• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • madigan

Ja om ni visste hur kycklingarna ser ut så .

• madigan

Och äntligen har jag fått veta varför en man inte kan vara både snygg och smart!
    I så fall skulle han ju vara kvinna!!!!!!!!!!!!!!

• kobra

vadå hur kycklingarna ser ut, jag må vara lite trög nu men fattar inte hur du menar

• madigan
    kobra skrev 2007-12-07 15:21:31 följande:
    vadå hur kycklingarna ser ut, jag må vara lite trög nu men fattar inte hur du menar
    dom blir uppgödda med antibiotika och kraftfoder, annars skulle dom inte bli så stora som dom är. Får dom inte de där så dör ju alla. De är djurplågeri att ha så många kycklingar i samma hönsgård.

När en kalkon är mycket mindre än en fullvuxen kyckling..visst är det nåt fel då.

Ja jag ska inte tjafsa mer..de är våran åsikt och vi äter aldrig kyckling.

.
  • madigan

De finns annan mat som är bra..tex kött från Irland....nu kanske de finns nån som ska argumentera om de åxå men ...jag tänker inte prata med djuret.

Bara för att det står sverige så är de ingen garanti för att de är svenkt kött . Vi köper efter priset inte efter land.

• maddeofreddes

Tack för alla bra tips.. Blir nog och äta sambal kotletterna.. det är bara såå gott..

Sarah81 : Har kopierat ditt kycklingtaco recept... så smarrigt ut !!

• Annamus

En kalkon mindre än en fullvuxen kyckling? Nähä nu skojjar du väl ändå? Farsan har haft kalkoner i omgångar och sist jag fick en kalkon av honom (det var den minsta i den slakten sa han) så vägde den 7 kg... hur många kycklingar, om än fullvuxna, väger så mycket? För övrigt gjorde jag den kalkonen i ugnen bara med salt, peppar och MÄNGDER med smör, i bitar, och jag tror fan vi äter än!!! OCH SMAAAASK!!!!

• Sarah81

Annamus:

A lifelived in fear is a life half lived
  • kobra

ja gud så gott me kalkon, såna hade vi när jag var liten..

• madigan
    Annamus skrev 2007-12-07 17:44:43 följande:
    En kalkon mindre än en fullvuxen kyckling? Nähä nu skojjar du väl ändå? Farsan har haft kalkoner i omgångar och sist jag fick en kalkon av honom (det var den minsta i den slakten sa han) så vägde den 7 kg... hur många kycklingar, om än fullvuxna, väger så mycket? För övrigt gjorde jag den kalkonen i ugnen bara med salt, peppar och MÄNGDER med smör, i bitar, och jag tror fan vi äter än!!! OCH SMAAAASK!!!!
    Nädu jag skojar inte....men ät .....jag tycker ändå kyckling är urk..
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~