• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • skrutteluttan74
    Ugglans mor skrev 2007-12-04 14:50:10 följande:
    Nu kan jag äntligen meddela att vi sålt vår lägenhet. I alla fall så är kontraktspapperna skrivna. Så backar köparen nu ur så har vi i alla fall tjänat lite pengar
    Härligt för er...Inte en dag försent,så nu äntligen kan ni ägna er helt och fullt åt kåken...så skönt att ni får komma iordning innan julen
  • Pumpkin

Apropå köp och sälj av hus/lägenheter - har ni sett den stora timmergården som är till salu i Stackgrönnan? 13 000 000kr! Men den är ju himla fin förstås...

• emmapemma4

Mina föräldrar ringde och sa att de hittat ett hus till oss Vem har råd att bo där? Boendekostnaden skulle vara på 48.000 i månaden. Helt sjukt!

Ang. pysselkväll så ska jag kolla med maken om det passar. Vad brukar ni pyssla med?

Karl 050823 och Bollen BF 071230
  • Lejko

mountainmamma: Det är fritt pyssel. Virkning, broderi, sticka, sy. Men även papperspyssel är på tapeten. Man tar med sig det man vill göra.

maltazar: vi kan säga från 17 och framåt så kan man komma när man vill. Vi är ju hemma hela dagen!

• Lejko

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko från 17.00 och framåt. Dyk upp när det passar er.

Ta med eget fika så bjuder jag på dryck. Hör av er om ni vill veta var jag bor/behöver vägbeskrivning.

Lejko
    maltazar

• Ugglans mor
    Pumpkin skrev 2007-12-05 12:38:41 följande:
    Apropå köp och sälj av hus/lägenheter - har ni sett den stora timmergården som är till salu i Stackgrönnan? 13 000 000kr! Men den är ju himla fin förstås...
    Jo jag har sett det. Å jag sitter bara och gapar varje gång. Jag visste inte att det fanns sånna hus här i skellefteå.
    Hade jag vetat detta så hade jag naturligvis inte köpt vårt utan köpt detta i stället.

Men jag som nu varit inne i svängen är ju lite skadad och räknade ut vad mäklaren får i arvode!!! Å de får just under en mille!!!!
    Synd bara att de pengarna går till sura Skandiamäklarna.
  • Ugglans mor
    Lejko skrev 2007-12-04 11:18:13 följande:
    Gah. Sitter och skriver ansökningsbrev och intresseanmälansbrev. Nu är jag officiellt arbetssökande. Var igår på arbetsförmedlingen och blev lite peppad att börja söka. Lärarjobb försöker jag inte hoppas på utan jag satsar på andra jobb där det inte krävs så mycket utbildning. Det är ingen av er som vet att er arbetsplats behöver nyanställa/vikarier? Well well, det löser sig. Tur jag har en rik sambo hehe...
    Ska vi söka tillsammans. Jag har ju som oxå börjat söka.. suck
    Känns inge kul.

Jag har en klasskompis som har sökt 4 jobb och han fick alla 4. Det var iof i södra sverige och han är man. Men ändå!!!
  • Hotte

Pumpkin:
    Ska de sälja huset nu?? Timmerhuset som det varit så mycket skriverier om i tidningen?? Visst är det nybyggt? Han var väl helnöjd över huset om jag inte minns fel. Så konstigt att sälja nu, de har väl knappt hunnit börja bo där.

• Pumpkin

Japp, precis det huset! Fattar inte varför man skulle vilja sälja det... Och hur man kan räkna med att få 13 miljoner? Visst, det är jättefint, men det priset är ju i klass med Stockholm liksom. Och Disponentvillan (visst, inte lika nytt och så, men ändock) skulle säljas för 5 miljoner - det tyckte jag var mycket

Hotte skrev 2007-12-05 18:01:35 följande:
    Pumpkin:Ska de sälja huset nu?? Timmerhuset som det varit så mycket skriverier om i tidningen?? Visst är det nybyggt? Han var väl helnöjd över huset om jag inte minns fel. Så konstigt att sälja nu, de har väl knappt hunnit börja bo där.
    pissypopi: Ja, nog tjänar de galet mycket om de får det sålt för den pengen. Håller med om att det är synd och skam att det är Skandiamäklarna som fått uppdraget dock...
  • maltazar

Det där timmerhuset, jag undrar om inte det är Tindras farmor och farfars kompisars... De hade iaf nå himla fint, nybyggt hus i stackgrönnan... och det kan väl inte finnas så många sånna..
    Är det de så var det inte länge sen alls det vart gjort.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~