Halloj igen! Sofiaejerblom, jag tycker ocksa att det är lite konstigt att du inte har tid förrän i januari... du borde nog i alla fall ga pa kontroll en gang varje manad... det tror jag du kan be om bara du säger till att du vill det... fraga! Jag tycker att den bästa informationen far man fran väninnor som varit/är gravida, de kan förklara saker och ge massa bra tips... Där i Malaga maste det ju finnas nagon svensk kyrka (de brukar ha barntimmar där du kan träffa andra svenska mammor), svensk skola, eller föreningar där du kan söka andra svenska mammor som kan berätta hur det var för dom. Kanske kan du tom hitta nagon som erbjuder sig att föja med dig pa läkarbesöket eller vid förlossnigen för att hjälpa dig att översätta. Tex jag har fatt förtroende för varan svenska prästfru här pa Mallorca som är utbildad sjuksjöterska och har flera barn och har lovat att hjälpa mig efter förlossningen om det skulle vara nagot jag behöer.... tex med amningen, mm. Det kanske inte behövs, men det känns toppen att det finns nagon som kan hjälpa.
Jag är faktiskt inte sa orolig inför förlossningen, jag tycker över lag att Spanien har en ganska bra sjukvard. Jag försöker förbereda mig genom att ta del av all information som gar att fa fran läkare, böcker, tidningar, internet.... men framför allt tjejkompisar!! svenska och spanska, som har barn och har gatt igenom graviditet och förlossning, de är ovärderliga informationskällor, de kan du fraga om allt!!!