• Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • Marayah

Tack. Det var 6/10 så de e inte alldeles nyligen men ganska iaf. Precis i samma veva som man fick reda på att man var gravid så ja fick fira med Sprite istället för sprit. :P

Peppri skrev 2007-11-29 16:44:59 följande:
    Marayah: Är du helt nyförlovad????? Eller har jag missat detta ett tag??? Grattis hur som helst!!!
    Nu är man förlovad och allt... =P Marko 031103 BF: Ca 4/6-08.
  • johlinn

Marayah - det kan det vara värt

Gratulerar också till förlovningen, en stor dag!! Har ni planerat bröllop också eller väntar ni med det?

Peppri - har du gjort något vul el ul?
    Jag har inte gjort något o undrar ibland om det verkligen kan vara nåt därinne nu när jag mår så bra!! Jag har ju inte ont nånstans, mår inte illa, är visserligen trött, men inte extremt. Magen o brösten är större, men annars inga symtom...

Fick en liten yttepytteblödning igen i morse. Den här gången färskt blod dock. BM trode att det berodde på att ett blodkärl blivit ansträngt igår när jag bar lite tungt och att det sedan brast när jag gjorde nr 2 i morse... Känns som en rimlig förklaring då jag inte blödit något mer under dagen, bara lite rest, bruna flytningar, men inte mycket alls!

• Marayah

Nej de e inget sånt planerat. Får se när Liten kommer om de kanske blir i samband med dop eller nåt. De e juh lite roligt att göra så. :P

Uscha då, Inte roligt med blödning. Förstår om du blidde orolig.. :/

johlinn skrev 2007-11-29 18:51:20 följande:
    Marayah - det kan det vara värt Gratulerar också till förlovningen, en stor dag!! Har ni planerat bröllop också eller väntar ni med det?

Fick en liten yttepytteblödning igen i morse. Den här gången färskt blod dock. BM trode att det berodde på att ett blodkärl blivit ansträngt igår när jag bar lite tungt och att det sedan brast när jag gjorde nr 2 i morse... Känns som en rimlig förklaring då jag inte blödit något mer under dagen, bara lite rest, bruna flytningar, men inte mycket alls!
  • Peppri

Johlinn: Ja, visst är den fin!!!! Och nä, jag har varken gjort vul eller ul men jag VILL!!!! Jag är i och för sig inte så tveksam om det finns något där inne, för det måste det göra. För magen växer, brösten likaså (till makens förtjusning ) och trött och irriterad är jag. Lite småillamående ibland. Men jag vill veta att allt är ok med den lill*!!!

Vad obehagligt med blödning! Jag har som tur är sluppit sånt. Men det låter ju som en rimlig förklaring.

Är det någon mer som känner att matsmältiningen har förändrats? Eller i alla fall att det är lite annorlunda? Jag har märkt det tydligt. Idag till lunch, till exempel, så köpte jag pizza. Jag brukar aldrig ha några som helst problem att få i mig en hel pizza. Men idag fick jag bara i mig halva och var då totalt proppmätt. Och nu ikväll har jag ätit bakad potatis med räkor (mums!), några jordgubbar och lite vindruvor. Nu känns det som om maten har fastnat precis nedanför bröstkorgen och inte kommer ner längre och här går/sitter jag och flåsar andfått. Och magen spänner och vill bli ännu större fast skinnet inte räcker till

Och så en lite fråga om kön. Är det någon annan som önskar sig det ena lite mer än det andra? Missförstå mig inte, jag blir överlycklig vilket som, men i nuläget (och sedan länge) så önskar jag mig helst en liten flicka. Jag vill ha en pojke också och fick man bestämma så skulle jag vilja ha pojke först och flicka sen för jag har en storebror och det har varit jättemysigt. Men nu kan man ju inte välja . Men jag vill ha en flicka och då tänker jag att får jag det först så har jag ju fått min flicka, om ni förstår vad jag menar. Och min man har storasyster och han säger att det är minst lika bra . Såklart instämmer jag i "bara barnet är friskt så spelar det ingen roll" men det är ju egentligen självklart. Men kan man inte få önska?? Bara lite?? Måste det vara så tabu?? (Har läst en bra artikel om det i en gravtidning.)

