• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Lejko

Pysselkväll onsdag 12/12 hemma hos Lejko från 17.00 och framåt.
    Dyk upp när det passar er.

Ta med eget fika så bjuder jag på dryck. Hör av er om ni vill veta var jag bor/behöver vägbeskrivning.

Lejko
    maltazar
    lilun

• Sarah81

Jepp det blir lokalbuss från bussstationen i staan. Jo Ersmark har egen hållplats men Ersmark hör till området Kågedalen. Hoppas jag var tydligare nu

A lifelived in fear is a life half lived
  • bendito

Sarah 81: Tack snälla, ja du är nog tydlig, jag som är slow

Nån som har erfarenhet av ersmark? Ser att det tar ju sin tid med buss trots att det ska vara 1,5 mil bort bara. Vet inte om jag vågar mig på att köra bil i sttooooor staaaaan

• Lejko

Bendito: lägger mig i. Jag tror att du går från busstationen till Skeria. Det är inte långt och det tar nog längre tid att vänta på en buss än att gå. Busstationen ligger strax ovanför centrum, som i sig ligger vid norra älvsbrinken och Skeria ligger på andra sidan älven precis vid vattnet. Det kanske tar 10 minuter att gå.

Jag och min familj var i samma situation som dig för ett år sedan. Men vi hade någon månad längre på oss att hitta boende. Vi fick tag i en lgh i Ursviken (snabbuthyrningslgh) som inte var så fasligt dyr. 3500+ el och vatten. Det gick bra. Ursviken har bra förbindelser med centrum också. Men vi hann bara bo där 6 månader innan vi hittade bästa huset på Sunnanå och flyttade in där.

Det som är bra med Skellefteå för mig är att allt är så nära. Jag bor längst bort på Sunnanå, typ, men har bara 30 minuters gångväg in till stan. Med cykel är allt nära känns det som.

• bendito

Lejko: Vilka hyrde ni av i Ursviken? Vilka kan man hyra av i Sunnanå?

Jag vill veta allt =)

• Annamus

bendito: För att ta dig från Ersmark till Skeria är det ingen direkt stadskörning inblandad... det är ut till e4 sen raka spåret faktiskt. Jag ville itne heller köra i början men till och med jag körde från Kåge (nära Ersmark då) och in till stan. Sen att jag parkerade i utkanten i början är ju en anna historia... ;)

• bendito

annamus: Jag skrattar, känns som om jag skulle kunna göra samma sak =) Vet du nån som bor i ersmark? Trvisel?

• Peda

Lätt! För att jag tycker maten är vidrig,inte värt priset alls! Men det är smaksak. Saknar waldord kina resturang hit.. och MCM mack bar.. testa subway här istan och den mackan jag tog var tok dålig!

Pumpkin skrev 2007-12-12 12:41:01 följande:
    Peda: Hur kan du säga att det inte finns några bra restauranger?! Själv saknar jag just Balzac, Carl-Viktor, Vitberget, M/S Norway... *mums*
  • kobra

men all mat kan väl inte vara vidrig

• Peda
    bendito skrev 2007-12-12 13:54:38 följande:
    annamus: Jag skrattar, känns som om jag skulle kunna göra samma sak =) Vet du nån som bor i ersmark? Trvisel?
    jag känner en tjejja som bor i ersmark.. tror jag.. hehe.. hon loggar nog på här nån gång =)
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~