• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Peda

Asså.. hehe. om man hellre äter djur från utlandet (vart djur många gånger inte har några rättigheter) än djur från sverige som i de flesta fall behandlar väl så vet jag inte hur man tänker. jag menar.. inte bara kycklinar/hönor som lider isf. Hur kan man isf äta fisk lixom? Den kvävs ju till döds. En kyckling/höna tuppar ju av bara man väner henne upp o ner. Men alla har vi våra principer. Själv äter jag inte räkor,huvva det e ju som att äta insekter gillar varken smaken eller konsistensen.

• turia

Jag köper bara kött från sverige.. läser ofta ursprungsland sverige det tycker jag e tillräckligt tydligt.
    (sen hur de transporterar härs tvärs runt sverige är ju bara helt sanslöst.
    skulle aldrig köpa kött från annat land, tänk vilka transportsätt.. flyg från brasilien typ.. miljöskandal..

• madigan
    Peda skrev 2007-12-07 18:39:42 följande:
    Asså.. hehe. om man hellre äter djur från utlandet (vart djur många gånger inte har några rättigheter) än djur från sverige som i de flesta fall behandlar väl så vet jag inte hur man tänker. jag menar.. inte bara kycklinar/hönor som lider isf. Hur kan man isf äta fisk lixom? Den kvävs ju till döds. En kyckling/höna tuppar ju av bara man väner henne upp o ner. Men alla har vi våra principer. Själv äter jag inte räkor,huvva det e ju som att äta insekter gillar varken smaken eller konsistensen.
    korna här mår då inte bättre än nån annanstans.
    Kor som står ute året runt med skit upp till magen...
  • madigan
    turia skrev 2007-12-07 18:57:43 följande:
    Jag köper bara kött från sverige.. läser ofta ursprungsland sverige det tycker jag e tillräckligt tydligt.(sen hur de transporterar härs tvärs runt sverige är ju bara helt sanslöst.skulle aldrig köpa kött från annat land, tänk vilka transportsätt.. flyg från brasilien typ.. miljöskandal..
    är de bättre att transportera kon hit levande?
  • kobra

jag tycker man ska stödja sveriges bönder genom att köpa svenskt kött, rätt vad det är så finns det inga bönder här

• turia

Nej kycklingar är då inte större än kalkoner!!
    Det kan jag svära på.. antibiotika ges bara vid sjukdom,, (allt för att undvika resistens)
    o kraftfoder måste väl de stackarna få för att växa??

• Pumpkin

Tänkte bara inflika att kor i Sverige har det bra mycket bättre än på många andra ställen i världen...

Själv köper jag bara svenskt kött.

• turia

Mindre kalkon väger 4,5 kg ca.
    Den större kan väga över 14 kilo
    Kyckling: 1770g är den vanligaste vikten vid slakt

• turia

Man kan köpa svenskt kött, o som kobra säger stödja sveriges bönder...

• emmapemma4

Det som är svårt att veta är ju om det verkligen är svenskt trots att märkningen är det. Såg ni inte uppdrag granskning igår om icas ompaketering?!

Karl 050823 och Bollen BF 071230
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~