Ha, ha, långt igen. Men jag gillar att skriva. Gillar inte att prata lika mycket, är bäst med det skrivna ordet.

Kram på er

Två ska bli tre
  • Junior mint

Hej tjejer!

Jag gjorde nupp igår, det gick super bra! Dels fick vi ett super resultat på riskbedömningen, så oron som hann bildas är helt borta nu! Dels fick jag ju se Tott (barnet kallas Tott nu). Man såg så tydligt ett litet foster, en liten människa! Tott rörde på sig, låg med benen i kors och man såg tydligt läppar och näsa. Jag skall lägga upp den bilden strax.

Jag frågade bm om hon trodde jag kunde känna fostret nu, men hon bara skrattade och sa v20 för förstfödeskor och v17 för omföderskor... men jag tycker inte det stämmer!? Förra graviditeten kände min sambo sonen sparka utifrån i v 19. Och då hade jag ändå moderkakan på framsidan som skall göra att det tar längre tid att känna. Jag reagerade på vad bm sa och då var hon snabb att ändra sig lite och säga att det naturligtvis är olika för alla. Men jag är ganska säker på att det är Tott jag känner nu redan.

Grattis till förlovningen Marayah! Själv har jag varit förlovad i nästan 10 år, har snart två barn, men inget bröllop än... hahaha!

Det här med att önska kön måste få vara ok. Eftersom jag har en son som jag önskade mig då, så vore en tjej superkul nu! Fast jag tror att det är en kille till och han är sååå välkommen. Men jag kommer nog vilja hålla på tills det blir en tjej, för det har blivit en liten dröm. Kankse för att kunna spegla sig själv i och dela med sig av tjej grejer

Oj blev långt här med...

• johlinn
    Peppri skrev 2007-11-29 19:16:15 följande:
    Johlinn: Ja, visst är den fin!!!! Och nä, jag har varken gjort vul eller ul men jag VILL!!!! Jag är i och för sig inte så tveksam om det finns något där inne, för det måste det göra. För magen växer, brösten likaså (till makens förtjusning ) och trött och irriterad är jag. Lite småillamående ibland. Men jag vill veta att allt är ok med den lill*!!!

Vad obehagligt med blödning! Jag har som tur är sluppit sånt. Men det låter ju som en rimlig förklaring.

Och så en lite fråga om kön. Är det någon annan som önskar sig det ena lite mer än det andra? Missförstå mig inte, jag blir överlycklig vilket som, men i nuläget (och sedan länge) så önskar jag mig helst en liten flicka. Jag vill ha en pojke också och fick man bestämma så skulle jag vilja ha pojke först och flicka sen för jag har en storebror och det har varit jättemysigt. Men nu kan man ju inte välja . Men jag vill ha en flicka och då tänker jag att får jag det först så har jag ju fått min flicka, om ni förstår vad jag menar. Och min man har storasyster och han säger att det är minst lika bra . Såklart instämmer jag i "bara barnet är friskt så spelar det ingen roll" men det är ju egentligen självklart. Men kan man inte få önska?? Bara lite?? Måste det vara så tabu?? (Har läst en bra artikel om det i en gravtidning.)Ha, ha, långt igen. Men jag gillar att skriva. Gillar inte att prata lika mycket, är bäst med det skrivna ordet.Kram på er
    Ja, visst är man nyfiken på att vem det är som är därinne! Frågade, för ibland känns det som att alla kollar innan rutinul, men inte jag! Då är vi i alla fall två som inte kollat än, får se hur länge vi kan hålla oss

Instämmer helt och fullt i ditt resonemang kring könet! Både jag o sambon drömmer om en liten flicka, men vi tror att det blir en pojke. Och han kommer bli så välkommen och älskad Men ändå, har alltid drömt om en liten flicka, henne har jag namn på också

