skrev 2008-01-04 00:18:25 följande:
    Åh det låter helt ljuvligt...Är det nåt särskild du tycker man borde ta med till Royal, typ vattenkokare eller nåt sånt? Alltså var det nåt du ångrade att du inte tog med?
    Vattenkokare fanns på varje rum och 4 flaskor gratis vatten varje dag...det enda jag glömde ta med mig var intioylsalva.. i värmen blev det varmt i blöjan...så Moas stjärt blev lite röd, men jag köpte barnpuder och så fick hon ligga och lufta rumpan på stranden. Vi fick till och med en spjälsäng till Moa och det kostade inget extra! Städerskorna bäddade rent varje dag och diskade till och med nappflaskorna!!
  • Esping

Hej på er! Hoppas någon finns kvar i tråden fortfarande! Jag har läst men det är först nu det börjar 'kännas allvar' för mig, vi åker den 18 februari från Arlanda till Khao Lak.

En fråga - behöver men strömadapter till laddare odyl där nere, eller funkar det ändå?

Och sen ni som åkt med små barn, har det varit jättejobbigt med jetlagen när ni kommit hem igen, eller har det funkat bra?

• Pingulina

Esping, vi åker den 19 februari till Khao Lak Vilket hotell ska ni bo på? Hur gammalt barn har ni?

Som jag har förstått det så ska det funka utan adapter, och OM det skulle behövas på nåt ställe så finns det billigt att köpa där.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Kaffekopp
    Lite tips tack!
    Jag var i Khao Lak i januari men bodde då billigare på ett enkelt boende i samhället Khao Lak (väldigt fräscht dock) men ska åka med mina föräldrar och syskon nu i år och skulle vilja ha liiite finare boende i närheten av Khao Lak Centrum men inte allför dyrt (fläkt-rum för max 150-200 kronor per rum och natt). Någon som vet något bra?
  • Panna82

Esping: Adapter behövs för det mesta inte men finns att köpa på plats om så skulle vara.

Vår son ställde om sig på en gång både denna resa och förra året. Han blir 2 år nu i januari.

Kaffekopp: Vi tyckte att det verkade jättemysigt på Green Beach Bungalow (tror det hette så). Man tar höger vid Supermarket och sen första höger igen.
    Vi frågade vad en bungalow precis på stranden kostade; de skulle ha 1500:- för en vecka med fläkt. 2000:- med AC. Det var oprutade priser.

• Kaffekopp
    Panna82 skrev 2008-01-08 08:22:24 följande:
    Esping: Adapter behövs för det mesta inte men finns att köpa på plats om så skulle vara.Vår son ställde om sig på en gång både denna resa och förra året. Han blir 2 år nu i januari.Kaffekopp: Vi tyckte att det verkade jättemysigt på Green Beach Bungalow (tror det hette så). Man tar höger vid Supermarket och sen första höger igen. Vi frågade vad en bungalow precis på stranden kostade; de skulle ha 1500:- för en vecka med fläkt. 2000:- med AC. Det var oprutade priser.
    Vi ska bara stanna i några dagar, ska ut till Similan och dyka m.m. innan vi fortsätter ner mot Phi Phi. Så det blir nog bara tre nätter i  Khao Lak :) annars var det ju inte så jättefarligt för beach-bungalow :)
  • LillaMysan
    Kaffekopp skrev 2008-01-08 09:20:44 följande:
    Vi ska bara stanna i några dagar, ska ut till Similan och dyka m.m. innan vi fortsätter ner mot Phi Phi. Så det blir nog bara tre nätter i  Khao Lak :) annars var det ju inte så jättefarligt för beach-bungalow :)
    Vi har bokat här: www.gerd-noi.com ska också ut till similan några dagar med båt Tror vi betalar 300 kr per natt för två stycken.. :-P Tycker det verkar jättemysigt ialla fall

Och nu när jag ändå skriver här! Finns det någon som kan rekomendera en bra undervattens kamera till ett hyfsat pris? Funkar Mares eller Fujjis bra?
Svar på tråden Khao Lak....