• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Peda

Jag är också relativt nyinflyttad till stan och visst finns det både fördelar och nackdelar. Fördel för det är billigt att bo. Men många hus och lgh är inte ens lönt att titta på.. finns mkt skabbigt.
    Nackdelen är att det är dyrt att handla här. Jämfört med tex Luleås game och skellefteås game skiljer ser priserna uppåt en 100-lapp eller mer.Enligt min smak så finns det knappt nån resturang med god mat.. CK har god mat och fika och cafe victoria(och stigs har rätt bra fika) men inte så mn går till CK en fredagkväll och äter. Så julhandla i skellefteå rimmar dåligt för oss.
    Sen finns det dåligt med jobb.. inte specifikt för skellefteå kanske men så har det vart för oss. Svårt att få dagisplats. Trafiken i skellefteå är HORRIBEL! Går inte att ta sej fram om man kommer fel tidpunkt.. som att gatorna e för små för alla bilar. .. svårt att hitta p-plats. Fördelen är att kommer man mitt på en vardag så kan det också vara totalt folktomt. Men som malle säger.. det är väl "bagateller" som man lär sej leva med.Kan ju flika in att mödravården här i stan är jätte bra dock! Inga konstigheter alls där.
    Finns också en uppsjö med öppna förskolor vilket jag gillar också.. ett bra sätt att lära känna folk.. och denn tråden e ju helt klart mkt värt också

• Pumpkin

Peda: Hur kan du säga att det inte finns några bra restauranger?! Själv saknar jag just Balzac, Carl-Viktor, Vitberget, M/S Norway... *mums*

• kobra

jag tycker bara att det är svårt att komma fram i trafiken just vid 16, när hela skellefteå tycks sluta jobba

• Annamus

Vi äter alltid på Kinarestaurangen ovanför Vintergatan, vad den nu heter. Trevlig personal och vansinnigt go mat, som till och med sonen mumsar i sig enorma mängder av. :)

• bendito

Ja alltså just nu ser det ut som det blir ersmark här Har nån koll på hur långt det tar till Skeria? Det blir ju jag som får pendal Går det bra med bussar?

• emmapemma4

Jag hoppar över pysselkvällen ikväll. Orken tryter så det får bli en annan gång istället.

Karl 050823 och Bollen BF 071230
  • Sarah81

Se busstiderna för kågedalen.

A lifelived in fear is a life half lived
  • bendito

Hur åker man till Skeria? Ersmark- busstationen i Skellefteå och sen lokalbuss eller? Ursäkta men jag har ingen koll på Skeleffteå alls

Kågedalen? ersmakr verkar ju ha egen hållplats? VAd menar du Sarah 81? VAd är det jag ej fattar Känner mig trögare än trög

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~