hmmm alla har olika upplevelser vi förlossnigen. Det beror ju mkt på vilka som har skift just när det är dags; den supertrevliga eller ragghaggan liksom...
Det skiljer väldigt från sjukhus till sjukhus här.
Min sambo var med hela förlossningen, även då sugklockan användes och jag blev klippt. Däremot kom hon ut lite kall (jag var så kokhet att jag tjatade om A/C hela tiden, så det var rätt kallt i rummet (ouuups!) så de lade henne på mig en liten stund, sedan låg hon typ 1 timme i kuvös och fick upp värmen.
Det tog ju typ 20 minuter att sy, för min doktor sydde "innifrån", så jag fick aldrig några stygn utåt (svårt att förklara....), vilket var skönt, men det tog ju sin lilla tid.
Ang.förlossningsplaner har jag ingen aning när man lämnar in, fråga på nästa besök...
Jag kommer föda i spanien igen när det blir dags för en till, utan tvekan, jag har flera kompisar som har åkt till sverige för att föda, och det verkade ännu värre nästan...
Idag har vi varit på 6månads kontroll; 70cm 8,3 kg! BIG GIRL! Hon skrek som en stucken gris hela tiden, men allt var bra med henne.
:D