Granada skrev 2007-11-19 18:53:58 följande:
De var lite slarviga med mina kontroller med. Man mâste vara allert och veta allt och själv boka tid mânga gânger. Järn i spruta brukar de ge om värdet är väldigt lâgt. Tror att det är skonsammare för magen ocksâ sâ att man kanske ger det för att udvika förstoppningar. Jag behövde aldrig järntillskott.I vecka 24-28 ska man göra ett test, O'sullivan, för att kolla socker. Det missde de pâ mig sâ det blev taget lângt senare. I vecka 35 ska man pâ yttrligare kontroll hos barnmorska för att göra ett "cultivo vagino-rectal" ett prov frân slidan för att se om man har ev bakterie(streptokocker eller nât i den stilen¿?) Det mâste göras om efter en mânad om du gâr över tiden. Skriver mer snart. Alonso ropar :)
Jaha okej då hänger jag med. Jo O´sullivan har jag gjort redan, så det är avklarat.
Det där "cultivo vagino-rectal" är det något dom kollar (som en gyn undersökning) eller är det något man får göra själv? Har skräck för allt vad gyn-undersökningar heter, förlossningen däremot är inga problem:P
Menmen, jag får tacka för din hjälp:)