• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Zeen

Oj, såg just att ni hade babblat ytterligare en hel sida.. Haha, där ser man hur "efterbliven" man är.

• Lejko

Bummelumman: Jag har inte exakta siffror i skallen men läste någon gång i nåt reklamblad från Jysk eller likn. att barnet fick väga max 18 kilo typ. Vi har också varit i tankarna om det varit värt att köpa en resesäng till Lovisa då hon är så pass gammal nu. Men vi har i alla fall köpt en för det är svårt att ha henne sovandes på en madrass på golvet de få gånger vi ska sova hos folk som inte har spjälsäng. Vaknar hon är det ju bara att spatsera iväg utan att vi har direkt koll på henne. Reagerade dock på annonsen då det stod att barnet inte fick vara längre än 85 cm. Det är rätt lite, men barn kanske är nog gamla så de kan sova i vanlig säng vid den längden.

• Lejko

Bummelumman: Undrar om jag svarade på din fråga haha, blev bara en massa rabbel. Med tanke på de uppgifter jag fick ur annonsen borde man kunna använda sängen till de är stora nog för att sova i vanlig säng.

Någon med större barn som har erfarenhet. Jag är också nyfiken!

• caakam

Ida sover fortfarande i resesäng ibland och hon är 2 år och 9 mån snart. Väger iofs knappt 13 kg...=)

Tror de har en ganska låg gräns för hur länge de kan sova för att inte få på nacken ifall något skulle hända...

• maltazar

jag har för mig att det är bara 15 kg på de flesta resesängar...

• madigan

Hm..jag är lur på att jag är mindre gången än vad som sagts på MV.Så deppigt.....

• madigan
    Peda skrev 2007-12-08 10:46:00 följande:
    Asså nu blir jag lite irriterad! Vart har du hittat den infon? Du verkar har fruktansvärt livlig fantasi tjejen. Vi har haft bondgård med med massor av kött djur.(det ska säljas som mat) Och inte tusan står det med skit upp till magen! Pluss att dom har fri gång mellan att vara ute och inne,året runt. Dessutom jobbar min bonus pappa åt carlgrens slakteri och jag VET precis hur bra djuren tas hand om. Självklart e man inte så naiv så man tror att djuren alltid har det bra i alla transporter.. men av det jag sett iaf. Har bilder på det ifall du vill se
    Livlig fantasi...nä de är min MAN som vet att de är så.
  • Peda

Vad e din man då madigan? Eller menar du att han har vänner som misshandlar sina djur som du berättar?

• madigan
    Peda skrev 2007-12-09 14:38:44 följande:
    Vad e din man då madigan? Eller menar du att han har vänner som misshandlar sina djur som du berättar?
    Han är inte härifrån så såna vänner har han INTE. Han jobbar i SKOGEN.
    Tycker inte du har rätt att påstå att jag har livlig fantasi, du vet inget om mig. Kommer inte att få veta nåt heller.......
    Här blir man helt utstött för att man har sett hur kor har det på landet.
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~