• Milla69

Pajala fortsätter.......

Nu fortsätter vi här tjejer.

• Svar på tråden Pajala fortsätter.......
  • parisförlovad

Laila: Leonard kryper inte heller. Han har blivit en "rumphoppare". Där fick jag igen för alla jag skrattat åt tidigare

• Etienne

Lotta: han har börjat med det nu under julen. Jag tror att han fick iden av sin kusin som var här under julen (han är 2 mån äldre än Bastian). Han släpade men Bastian upp på rummet och när han fick cd-spelaren i julklapp så var saken biff. Han kan vara däruppe i säkert en timme och bara greja. Han brukar kalla när han vill ngt. Om man råkar komma upp när han gör nr 2 så blir han skitsur (ja, han har blöja fortfarande o lär ha det tills han är 5...)

Jannica: haha, Bastian var ju rumphasare och med Ruben vet jag inte riktigt, det är 50/50. Han ställer sig i kryp-position fast med ena benet under sig och gungar. Han stånkar och kämpar men är inte riktigt där än. Och han blir såååå frustrerad när han inte når det han vill

• Etienne

Sara: Vad mysigt att de leker! Jag hoppas att våra också kommer att leka bra

• Snorky
    Laila: Neo är torr dagtid men bajsa på pottan ska han inte. Utan varje kväll ska han ha blöja o bajsa i!! Men det kommer väl nån gång. Tror ju inte han kommer bajsa i blöja hela livet! O jag tror ju inte Bastian kommer göra det heller!  Det kommer när det kommer. Barn är ju så olika.
    Ja, det är jättebra att de leker med varandra och roar sig själva... helt plötsligt får man så mkt tid över att hinna med hushållssysslor när de inte sover!!!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Lottis77

Laila: Hugo har också blöja fortfarande. Och han har först nu börjat gå undan lite när han bajsar, så medvetandet börjar komma, men blöjfri tror jag dröjer länge innan han blir. Vill inte tvinga fram något heller. Dessutom är han ju livrädd för pottan och toaletten. Tror han är rädd att något ska bita honom i snorren, när han inte har full koll neråt. Karlar...

Är det inte semester snart???
  • norpan74

Hej hej, nu var det ett tag sen jag skrev nåt här

Lotta: Grattis till körkortet,måste kännas underbart.

Jannica, grattis till första stegen för Leonard Hugo står själv och slänger sig framåt när man kallar på honom, men det kommer väl snart Hugo blir ju 11 mån 23 jan, Thea var 11 mån när hon började krypa Så lillebror ligger långt före där...

Ser att ni diskuterar blöjor. Thea har oxå blöja, men kissar på toaletten ett par gånger om dagen på eget initiativ. Ibland vill hon bajsa där också. Hon får ta det i sin egen takt. Jag hade gärna låtit henne springa naken hemma om det inte var för att vi har såna springor i furugolvet i vardagsrummet, lite svårt att göra rent efter ev olyckor Vi funderar dock på att lägga ett billigt laminatgolv så länge, dels för att underlätta "potträning" och dels för att skydda furugolvet mot alla små leksaker som far i golvet titt som tätt.

Mamma till Thea 050716 och Hugo 070223
  • parisförlovad

Angelina är för det mesta utan blöja när vi är hemma, men om vi ska bort sätter vi på den. Då brukar hon fråga "mamma har jag blöja på mig?" när hon blir kissnödig

• Etienne

Lotta: haha, Bastian är precis likadan och jag tänker inte stressa honom . Han har haft så mycket problem med magen och nu när det funkar tänker jag låta honom vara ifred. En dag upptäcker han väl att ingen annan har blöja mer än han

Jag kollade på några foton innan idag från när en kompis var och hälsade på. Fotona visade när Bastian och hans 5-åriga dotter badar tillsammans. Jag upptäckte att Bastian sitter och drar sig i snorren på nästan varje bild . Det är ju en skojig lite mask att dra i . Det ska ju börjas i tid

• norpan74

Imorse fick Thea och Hugo en kusin, en liten tjej... bara att leta efter alla små rosa klänningar som ligger här Det var Mickes storasyster som fick sitt andra barn.

Nu väntar vi bara på nästa kusin. Mickes lillebror ska också få barn nu. BF 16 jan. Syrran hade BF 15 jan Det är kul att de blir många. Det är Mickes brorsas andra barn också. Det kommer vara 6 kusiner som är födda på 3 år

Mamma till Thea 050716 och Hugo 070223
Svar på tråden Pajala fortsätter.......