• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • kobra

finns väl alltid snikna människor som anmäler allt dom ser här på forumet, om de ser att nån vill sälja nåt.

• bendito

ja men vad får man och vad får man inte göra?

• kobra

man får ju inte öppna en tråd i föräljningssyfte men om man i en sån här tråd vet med sig att nån är ute efter nåt speciellt så måste man ju få säga att man kanske har nåt att sälja

• bendito

Man får tydligen promota på pressen iaf Alltid nått

VAr det ingen som visste vart man skule vända sig om man var sugen på att bo i Ursviken eller sunnanå?

Är det bara skebo eller?

• kobra

ja alltså, du skulle ju få tag i och ringa privata hyresvärdar, finns ju många privata hyreshus på sunnanå, sörböle=nära skeria

vet ej vart man kan ringa för att ta reda på de, vi hade nån lista för några år sen med namn men jag minns inte vart vi fick tag i den, kan forska

• maltazar
    kobra skrev 2007-12-12 20:08:57 följande:
    man får ju inte öppna en tråd i föräljningssyfte men om man i en sån här tråd vet med sig att nån är ute efter nåt speciellt så måste man ju få säga att man kanske har nåt att sälja
    Nopes inte ens det får man göra ju... kolla bakåt i tråden ALLT med någon slags försäljning är borta.. man får inte länka till tex tradera eller blocket heller. inget alls i tråden, oavsett vad syftet med tråden är.

angående a-torp, så skiftes är ju inte alls nå summigt längre, bara dumma rykten! har själv bott där både gravid och med bäbis... inga problem :) och normalt trevligt folk överallt i princip. men såklart finns det ju drägg nånstans här och där, var man än är.
    hemmans är väl den värsta gatan på atorp nu. mkt invandrare och många av dem knarklangare och zigenare som festar dygnet runt lite hipp som happ.. (hört det sista av en kille som bodde där för ca 1 år sen.)
  • kobra

skiftes måste få ny färg på husen, för husen ser för skabbiga ut med sprucken färg bla,jag minns så väl när de målade om husen för jag bodde där då, trodde det var nån sorts grundfärg men när det sen visade sig att det var den färgen husen skulle ha så blev många väldigt förvånade..
    nu är det inte färgen som avgör ett bostadsområde men jag tycker det är skabbigt där fortfarande, men jag gillar varken frö eller hemmans heller, men det är jag de

• skrutteluttan74
    Peda skrev 2007-12-12 12:29:56 följande:
    Jag är också relativt nyinflyttad till stan och visst finns det både fördelar och nackdelar. Fördel för det är billigt att bo. Men många hus och lgh är inte ens lönt att titta på.. finns mkt skabbigt.Nackdelen är att det är dyrt att handla här. Jämfört med tex Luleås game och skellefteås game skiljer ser priserna uppåt en 100-lapp eller mer.Enligt min smak så finns det knappt nån resturang med god mat.. CK har god mat och fika och cafe victoria(och stigs har rätt bra fika) men inte så mn går till CK en fredagkväll och äter. Så julhandla i skellefteå rimmar dåligt för oss.Sen finns det dåligt med jobb.. inte specifikt för skellefteå kanske men så har det vart för oss. Svårt att få dagisplats. Trafiken i skellefteå är HORRIBEL! Går inte att ta sej fram om man kommer fel tidpunkt.. som att gatorna e för små för alla bilar. .. svårt att hitta p-plats. Fördelen är att kommer man mitt på en vardag så kan det också vara totalt folktomt. Men som malle säger.. det är väl "bagateller" som man lär sej leva med.Kan ju flika in att mödravården här i stan är jätte bra dock! Inga konstigheter alls där. Finns också en uppsjö med öppna förskolor vilket jag gillar också.. ett bra sätt att lära känna folk.. och denn tråden e ju helt klart mkt värt också
    Vi brukar samla ihop ett gäng och dra iväg och handla( inför jul bland annat) för det är som du säger,en ordentlig prisskillnad.
    Nu har i ju en stor bil och ryms ialla fall fyra par,dela på soppan där så kostar det inte så mycket.
    Då vi åkte till Happis så var i bara två par,det blev ca.200:- per familj i soppa.
    Sen det med Game,det är sjukt,för i tex Lule så är det billigare att handla på GAme mot för vissa andra affärer.
    Men i Skeå där är det oftast dyrare på Game än andra...
  • maltazar

jo, jag håller med om färgen på skiftes, ser riktigt skabbigt ut.. men de har ju börjat "måla om", i samma färg dock, i somras.
    hemmans och frö tycker jag också är riktigt skabbiga med de där dassrosa färgerna! hua.. men mitt område är ju lite finare :D tack o lov!

• bendito

Kobra: JA forska gärna om du har möjlighet, vore jätte snällt!

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~