• Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner
  • Strumpläst83

Peppri:

Har du inte fått kallelse till rutin UL eller? Det fick jag bara ett par dagar efter inskrivning...
    Jag tycker också du ska ringa och höra med dem vad som har hänt!

Johlinn:

Låter jobbigt med foglossning, hoppas att det blir bättre snart!

• Junior mint

Hej tjejer! Är ledig idag för att vara med sonen. Vi tänkte köpa gran idag och julpynta!

Johlinn - jobbigt med foglossning och att du inte får sova! Jag har också ett sådant där bälte från min förra gravaiditeten som var himla bra! Fast i början visste jag inte hur jag skulle använda det, så jag drog åt det till det max och fick ont av det istället...

Marayah - Kul att höra hjärtat! Jag får lust att köpa en sådan där grej själv. Mysigt att ligga och lyssna innan man går och lägger sig.

Peppri - Kul att flytta!...och så är det jul... och så har du bebis i magen!!! Härligt!
    Jag har inte heller fått min ul tid. Min BM gissade första veckan i januari, men ingen tid än så länge. För mig är det också störigt att inte veta för jag skall resa till norrland och behöver veta om jag kan...

• johlinn

junior - låter som en perfekt dag för julpyssel! Härligt!

Sjukgymnasterna bidrog också med ett helt batteri med tips om hur man ska stå,sitta, gå och ett gäng övningar för o stärka musklerna. Känns redan lite bättre, viktigt också att variera mellan att sitta och att stå!

• Niccisen

Peppri: Du är inte ensam om att inte ha fått ngn kallelse. En del landsting skickar inte ut dem förrän 2 veckor innan du ska dit och en del bokar det i samband med inskrivningen. Jag bor i Örebro, och här är det två veckor innan som gäller. Pratade med min BM igår och hon sa att har jag inte fått en kallelse i början på januari så ska jag ringa specialstMVC

BF 4/6-08
  • Junior mint

Jo idag fick jag min UL kallelse... Det blev den 3 jan, vilket krockar med min resa, så jag skall försöka flytta den imorgon.

Jag köpte förrsten ett par mamma hängsle jeans, typ snickar brallor. Jag är ursöt i dem om jag får säga det själv. Man ser magen tydligare i dem! Jag ville ha ett par förra graviditeten, men det fanns ingenstans i min stlk.

• Peppri
    Niccisen skrev 2007-12-12 09:37:56 följande:
    Peppri: Du är inte ensam om att inte ha fått ngn kallelse. En del landsting skickar inte ut dem förrän 2 veckor innan du ska dit och en del bokar det i samband med inskrivningen. Jag bor i Örebro, och här är det två veckor innan som gäller. Pratade med min BM igår och hon sa att har jag inte fått en kallelse i början på januari så ska jag ringa specialstMVC

Jag mailade till vår bm för en liten stund sen. Men ditt inlägg lugnade mig lite. Då är det kanske inte jättekonstigt att jag inte fått kallelsen än.

Junior mint: min man vill att jag ska ha ett par såna byxor för han tycker oxå att gravida är väldigt söta i snickarbyxor . Hoppas att du lyckas byta din tid för ul! Trist att det krockar!

Två ska bli tre
  • Marayah

Läängtar till mitt andra UL. Mitt första ul fick ja hos bm vid inskrivningen. Och de andra nu fick vi när vi var på de första ul. Roligt att få se liten i v 19 med för då ser man lite mer än i v 12. Tänk va tiden går snabbt egentligen. Går in i vecka 16 på lördag. ;)

Marko 031103, Liten BF: Ca 4/6-08.
  • Peppri

Igår fick jag äntligen kallelsen till ul. Den 8 januari blir det!

Ha en trevlig helg allihop!

Två ska bli tre
  • Niccisen
    Peppri skrev 2007-12-10 16:16:12 följande:
    Åh, vad härligt att få höra hjärtat!!! Det vill jag oxå! Nu går jag mest och väntar otåligt på kallelsen till UL. Jag tycker nog att det är lite märkligt att jag inte fått kallelsen än. Jag är ju ändå i vecka 16 nu och bm sa ul vecka 18! Vilket i och för sig är mitt i jul, så det blir väl lite senare. MEN KAN DE SKICKA KALLELSEN NÅN GÅNG SÅ JAG VET NÄR??????!!!!!!!!! Jag vill ju se den lill*!!! Är hemma ett par dagar från jobbet, för jag går en kurs på distans nu i december och passar på att göra det jag kan hemifrån. Så skönt att vara lite hemma och gå runt i vilka kläder som känns skönast. Och sitta här framför hyacinten och lukta, känner mig som Ferdinand Nästa vecka flyttar vi in i vårt radhus Vi har packat hela helgen och jag är helt slut. Men det ska bli så roligt!!
    Jag fick tiden nu i veckan, är också i v. 16. BM sa att jag skulle ringa specialstMVC i början på januari om jag fortfarande inte fått ngn tid, men så ramlade den in här hemma... En del ställen är bara riktigt sega
    BF 4/6-08
  • Strumpläst83
    Peppri skrev 2007-12-15 13:42:13 följande:
    Igår fick jag äntligen kallelsen till ul. Den 8 januari blir det!Ha en trevlig helg allihop!
    Härligt!

I mitten av januari kommer vi att vara ett helt gäng överlyckliga blivande mammor som har fått se våra älskade små bebisar på ultraljud. Oj oj oj då kommer det att bli fart i denna tråd. Alla som ska visa bilder och analysera kön och jämföra sparkar
Svar på tråden Snuttiz83's coola vänner