Pajala fortsätter.......
Nu fortsätter vi här tjejer.
Nu fortsätter vi här tjejer.
593,5! Nästan 600! Säger som du Lisa - jävla pingvin!
Tänker inte gå in på detta pingvinspel, verkar ju livsfarligt
Hur blir det med Kinamuren??? (sugen på kinamat
)
Här hemma har Hugo öroninflammation igen, tredje på ca 5v ![]()
Här var det dödens, spelar alla pingvinen
själv är man nu i alla fall en barnvagn mindre-skönt för vi har hela lägenheten full känns det som.
annars så har jag en super dålig liten tjej här hemma, ringde och fick till svar att skulle hon inte bli bättre till kvällen så var det akuten som gällde, som tur var så började F att äta till kvällen,,,det blir alltid så hrä när anders är ut och reser.
åsa-jag vill absolut med på kina men jag kan inte fören tidigast den 17/11- men jag tar gärna runt 18 tiden så man inte blir så sen hem, jag och anders kommer ju bara att ha helgerna här fram till jul.
stakars hugo- men så många på kort tid det kan inte vara bra har han gått på medicin?
Camilla: Nä, jag har lagt ner pingvinen. Kommer inte över 600 m, hur jag än försöker.
Vad är det för fel på din plutt då? Lät ju inte bra med akuten. Håller tummarna att hon piggnar till!
Åsa: Så många på så kort tid? Min Hugo har aldrig haft öroninflammation, så jag vet inte hur det är, men det låter tufft.
Usch, jag har massor att göra, men kommer mig inte för med något. Men plocka upp leksakerna från köksgolvet måste jag i alla fall göra. Ska bli så skönt när H får eget rum på samma våning. Fast han lär nog sprida ut sig ändå. ![]()
Åsa: Ni har väl ipren istället för alvedon som smärtlindring? Ge näsdroppar i förebyggande syfte, så fort minsta lilla teckan på snor eller snuva så näsdroppar 3 ggr per dag (fast max i 10 dar). Du har kanske hört det förr men hellre en gång för mycket...
Jag vet ju hur det är. Vi ber bara till gud att Ruben inte blir öronbarn, han är nu vaccinerad mot pneumokocker iaf.
Camilla: Vad felas henne då? Stackars liten...
Jag vill med ut!!! Kan alla helger utom 17-18:e (mamma kommer) som det ser ut nu.
hög feber som inte vill gå ner och vägrar att dricka inga blöta blöjor det senaste dygnet (18h) så om hon inte blir bättre ska vi in och få drop, känns så tufft för hon är ju så liten ännu känner jag, men tur hade jag, anders kompis kom förbi och tog hand om whilma så jag lyckades få i 10teskedar yoghurt med frukpure och 1,5dl vätska (modermjölkersättning) tog hon så efter det gick febern ner utan alvedon och hon lekte lite, men hon sover oligt här i kväll och är lite varm igen men det känns i alla fall hoppsult och två blöta blöjor
mycket lycklig mamma.
det jobbiga är när man är hemma själv med barnen och man ska ta alla beslut själv är van att bolla med anders och att få komma ifrån en stund så det var guld värt ikväll, whilma fick hur mycket uppmärksamhet som helst och jag slapp plocka bort kvällsmaten, skönt med riktigt bra kompisar som man inte behöver säga något till utan han läser av mig så pass bra att han vet vad som ska fixas i alla fall här hemma.
pingvinen som högst 588 sen la jag ner.
men ska vi boka in den 24/11 lördag kl 18:00
Kinamuren 24/11 kl 18:00 och för att fler ska kunna komma med så tycker jag dom som vill ta med sig sinna små/stora gör det, vi kommer ju säkert bli en del mammaor utan barn så då kan man hjälpas åt.
Camilla- utan barn.
då ska ja på maggnus uggla
så dyker inte upp åtan står å rockar loss gärnet
Den 24 kan inte jag heller. Åker till London den 25 så vi måste umgås med barnvakterna (morfar m sambo) då. Helgen efter det går inte heller... men men ....
Laila, tack för tips. Man kan aldrig bli påmind för många gånger.
Thea såg precis smulor på vardagsrumsbordet, sa: smutsigt, gick och hämtade sopborsten och sopade ner dem på mattan
Dags att dammsuga med andra ord ![]()
Milla, hoppas Filippa blir bra snart. Här är det full fart på Hugo igen...
filippa är mycket bättre idag-skönt.
angående kinamuren-ska vi ta ett annat datum, några förslag ni som har lite inplanerat?