• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • turia

har aldrig påstått någonting. jag bara tror att det är en annan mentalitet/högre tempo i södra sverige.. trender o sånt som följs hysteriskt..

• maltazar
    turia skrev 2007-12-08 18:01:28 följande:
    har aldrig påstått någonting. jag bara tror att det är en annan mentalitet/högre tempo i södra sverige.. trender o sånt som följs hysteriskt..
    då behöver du ju inte ta åt dig heller
  • lilun

maltazar: såg du inslaget på tv om maxi? Där packeterade dom om köttet som hade utgånget datum samma dag, och sånt kött brukar vanligtvis INTE lukta illa, men under inslaget så fick man både se och höra personalen återanvända kött som luktade illa och malde ner det med annat kött så att dom kunde paketera det som tex pyttkött.
    Som kund så vill man ju kunna lita på datummärkningen (iallafall jag) och inte få hem nått kött som kanske lukar illa efter nån dag bara för att man inte har stekt upp det direkt. Huruvida kött luktar ok eller inte tror jag dom flesta vet.

• maltazar

jomen förutom lukten så SYNS det direkt kött är dåligt. Det blir först lite ljust grått, sen lite mörkare och så riktigt mörkt brunt till slut. det ser man utan att behöva öppna en förpackning.

• Peda
    maltazar skrev 2007-12-08 18:18:48 följande:
    jomen förutom lukten så SYNS det direkt kött är dåligt. Det blir först lite ljust grått, sen lite mörkare och så riktigt mörkt brunt till slut. det ser man utan att behöva öppna en förpackning.
    Nej.. inte då det blir brunt i botten först.. har alltid funderat på varför det är så ibland när man köpt köttfärs.
  • maltazar
    Peda skrev 2007-12-08 18:52:55 följande:
    Nej.. inte då det blir brunt i botten först.. har alltid funderat på varför det är så ibland när man köpt köttfärs.
    jamen det behöver inte ha med åldern att göra, det blir brunt i botten först, av nån anledning.. är så med köttet på jobbet också.
  • Peda

malle okej. men e ju inte så med alla. *funderaar*

• Bummelumman

Har en fråga angående resesängar. Hur länge kan man använda en sån? Finns det någon maxvikt på dem?

I min mage bor en liten bäs och den ska komma ut den 5/2 2008
  • Zeen

Dagens bönder har många EU-normer och standards att leva upp till, de kan väl knappast fuska sig igenom det?! Det genomförs regelbundna kontroller av Hälsovårdsmyndigheten bland annat.. Även om det FINNS ställen som missköter sig så tror jag inte det är något vanligt förekommande, iaf inte i Sverige. Jag håller med Peda & Annamus, det förekommer däremot riktigt mycket skitsnack och rövarhistorier.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~