Junior - skönt att allt såg bra ut!!

mysigt o känna bebisen också, längtar jättemycket efter att känna!!
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-11-29 19:16:15 följande:
    Är det någon mer som känner att matsmältiningen har förändrats? Eller i alla fall att det är lite annorlunda? Jag har märkt det tydligt. Idag till lunch, till exempel, så köpte jag pizza. Jag brukar aldrig ha några som helst problem att få i mig en hel pizza. Men idag fick jag bara i mig halva och var då totalt proppmätt. Och nu ikväll har jag ätit bakad potatis med räkor (mums!), några jordgubbar och lite vindruvor. Nu känns det som om maten har fastnat precis nedanför bröstkorgen och inte kommer ner längre och här går/sitter jag och flåsar andfått. Och magen spänner och vill bli ännu större fast skinnet inte räcker till Och så en lite fråga om kön. Är det någon annan som önskar sig det ena lite mer än det andra? Missförstå mig inte, jag blir överlycklig vilket som, men i nuläget (och sedan länge) så önskar jag mig helst en liten flicka. Jag vill ha en pojke också och fick man bestämma så skulle jag vilja ha pojke först och flicka sen för jag har en storebror och det har varit jättemysigt. Men nu kan man ju inte välja . Men jag vill ha en flicka och då tänker jag att får jag det först så har jag ju fått min flicka, om ni förstår vad jag menar. Och min man har storasyster och han säger att det är minst lika bra . Såklart instämmer jag i "bara barnet är friskt så spelar det ingen roll" men det är ju egentligen självklart. Men kan man inte få önska?? Bara lite?? Måste det vara så tabu?? (Har läst en bra artikel om det i en gravtidning.)Ha, ha, långt igen. Men jag gillar att skriva. Gillar inte att prata lika mycket, är bäst med det skrivna ordet.Kram på er
    Sådär med maten har jag haft sen v7 någon gång. Jag har också varit ganska duktig på att okynnes-äta men nu äter jag kanske hälften av vad jag brukar och sen är det tvärstopp. Jag blir spy-mätt!

Hmm... det där med kön är lurigt. Jag har en del tankar om det men de är inte så strukturerade att jag kan skriva ner dem än. Så jag får återkomma
  • Marayah

Goddagens. :P

Ja har oxå resonerat sådär om kön. Ja vill helst ha en tjej för ja har en pojke sen innan. Men vilket som är välkommet bara de e en frisk liten krabat.. =)

Ja har oxå kännt fosterrörelser redan nu i V 13. Så ja tror oxå att det är väldigt individuellt.... Och det lustigaste är att det redan känns som att h*n puffar till inte bara som fladder. Oftast när man sitter så att bebis blir trängd på någe vis. =)

Jodå ja har oxå det kännslan att man äter sig proppad.. =) Men när ja väl är hungrig så måste ja äta direkt annars så kommer kräkreflexen. Hihi.. Men som tur är har jag aldrig kräkts något...

Nu ska det ätas lunch.. Ha det så bra nu alla...

• Junior mint

Hej, Jo maten är ett problem här med. Inte äta för mycket eller att inte äta tillräckligt fort...

Ät det någon mer än jag som fortfarande spyr? Jag spyr varje morgon, sen spyr jag ofta vid lunch. Jobbigt när man precis ätit och blir av med allt igen... Det blir ofta bättre fram emot kvällen, men idag är det ingen bra dag... Hoppas ni mår bättre än jag.

När jag ändå är inne på äckliga ämnen ... jag är också så jäkla gasig och kass i magen på morgonen, någon mer?

En häxkvinna på mitt jobb gissade att jag skulle få en tjej idag. Hon brukar ha rätt på kön när hon gissar, prickade in sonen bla. Men jag lägger inte någon värdering på hennes ord.

Go kväll tjejer!

Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner