hej,dubbelt medborgarskap existerar inte som vissa har sagt, bara mellan spanien o vissa sydamerikanska länder, men maya har oxå medborgarskap i både sverige o spanien, hennes personnummer är "normalt" och vi fick det ifrån försäkringskassan när jag namnanmälde henne, men sedan blev hon utskriven. Jag vill oxå att hon ska vara både spansk o svensk, fast hon har bara spanskt pass, ser ingen anledning till att ha 2...
Jag pratar brar svenska med henne, pappan pratar bara lite svenska, men om vi är med folk så blir det ju lätt spanska, känns lite oartigt att prata så ingen fattar.... Har oxå "fixat" en massa barnfilmer plus musik på svenska, så när den tiden kommer så ska hon se allt på svenska (och läsa).
skuml83:
Det finns nestle här, men inte NAN, om du e orolig så ta med dig. Barnmatsburkar fnns både nestle, hipp o andra, beroende på vart ni handlar. Kolla efter att det inte är nåt socker tillsatt, här vet man aldrig!men i barnmatsburkarna brukar det inte vara det. Välling finns INTE i spanien, så det får ni ta med.