• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar

bendito: min kostade 6000:- :P men det var ett par år sedan..
    grannen brevid flyttade in i våras, de gav 15000:- tror jag.

• bendito

Oki shit pommes, men det är väl kanske smällar man får ta Ser ju tungt ut annars.
    Vad gör det på ett redan vidrigt studielån

• maltazar

det är billigt ju!!
    på sunnanå/moröbacke/moröhöjden osv.. får man ge en nolla till ju..

• Cecilia84

hejsan på er tittar in en sväng till er, pojken min och jag börjar prata om vart vi ska flytta och köpa hus mm.
    Jag är ifrån östergötlan ifrån valdemarsvik ifrån början och vi bor nu i Norrköping, pojken min är i från örnsköldsvik.
    Men han vill inte flytta till Valdemarsvik så vi försöker kompromissa lite.
    Nå väl, min svärmor funderade på att flytta tillbaka uppåt och då till Skellefteå och undrade om inte vi med var sugna.
    Vill inte flytta så långt bort men tänkte undersöka det innan det avfärdas helt, så ju hur det tindrade i ögonen på honom som en hundvalp.
    Därför skulle jag gärna villja höra av er som bor där hur ni tycker, för och nackdelar om att bo , leva och arbeta i Skellefteå.
    Tack på förhand och god jul på er.

• maltazar

Vet inte om jag ser några nackdelar, mest bagateller egentligen, som att vissa affärer inte finns här (Toys"r"us, Lagerhaus, Dollarstore tex) och att det är lite öppna uteställen på vardagar :P som sagt, bagateller.
    Gillar att det inte är så groteskt stort, trivs mindre bra i Umeå tex. Och så är det en allmänt trevlig stad :)
    Billigt att bo... ni lär väl få en smärre chock av att se hyrorna här? :P
    Nära till skog oavsett var man är i stan i princip.. bra då man har både barn och hund.
    hmm ja det var vad jag kom på nu... mest bara fördelar :)
    största nackdelen för oss annars är väl att det är lite långt till mamma, mormor & morfar som bor 7-8 mil bort.

• Cecilia84

låter ju bra här är det ju otroligt dyrt har inte råd att köpa hus här och vill ju inte lägga runt en halv mille  och uppåt på en lägenhet och känner sig ju otroligt låst i hyreslägenhet när jag vill fixa och styra som jag vill ha det. sen är jag ju uppvuxen med havet och naturen så vill inte bo i nådon större stad heller.

• sunnanå

Ja e fd skebo och bor i Umeå nu och här är husen dyra jämfört med skellefteå. Kan få fina hus för över 1 mille,i umeå närmare 2 och över och vissa e svindyra.

håller me,dåligt öppet på söndagar.

Skellefte har cubus som vi umebor saknar
    umeå har då lagerhaus,fått tiimari som lämnat skellefteå.

Sen har vi 2 lindex,3 hennes,3 kappahl så det är bra.

Kan tillägga att jag har enorm hemlängtan men julen blir på sunnanå hos föräldrarna,inte firat där på säkert 3 år så det är dags.

Ja,får se om ni blir skebor.

• Cecilia84

ja vi får se hur det blir, det är ju fasligt långt hemmifrån.

• Annamus

Ja jag är ju då nyinflyttad från Piteå, och jag ska säga att jag verkligen gillar den här stan! Jag bodde i Kåge från början, och kan säga att Kåge är en underbar levande by, som dessutom ligger nära E4, så det tar faktiskt 8 minuter med bil in till stan (Jonas jobb på lasarettet). Vi funderade på Ersmark, som billedes är kanske max 5 minuter till bort från stan. Det såg ut att gå bra med bussar därifrån med, men kanske inte lika ofta som tex. från Skellefteåhamn. Ersmarks lägenheter (ja vad heter det där bolaget som hyr ut) är extremt billiga, omkring 4800 för en trea INKL. el. och området är enligt mig mycket trevligt. Man är på landet liksom, men utan att för den skull vara så vansinnigt lång tid från stan. Jag kunde bo där helt klart. Just nu bor jag på Klintfors/Uppfinnarvägen här nära stan, och trivs mycket utmärkt här. MEN, här kostar då en tvåa ca 4800 kr EXKL el. Men visst, räknar man bara bort en bussbiljett från Kåge/Ersmark så har man ju helt klart inget dyrare boende.

• hally

Här kommer en 4:a bli till salu alldeles snart...eller den är det väl redan men annonsen har inte kommit ut än.
    Ligger på Kvistgatan (södra A-torp), bara några meter till skogen och elljusspår, nära skola, dagis bakom garaget, affär, VC & apotek, Coop mm. 2 bussar/h in till stan (annars gångavstånd om man har 20min på sej).

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~