Pajala fortsätter.......
Nu fortsätter vi här tjejer.
Nu fortsätter vi här tjejer.
Igår satt Angelina å skrev 8989898989 på datorn, jag frågade henne "vad skriver du för något?" å hon svarade "åttanioåttanio" eh.. hallå.. Hur 17 visste hon det?
Hon brukar sitta å knappa lite i wordpad å hon har lärt sig hur man byter färg på bokstäverna, hur man får bort rutor som kommer upp om man råkar trycka på någon knapp, å hur man kommer in i programmet. Hon kan mer än min mamma
Å så håller hon på å lära sig albanska me. Vi har inte varit så ordentliga att U bara pratar albanska med henne, utan vi tänkte att det får komma efterhand. Å det verkar funka det med. Hon kan alla kroppsdelar å rätt många saker. Sen frågar hon hela tiden "vad heter den/det på albanska" (bra för mig oxå så jag lär mig
)
2-åringar e visst inte så små som jag trodde innan jag själv fick barn..
Åå.. glömde ju det gulligaste! Hon har lärt sig att sjunga en sång på albanska, å den sjöng hon ett antal gånger när vi firade nyår med farmor å farfar, å vad glada de blev! (dom e lite oroliga att hon inte ska lära sig prata deras språk eftersom vi bara pratar svenska hemma..)
Vilka söta systrar Uhlan jag såg i tidningen i morse! ![]()
Jannica: Ja, man hänger inte riktigt med i deras utveckling!
Neo satt nyss o räknade till 20!! O det visste jag absolut inte att han kunde! ![]()
Låter som Angelina kommer bli en liten datahacker!
Neo älskar att rita på datorn, men så mkt längre har han inte kommit. Roligt att hon lärt sig albanska också!!
Sara: Ja, det känns bra att hon lär sig. Så att hon kan prata med släktingarna. Jag har själv släkt som pratar finska, å önskar ibland att jag var lite bättre på det.
Visst va dom fina.... barnen alltså... snögubben han e inte så fin längre... ligger ner och ser ut som en stor snöhög mest...
Ja, Neo är väldigt bekymrad över att hans snögubbe har tappat huvudet! ![]()
Grattis Lotta.. Måste kännas underbart *S*
Förlåt Lotta, jag glömde bort dig!! Ett STORT GRATTIS såklart!!!
Tack för alla grattis!
Vår fina snögubbe har också drattat i backen i tövädret. Som tur är har inte Hugo sett det ännu. Han tyckte "gumben" (som han säger) var så fin och stod i fönstret och tittade ut på den när den var färdig.
Seg-Hugo som knappt pratade innan jul har äntligen fått fart! Han har lärt sig några siffror och bokstäver till och med. Han fick en rittavla i julklapp och när man skriver på den säger han vad det står. Han kan A, O, U och E och siffrorna 1, 7, 8, 9 och 0. Tala om att det gått fort. Hoppas bara att det fortsätter så. ![]()
Jannica: Oj, vad tidig han är. Ruben kan inte ens krypa men han jobbar på det
. Fast han är så glad ändå så det gör inget.
Bastian är duktig på siffror och bokstäver men det är nog tack vare 5 myror-filmerna
. Numera är tv tackålov helt ointressant. Nu har han fått en cd-spelare på rummet så han knatar upp dit och sätter på en saga och leker sen med sina tåg och helikoptrar i timmar.