• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar
    Ugglans mor skrev 2008-01-24 21:43:31 följande:
    Ursäkta men förstår jag dig rätt. Du har alltså tänkt måla med hyllorna kvar på väggen?
    haha, nej :) men de sitter på "hållare" inte konsoller alltså, utan dolda grejer, så de tror jag säkert man kan ha kvar och måla runt. Även om man målar något på dem, så döljer ju hyllan det sen :D
  • Ugglans mor

Ja men har du tänkt på hur det ser ut sen när du tar bort hyllorna helt. Då är det ju en annan färg

• Peda

Du får gärna påminna mej närmare..har inte hunnit skriva upp det..:-d

Lillhjärtat04 skrev 2008-01-24 21:41:02 följande:
    Mammasknodd: Jag skickar ett privat mess med min adress Peda: Det är kl 18.30
    malle:lackyllan sitter ju fast med dolda konsoller...2 eller fyra skruvar sitte i skivan så man kan lätt ta lös hyllplanet o låta själva upphngningen va kvar.Antar du menar att du tänkte göra så?
  • maltazar

Peda: jo det var så jag tänkte..

pissypopi: DET tänkte jag däremot inte på... Men det går nog lösa ändå. Är ju lättare att bevara pluggar och skruvhål om man målar än om man tapetserar.

• Lillhjärtat04

Peda: Det kan du vara lugn för...tro inte att du ska kunna komma undan!!! Räcka ut tungan

• Ugglans mor

Maltazar: ja då det går ju alldeles utmärkt bara du ser till att det inte far för mycket målarfärg i pluggarna. Men ang. din fråga om billig färg. Min erfarenhet är att det är bättre att köpa färgen på en färg affär. Den färgen är mycket mer dryg än billig färg a la Rusta.

• maltazar

pissypopi: Okej.. Tänkte först att det inte spelar så stor roll när det är tapet under (suger ju inte upp så mkt), men det måste ju slipas osv ändå. Så det får väl kanske bli riktig färg då, när jag nu har råd med det.

• hally

maltazar: Vi har använt rusta-färg och den fungerar lika bra som dyrare på tapet. Nu sist köpte vi ännu billigare färg på Byggmax och den fungerade lika bra den också! Enligt vad de säger på riktiga färgaffärer så måste man ändå alltid måla 2 varv och det räcker med 2 varv billig färg

• maritmedm

Vi har målat ganska mkt både i nya och gammla hemmet. Har inte behövt göra nåt underarbete, bara spackla igen lite hål. Är så smidigt å måla, + att det är lätt ändra om man vill göra om inom en inte allt för lång framtid.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~