• Milla69

Pajala fortsätter.......

Nu fortsätter vi här tjejer.

• Svar på tråden Pajala fortsätter.......
  • parisförlovad

Igår satt Angelina å skrev 8989898989 på datorn, jag frågade henne "vad skriver du för något?" å hon svarade "åttanioåttanio" eh.. hallå.. Hur 17 visste hon det?
    Hon brukar sitta å knappa lite i wordpad å hon har lärt sig hur man byter färg på bokstäverna, hur man får bort rutor som kommer upp om man råkar trycka på någon knapp, å hur man kommer in i programmet. Hon kan mer än min mamma
    Å så håller hon på å lära sig albanska me. Vi har inte varit så ordentliga att U bara pratar albanska med henne, utan vi tänkte att det får komma efterhand. Å det verkar funka det med. Hon kan alla kroppsdelar å rätt många saker. Sen frågar hon hela tiden "vad heter den/det på albanska" (bra för mig oxå så jag lär mig )

2-åringar e visst inte så små som jag trodde innan jag själv fick barn..

• parisförlovad

Åå.. glömde ju det gulligaste! Hon har lärt sig att sjunga en sång på albanska, å den sjöng hon ett antal gånger när vi firade nyår med farmor å farfar, å vad glada de blev! (dom e lite oroliga att hon inte ska lära sig prata deras språk eftersom vi bara pratar svenska hemma..)

• Snorky

Vilka söta systrar Uhlan jag såg i tidningen i morse!

Jannica: Ja, man hänger inte riktigt med i deras utveckling! Neo satt nyss o räknade till 20!! O det visste jag absolut inte att han kunde!

Låter som Angelina kommer bli en liten datahacker! Neo älskar att rita på datorn, men så mkt längre har han inte kommit. Roligt att hon lärt sig albanska också!!

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • parisförlovad

Sara: Ja, det känns bra att hon lär sig. Så att hon kan prata med släktingarna. Jag har själv släkt som pratar finska, å önskar ibland att jag var lite bättre på det.

• neeke72

Visst va dom fina.... barnen alltså... snögubben han e inte så fin längre... ligger ner och ser ut som en stor snöhög mest...

• Snorky

Ja, Neo är väldigt bekymrad över att hans snögubbe har tappat huvudet!

• MoLs mamma

Grattis Lotta.. Måste kännas underbart *S*

• Snorky

Förlåt Lotta, jag glömde bort dig!! Ett STORT GRATTIS såklart!!!

• Lottis77

Tack för alla grattis!

Vår fina snögubbe har också drattat i backen i tövädret. Som tur är har inte Hugo sett det ännu. Han tyckte "gumben" (som han säger) var så fin och stod i fönstret och tittade ut på den när den var färdig.

Seg-Hugo som knappt pratade innan jul har äntligen fått fart! Han har lärt sig några siffror och bokstäver till och med. Han fick en rittavla i julklapp och när man skriver på den säger han vad det står. Han kan A, O, U och E och siffrorna 1, 7, 8, 9 och 0. Tala om att det gått fort. Hoppas bara att det fortsätter så.

Är det inte semester snart???
  • Etienne

Jannica: Oj, vad tidig han är. Ruben kan inte ens krypa men han jobbar på det . Fast han är så glad ändå så det gör inget.

Bastian är duktig på siffror och bokstäver men det är nog tack vare 5 myror-filmerna . Numera är tv tackålov helt ointressant. Nu har han fått en cd-spelare på rummet så han knatar upp dit och sätter på en saga och leker sen med sina tåg och helikoptrar i timmar.

Svar på tråden Pajala fortsätter.......