• siesus

Vi i Spanien

Hej,
    tänkte det kunde vara kul med en tråd för oss som bor i spanien. Så kan vi ju fråga och prata om saker som hör landet till....

Vart bor ni och hur gamla är era barn?

Min tjej är snart 6 månader och vi bor på Gran Canaria, fast vi vill helst flytta tillbaka till malaga.

• Svar på tråden Vi i Spanien
  • Angelito

Hej pá er alla
    Det var länge sedan jag var inne och kikade pá spanska tráden
    Känner igen en del av er, hur e det har nágon fler fátt bebis senaste halváret.
    Jag hinner inte med datorn längre e ju fullt upp alltsá

FELIZ NAVIDAD GUAPAS!!!!!!

• siesus

hej alla, hoppas ni haft en god jul! Jag är precis hemkommen från sverige, det var inget julväder men massor av god mat och allt annat man saknar! Maya har blivit riktigt bortskämd av mormor o morfar, idag är hon dööööögnällig, suck... dessutom kan hon nästan krypa, så nu får jag inte en lugn stund!

Jaja, GOTT NYTT ÅR!!!

• Angelito

siesus: hehe gott nytt ár pá dej med

• Granada

Gott nytt âr pâ er spanska mammor. Har kommit hem efter en mânad i Sverige! Har varit sâ kul och Alonso har haft sâ roligt med sina kusiner. Det blir trâkigt för honom här dâ vi inte känner nâgon som har barn här direkt :(.

• Nina Kanin II

Hej tjejer!

Jag slänger in en fraga. Hur gör man för att fa rösta i Spanien?? vart skall jag vända mig???

♥ Gull-Ivar ♥
  • Augustiblomman

Nina Kanin II, du far bara rösta i lokalval (om du inte är spansk medborgare, förstas!), vänd dig till ditt ayuntamiento.

• bizzy

har ni shoppat mycket po rean nu do?!

• Nina Kanin II

Tack för infon Augustiblomman!

Jag är inte spanskmedborgare, är det nagon som är det?????

Bizzy: jag spyr bara jag ser köerna när det är rea. Köpte iaf en väska pa Mango. Skall passa pa att kolla lite i morgon fm när det inte är sa mycket folk.

♥ Gull-Ivar ♥
  • Augustiblomman

Nej, rean är verkligen inget att ha! Köpte lite underkläder till hela familjen i helgen men jag tror jag fick tag på det enda i affären som INTE var nedsatt! Vi som handlar till ordinarie pris borde få ha en egen kassakö i affärerna...

• la perla

Hej hej! har kommer en till som bor i spanien (malaga) en del kanner jag igen men jag har inte varit inne pa familjeliv pa ett tag=) fick en dotter for 8veckor sedan!! sedan dess har det varit fullt upp med att lara kanna den nya familjemedlemen=) nu antligen borjar man fa lite koll pa sov och at klockan.. verkar vara en del som varit hemma i sverige over jul..Har ni haft det bra? ska aka hem i var o visa upp lillan.

Svar på tråden Vi i Spanien