• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Pumpkin

Det har du förstås rätt i! Tänkte inte på att man ofta har extra kyl och frys i källaren eller liknande

Annamus skrev 2007-12-06 10:25:39 följande:
    Jag gillade åxå huset! Stilen är perfekt för mig, men jag ville inte ha det så där stort dock. Vi är ju inte SÅ många liksom. Angående 4 kyl och frys är det väl inget konstigt egentligen va? Min mormor bodde i ett litet älvsbyhus och hade kyl och frys i köket och sen en liten extra kyl och två frysar extra i förrådet... alla bär, allt bröd och allt ren och älgkött tar väl plats förståssens...
    Vi är ju bara två än (och två katter), men mina stora dröm har alltid varit ett STORT hus, oavsett hur många vi är som bor i det. Tänk husen i typ Extreme Homemakover - så stort vill jag ha det
  • maltazar
    Pumpkin skrev 2007-12-06 11:04:18 följande:
    Det har du förstås rätt i! Tänkte inte på att man ofta har extra kyl och frys i källaren eller liknande Vi är ju bara två än (och två katter), men mina stora dröm har alltid varit ett STORT hus, oavsett hur många vi är som bor i det. Tänk husen i typ Extreme Homemakover - så stort vill jag ha det
    hehe jag håller helt klart med dig! man kan alltid "behöva" extrarum dessutom.. ett gästrum, datarum, vardagsrum (inte som i tv-rum :P), arbetsrum.. osv.. går alltid hitta på något :)
  • Pumpkin

Ja dels extra rum, men sen vill jag ha stooora rum, mycket luft liksom och plats att ha t ex fåtöljer i sovrummet osv

• emmapemma4

Anmäler mig till pysselkvällen men dock med en liten reservation. Ev. så kommer min syster hit så då får jag stå över.

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko från 17.00 och framåt.
    Dyk upp när det passar er.

Ta med eget fika så bjuder jag på dryck. Hör av er om ni vill veta var jag bor/behöver vägbeskrivning.

Lejko
    maltazar
    mountainmamma

Karl 050823 och Bollen BF 071230
  • madigan

hur ska vi då som snart är 2 vuxna 4 barn och 3 katter rymmas i en 4:a på 79 kvm då?
    Ingen aning!!

• maltazar
    madigan skrev 2007-12-06 12:58:57 följande:
    hur ska vi då som snart är 2 vuxna 4 barn och 3 katter rymmas i en 4:a på 79 kvm då?Ingen aning!!
    Ni kanske kunde leta något mindre centralt? Eller bostadsrätt? Kostar ju lite att köpa, men man tjänar in det ändå, då hyran är betydligt lägre än hyresrätt..
    och mindre centralt, då tänkte jag typ Ursviken, Skelleftehamn, Bureå osv där det förmodligen är något billigare, men ändå bra med förbindelser och inte långt till stan..
  • madigan
    maltazar skrev 2007-12-06 13:01:42 följande:
    Ni kanske kunde leta något mindre centralt? Eller bostadsrätt? Kostar ju lite att köpa, men man tjänar in det ändå, då hyran är betydligt lägre än hyresrätt..och mindre centralt, då tänkte jag typ Ursviken, Skelleftehamn, Bureå osv där det förmodligen är något billigare, men ändå bra med förbindelser och inte långt till stan..
    Vi vill inte bo mer centralt än vi gör. Sen att köpa hus är helt uteslutet för den kontantinsatsen man ska ha i handen har vi inte. Sen kommer det att kosta minst 25000 bara att flytta härifrån-
  • kobra

vi bor i en 4, 6 pers.. det går men inte är det kul men å andra sidan vet jag att det är tillfälligt.
    varför skulle det kosta så mycket för att flytta

• hally

madigan: Vad är det som kostar 25000 att flytta?

Vi har inte heller pengar i handen till kontantinsats, det får man ju låna till också.
    Vi hade drömmar om ett stooooort hus med stora rum, men jag vet inte...har bekanta som bor så och nog känns det som att en hel del ytor inte kommer till användning speciellt ofta. Nadja vill ju stänga in sej på rummet med sina kompisar och vistas inte utanför mer än för att fika i köket isåfall =) Nu kommer barnen få varsitt stort rum och det känns nästan mest värt, men resten är inte speciellt stort. Tror det beror mycket på planlösningen hur det känns också, inte bara på storleken =) Vi har öppet mellan kök-matrum-vardagsrum, egentligen hela entreplan är som ett stort rum förutom badrummet.
    Sen tycker jag att det är himla skönt att ha det uppdelat på tre våningar så måste man inte ha tipptopp överallt jämt

• Pumpkin

25000kr!? Det kostade 16000kr för oss med flytt- och städfirma när vi flyttade från Skellefteå till Södertälje i maj

madigan skrev 2007-12-06 13:09:19 följande:
    Vi vill inte bo mer centralt än vi gör. Sen att köpa hus är helt uteslutet för den kontantinsatsen man ska ha i handen har vi inte. Sen kommer det att kosta minst 25000 bara att flytta härifrån-
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~