• Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • johlinn

peppri - näh, det är ju lixom ett hjärta till i kroppen nu! Och jag tror nog att lillis trivs med en skrattande mamma

• Peppri

Hej allihop! Hoppas att ni har haft en bra helg! Min har varit så lugn och skön. Det enda tråkiga är att maken har jobbat hela helgen. Och eftersom han jobbade så mycket förra veckan (sågs bara till frukost under hela veckan) så var det ännu tråkigare. Och den här veckan kommer i princip bli likadan. Men, men. Sen ska det bli bättre.

Jag har börjat känna bebisens sparkar betydligt mer under helgen och mannen har också nu för första gången kunnat känna att den sparkar . Känns så roligt för hans skull.

Har varit på jobbet i snart en timme och är redan uttråkad. Har typ inget att göra, så dagarna går såååå långsamt.

Ha det gott!!

Två ska bli tre
  • Malla83

Nu är vi hemma från Thailand och det har hänt så mycket! Jag känner bebisen sparka massor och pappa har även han fått känna!! Ultraljudet gick bra och nu försöker vi bara återgå till den tråkiga vardagen efter 1 månads semester. Blä.Nåja här hade det hänt endel iaf! kram

• Strumpläst83
    Peppri skrev 2008-01-14 08:18:52 följande:
    Hej allihop! Hoppas att ni har haft en bra helg!
    Nja... åkte till Kina i söndags. Känns jobbigt att vara borta från maken och den svenska sjukvården/maten när man är gravid. Men jag klarade mig ju sist så det ska väl gå bra.

En läskig sak som hände bara, det vart full rulle på bebisen när planet lyfte! Jätteläskigt! Jag vet ju att det inte är någon fara för skrutten men ändå. Man blir ju överbeskyddande!

Vi har ju köpt en dopler nu så OM jag skulle bli orolig så kan jag ju bara lyssna på bebisen. Fast jag har inte fått användning för den än. Hoppas jag slipper det!
  • Peppri
    Malla83 skrev 2008-01-14 12:29:20 följande:
    Nu är vi hemma från Thailand och det har hänt så mycket! Jag känner bebisen sparka massor och pappa har även han fått känna!! Ultraljudet gick bra och nu försöker vi bara återgå till den tråkiga vardagen efter 1 månads semester. Blä.Nåja här hade det hänt endel iaf! kram
    Välkommen tillbaka till vårt härliga Sverige Det måste ha varit underbart med lite sol och värme! Vad roligt att bebisen är igång och jätteroligt också att pappan fått känna! Det känns som att de får bli lite mer delaktiga då! Ibland tycker jag synd om pappan som inte får uppleva det vi får! (Jag kommer nog inte tycka det i månadsskiftet maj/juni när jag ligger och försöker få ut bebben. ) Skönt att ul var bra!!!
    Två ska bli tre
  • Malla83

Peppri: Haha du har rätt när det väl sätter igång så hade det gärna fått vara han som ploppar ut bebben åt en. Jag blev framflyttad på UL så jag har BF 9 juni istället för 28 maj och jag som tyckte maj lät bra..Nu blir det precis i alla skolavslutningar istället. fast bebben hade nog kommit ut till den 6 juni ändå=).Det var underbart med sol och värme och 1 månad för oss själva! helt underbart, nu börjar vi förstå vad vi gjort=). Känner du nått i magen då?

• Peppri
    Malla83 skrev 2008-01-15 09:54:32 följande:
    Peppri: Haha du har rätt när det väl sätter igång så hade det gärna fått vara han som ploppar ut bebben åt en. Jag blev framflyttad på UL så jag har BF 9 juni istället för 28 maj och jag som tyckte maj lät bra..Nu blir det precis i alla skolavslutningar istället. fast bebben hade nog kommit ut till den 6 juni ändå=).Det var underbart med sol och värme och 1 månad för oss själva! helt underbart, nu börjar vi förstå vad vi gjort=). Känner du nått i magen då?
    Mm, jag känner av knytet mer och mer . Jag har känt sparkar på morgon och kväll när jag ligger på rygg i sängen, men de senaste dagarna har jag börjat känna sparkar även mitt på dagen när jag sitter vid skrivbordet. Det gör mig så lycklig och jag brukar säga "hej, där" när jag får en spark . Hur mycker känner du?

Trist att bli framflyttad så många dagar! Jag blev framflyttad två dagar, vilket gjorde att jag hamnade i juni oxå (2 juni i stället för 31 maj). Men det känns som att två dagar hit eller dit inte spelar någon roll - när den vill ut så vill den ut och bryr sig väl inte om huruvida det är maj eller juni .

Alla: Har ni bestämt namn än??
    Två ska bli tre
  • Peppri

Strumläst: det var säkert ingen fara med bebben! Men såklart man blir lite orolig när den inte beter sig som "vanligt"!

Hur länge ska du vara i Kina?? Jag har hört att maten inte är något vidare där.

Två ska bli tre
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2008-01-16 13:51:16 följande:
    Strumläst: det var säkert ingen fara med bebben! Men såklart man blir lite orolig när den inte beter sig som "vanligt"! Hur länge ska du vara i Kina?? Jag har hört att maten inte är något vidare där.
    Maten är kass (det är därför jag längtar hem så mycket, det och till maken min) Våra svenska kina-krogar är INGENTING som maten här. Men "vi" är här till den 24:e

Och vad gäller bebisen så har jag med mig en dopler för nödfall (och ENDAST nödfall, det får INTE bli en vana, usch! *smäller mig själv på fingrarna*).

Men visst är det bra shopping (sjukt billiga bebiskläder, jag bunkrar ) och så är det roligt med seight-seeing (det man hinner med, jag jobbar ju oftast 10-12 tim/dag när jag är här för att vara så effektiv och minska arbetsbördan när jag kommer hme till Sverige. Det som tar mig 2 timmar här på plats kan ta upp till 2-3 dagar hemma i Sverige just för att man då INTE är på plats!
  • Junior mint

Hej,
    Jag kände knappt igen mig när jag loggade in på fl idag... Men man vänjer väl sig.

Det låter som allt är väl med er. Mycket resor och jobb och makar som jobbar...
    Jag försöker att inte ta på mig för mycket jobb för jag märker att jag inte tål stressen nu, men det är svårt att säga nej. Jag tänker mycket på bebisen och att jag är gravid, och jag gillar att gå och tänka på det. Ibland när jobbet tar över förmycket så kan jag få dåligt samvete och bli ledsen för att jag inte tänker på det nya livet som skall komma... lite knäpp av graviditeten blir man allt..

Strumpläst - KUL med en doppler! Vad betalade du? Man kanske skulle köpa en. Man har ju trots allt en halv graviditet kvar att lyssna. Fast jag vill ha den för nöjes skull... lyssna lite varje kväll.
    Jag tycker också det är läskigt att flyga med bebisen i magen. Fast jag tror inte det är någon fara med det. Men de stora planen är ju bättre än de små på tryckutjämning, så de känns bättre tycker jag.

Peppri - Namn ja... hm. Jag har ett tjej namn valt faktiskt, men inget pojk namn ännu... Tvärtom mot förra gången. Men denna gången kommer vi inte berätta våra namn för någon, för ALLA har åsikter och ingen tycker som man själv och det blir bara jobbigt. Värst var mina diskussioner med min mamma förra gången... hm inte igen!
    Själv då, har ni några namn?

Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner