• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • turia

köttkor trivs bra vintertid ute. men måste ha tillgång till ligghall..

Angående att hästar går på stampad jord.
    Det lider de inte av det minsta- huvudsaken är vatten, utfodring vindskydd.
    Försök gärna ha grönt fint gräs i varje hage om du kan..
    om du lyckas så har du väldigt många olika hagar att variera mellan,, men så e ju inte ofta fallet.
    Hästar vandrar o trampar o äter ur hagen..

• kobra

jag ser inte ner på resten av sverige precis, det är väl att ta i..men självklart så litar jag mera på butiker där jag bor och till och med känner de som packar kött där bak i charken.
    och det jag tror behöver då ingen bry sig om, alla har vi våra egna tvivel om allt.

• turia

jag tror oxå det e sämre ställt i söder..en annan mentalitet..
    ta tex härvan med mc donalds.. där städarna slava för den lilla lönen o för allt jobb de la ner...rena rama slaveriet..
    Men det e ju bara som jag tycker, förstår att andra tycker annat..

• lilun

måste få fråga varför det inte skulle förekomma svartstäd här på mcdonalds? Själv så har jag ingen aning men jag utesluter inget... Jag tror att man kan känna nån sorts lojalitet på det stället där man bor och kanske blundar för vissa saker. Tror säkert att dom paketerar om färsen här på maxi. Fick nyligen höra av en som hade jobbat på en mindre ort på ica där och redan på hennes tid (som hon uttryckte det) gjorde dom så och det var lääängesen sen hon jobbade på ica!

• maltazar
    lilun skrev 2007-12-08 17:25:48 följande:
    måste få fråga varför det inte skulle förekomma svartstäd här på mcdonalds? Själv så har jag ingen aning men jag utesluter inget... Jag tror att man kan känna nån sorts lojalitet på det stället där man bor och kanske blundar för vissa saker. Tror säkert att dom paketerar om färsen här på maxi. Fick nyligen höra av en som hade jobbat på en mindre ort på ica där och redan på hennes tid (som hon uttryckte det) gjorde dom så och det var lääängesen sen hon jobbade på ica!
    med tanke på hållbarheten numera, köttfärs tex håller ju några dagar istället för en, så tvivlar jag starkt på att de paketerar om i affären. varför liksom? kostar pengar och tar tid ju, bara förlust tycker jag det låter som.
  • maltazar

ni som tror/tycker att djurhållningen är så hemsk, ÄT INTE KÖTT DÅ!
    lite dubbelmoraliskt att klaga och predika om hur hemskt det är om man samtidigt stödjer dem.
    men ta fram fakta, finns flera här som kan ta åt sig av det, innan ni påstår att det är si och så här, i södra Sverige eller vars det nu är.
    Jag tror inte alls det är någon skillnad på en kos liv här än i skåne, förutom att de har mer/längre sommar där då och förmodligen mer tillgång till grönbete.

• turia

maltasar, om du följt med i televisionen så kunde man se ett dolda kamera inslag där till o med butikschefen stod o märkte om/packade om köttfärsen..

• lilun

maltazar: det borde ju kosta mer att slänga den eftersom då får dom ju inga pengar alls för köttet och lådan och plasten är nog inte så kostsam, så dom borde tjäna på att sälja den annars så har dom ju endast fått betala för köttet( vid inköp). Annars så skulle väl maxi affärer som dom visade på tv knappast göra det för driver man någonting så vill man ju tjäna så mycket som möjlig.

naturligvis så hoppas jag ju att jag har fel att dom inte packeterar om det och jag är väl medveten om att det mycket väl kan förekomma på andra affärer.

• Peda

*skrattar* nej nej .. det är skellefte mentalitet att tor det är bättre här än nån annan stans. Just det att alla känner alla .. tror man. Jag som bott på ett antal ställen har märkt att det är annolunda med skellefteå,eller snarare det som gör att man känner sej hemma.. e precis lika "litet" som Gällivare. och där känner verklien alla alla... tror man

• maltazar
    lilun skrev 2007-12-08 17:41:50 följande:
    maltazar: det borde ju kosta mer att slänga den eftersom då får dom ju inga pengar alls för köttet och lådan och plasten är nog inte så kostsam, så dom borde tjäna på att sälja den annars så har dom ju endast fått betala för köttet( vid inköp). Annars så skulle väl maxi affärer som dom visade på tv knappast göra det för driver man någonting så vill man ju tjäna så mycket som möjlig. naturligvis så hoppas jag ju att jag har fel att dom inte packeterar om det och jag är väl medveten om att det mycket väl kan förekomma på andra affärer.
    Du pratar alltså om gammalt kött? som dom packar om för att kunna sälja ändå?
    kostnaderna ligger ju inte bara i förpackningen heller, tror du köttet packar om sig själv? :P drygt 100:-/h får den stackare som gör det.
    Sen tror jag det är i princip omöjligt, jag jobbar med kött själv.. och man SER så jävla tydligt när köttet är gammalt. Bara en blind skulle köpa sånt! Möjligtvis om dom lägger ett "täcke" med ny, fräsch köttfärs över den gamla, att någon köper, men då ser man ju det när man kommit hem... så.. varför? Det som händer är ju att kunder kommer tillbaka och klagar och får DUBBLA pengarna tillbaka från affären... vinst?
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~