• Milla69

Pajala fortsätter.......

Nu fortsätter vi här tjejer.

• Svar på tråden Pajala fortsätter.......
  • Etienne

Lotta: Haha, känner så väl igen mig. De ville att vi skulle läsa av vattenmätaren när vi flyttade in i huset i sköllersta. Vattenmätare??? Hur ser en sån ut? Var brukar den sitta? Elnoja har vi än, om inte annat så för miljön. Det hjälpte att byta bolag från Eon till ett annat, elräkningarna minskade med 40 %. Fast vi bråkar ändå om handukstorken ska vara på eller inte (den drar 60W... inte mkt). Har hellre den på och släcker datorn när den inte används men sambon håller inte med...

Här har det varit helt j-vla sanslöst fullt ös. Samma kväll som julfesten hos Tess fick BÅDE jag o Oskar kräksjukan. Lagom kul veckan innan ul och dop när vi ska ha släkten hemma. Sen hade vi div gäster på besök i 10 dar för att sen åka till sthlm över nyår. Jag har just börjat hämta mig och huset ser ut där efter (alla gäster var barnfamiljer).

Ni får iaf alla ha ett gott nytt år!

• Snorky

Det bästa man kan göra är att byta alla vanliga glödlampor mot lågenergilampor. Visst kostar det att byta, men där kan man spara en hel del i längden och då behöver man inte hålla på o släcka omkring sig hela tiden. Hur roligt är det att bo i ett nedsläkt hem för att spara några kronor?!?  Sen det som är den stora kostnaden är ju om man har eluppvärmning, då kan man behöva tänka till lite. Vi har fjärrvärme o dessutom fast kostnad på den vilket har varit rätt skönt! Sen alla vitvaror o sånt är ju smart att köpa bästa energiklassen på, strunta i torktumlare o hängtorka allt ist etc. Det finns mkt småknep, men i slutändan är det ju inte direkt så att man spar några offantliga summor på vardagliga saker som dusch, släcka lampor etc. För att må bäst tror jag det är bäst att bara leva normalt så att säga.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Etienne

haha, nej jul skulle det vara . Det är inte tänkt att det ska bli fler. Definitivt inte medan jag pluggar!

• Milla69

lotta- vi är sjuka här hemma men jag vet inte hur brottom det är med sängen, ska jag lämna på jobbet eller hemma hos er, det måste ske i alla fall innan den 24 för sedan är vi inte här.

• Milla69

som sagt minet lika med noll, grattis till bebisar och alla framsteg och barn som fyllt.

• parisförlovad

Idag tog Leonard sina första steg!!
    Å så stolt han blev när han kom på att han gått själv

Jag som hade hoppats få det i födelsedagspresent.. (fyller den 26:e) U fick det i present av Angelina

• Lottis77

Haha! Jag klarade körkortet igår! Så imorse körde jag själv in till jobbet. STOLT!

Camilla: Du kan droppa sängen här på jobbet, jag har ju BIL att lasta i. Gör det du tycker är enklast (även om det är trevligt med hembesök ).

Är det inte semester snart???
  • parisförlovad

Lotta: Grattis! Vad skönt. U:s lillebror klarade oxå körkortet nyss, vilken lättnad (slipper vi skjutsa i tid å otid )

Svar på tråden Pajala fortsätter.......