• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • maltazar

ja och angående dagis, Skellefteå är ju en av de få kommuner i Sverige som har ob-dagis och hela TRE sånna dessutom :D
    så för oss är det ett stort plus.

• Lillhjärtat04
    kobra skrev 2007-12-12 16:52:52 följande:
    ja skiftes är då en gata som det inte strålat om de senaste åren, har själv bott där i början på 90 till 98 och i början var det ok men sen så dalade det ganska raskt ner..
    Jag tycker inte alls att Skiftes är något fel på. Bor själv där med barn och jag tycker att det är lugnt och barnvängt här också som alla andra gator här på a-torp
  • maltazar

Lejko: hur gick det med pysslet? var det nån som kom?
    jag fick jobba till 19:30, så det var ju bara hämta Tindra och lägga isäng direkt efter.
    imorgon hade jag dock kunnat :P funderade på att sätta upp här, men det går inte alls, bombnedslag i vardagsrummet..

• bendito

maltazar

ja och angående dagis, Skellefteå är ju en av de få kommuner i Sverige som har ob-dagis och hela TRE sånna dessutom :D
    så för oss är det ett stort plus.

VAd menar du? Känner mig trög igen?

• maltazar

dagis som är öppet dygnet runt, alla dagar...
    är lite olika hur öppet de olika ob-dagisen har, men vårat (på atorp) har öppet jämt, utom storhelgerna (jul, nyår, påsk, midsommar, pingst tror jag det är) när det finns behov.

• kobra

ja smaken är som baken om områden, men när jag bodde där var det ju inte mindre än 3 mord där så det sitter väl i märgen på mig, löjligt av mig men så känns det

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2007-12-12 21:26:21 följande:
    dagis som är öppet dygnet runt, alla dagar...är lite olika hur öppet de olika ob-dagisen har, men vårat (på atorp) har öppet jämt, utom storhelgerna (jul, nyår, påsk, midsommar, pingst tror jag det är) när det finns behov.
    Har dom slutat ha öppet storhelger på nattugglan ??
    Då mina kidz gick där ( du vet på sten åldern...   , nä men fram till 2002 ialla fall) så vet jag att dom ville helst vara lediga då och uppmuntrade oss föräldrar till att försöka fixa annat, mna barnv ar aldrig där storhelger,men jag vet andras som var deet...
  • maltazar
    skrutteluttan74 skrev 2007-12-12 22:02:07 följande:
    Har dom slutat ha öppet storhelger på nattugglan ??Då mina kidz gick där ( du vet på sten åldern...  , nä men fram till 2002 ialla fall) så vet jag att dom ville helst vara lediga då och uppmuntrade oss föräldrar till att försöka fixa annat, mna barnv ar aldrig där storhelger,men jag vet andras som var deet...
    okej, nä nu stänger dom.. handlar väl säkert mest om pengar för kommunen...
    de stänger nu för jul tex den 23:e dec kl 18:00 och öppnar 6:00 den 28:e tror jag det är.
    men det tycker jag är bra egentligen, tycker inte nån ska behöva jobba julafton :) och gör man det så tycker jag hellre barnen ska få vara me familjen/släkten då än på dagis.
  • Peda

bcsvensk: ja med då inbillar jag mej inte!

Sen detta med att a-torp e så dåligt.. visst morden har vart på tapeten men för hur många 100 år sen? Dags att gå vidare? Jag känner folk som bor/har bott på i princip alla gator på a-torp och det e precis samma skrot o korn som jag själv. Så extremt mkt fördommar ... jag menar.. när folk skakar på huvet då man säger att man bor i ske-hamn...kom igen! efter hela våran gata är det barn familj,pensionär,penisonär,vi,singel tjej(ung)barnfamilj.. sen e det några jag inte vet.. men är lugna hus.. och sen kommer det en barnfamilj till... Har fler bekanta i det gula (fruktade) lgh just bortanför oss och det är vanligt hederligt folk... enda jag vet (!) e mkt alkisar e sävenäs.. på andra sidan järnvägen. men det e ju gammel folk endå lixom.. dom sitter ju bara hemma o dricker..

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~