• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Peda

En sak vad jag vet så är det mkt alkisar här.(eller jag upplever det så) men inte a-lagare (ursäkta utrycket) I luleå är det massvis med "hemlösa" a-lagare och värst av allt e att många e bland missbrukare. Då blir dom så oberäkerliga.. våldsammare osv...

• kobra

ja det är ju inte så att man ältar morden och inte går vidare precis(fast det var en klasskomipis till mig) men jag skulle aldrig vilja bo där igen..

• bendito

maltazar: Vad kanon med ett sånt dagis!

• kobra

jag tror så här..är man född i en stad och har bott där så har man områden som man inte skulle välja i första hand, flyttar man då till orten är man mera öppen för alla områden, känns logiskt för mig..
    luleå kanske har nåt område som är pest, umeå har säkerligen ett ochså osv.. enligt varje enskild människas åsikt

• skrutteluttan74
    maltazar skrev 2007-12-12 22:09:22 följande:
    okej, nä nu stänger dom.. handlar väl säkert mest om pengar för kommunen...de stänger nu för jul tex den 23:e dec kl 18:00 och öppnar 6:00 den 28:e tror jag det är.men det tycker jag är bra egentligen, tycker inte nån ska behöva jobba julafton :) och gör man det så tycker jag hellre barnen ska få vara me familjen/släkten då än på dagis.
    Oja,jag håller med dej fullständigt... Jag jobbade heller aldrig då jag hade barnen under julen,då såg jag till att ta semester.
    MEn då jobbade jag jul och nyår då jag inte hade dom istället.
    MEn så var jag ensamstående då.
    Men lika midsommar,då tog mina föräldrar barnen,tills jag jobbat klart om jag jobbade.
    För just storhelger skulle de kännas märkligt att ha barnen på dagis,omän det nu råkar vara mycket bra personal men ialla fall...
  • maltazar

ja, precis.. det är ju familjen man "ska" vara med då.. har nästan aldrig behövt jobba nån storhelg :D

• skrutteluttan74
    Peda skrev 2007-12-12 22:51:58 följande:
    bcsvensk: ja med då inbillar jag mej inte! Sen detta med att a-torp e så dåligt.. visst morden har vart på tapeten men för hur många 100 år sen? Dags att gå vidare? Jag känner folk som bor/har bott på i princip alla gator på a-torp och det e precis samma skrot o korn som jag själv. Så extremt mkt fördommar ... jag menar.. när folk skakar på huvet då man säger att man bor i ske-hamn...kom igen! efter hela våran gata är det barn familj,pensionär,penisonär,vi,singel tjej(ung)barnfamilj.. sen e det några jag inte vet.. men är lugna hus.. och sen kommer det en barnfamilj till... Har fler bekanta i det gula (fruktade) lgh just bortanför oss och det är vanligt hederligt folk... enda jag vet (!) e mkt alkisar e sävenäs.. på andra sidan järnvägen. men det e ju gammel folk endå lixom.. dom sitter ju bara hemma o dricker..
    Det med a-torp...ja där har det gått rykten för X antal år sedan.
    Sen var det Morö Backe som vart hårt utsatt.
    Sen blev det Skellefteå hamn så fick skit rykte.
    Sen sjungande dalen och nu är det A-torp igen...
    Jag tycker det verkar som att "ryktena" stannar kvar lite,och "ploppar" upp då det kommer nya generationer ,då börjar dom om så att säga...dom fortsätter "hänga" på saker som hänt.
    JAg har bott lite varstans i Stan,både innan jag bodde i A-jaur och efter ,alltså både innan jag fick barn och inte.
    Innan vi flyttade hit till huset,bodde vi på Bladgatan,helt suveränt ställe att bo på tyckte jag.
    Men innan de,så var det på Hemmans g. ,dock hände de mer saker där,mer inbrott i bilar,mer polisbilar som snurrade osv,osv...
  • maltazar
    skrutteluttan74 skrev 2007-12-13 00:07:45 följande:
    Det med a-torp...ja där har det gått rykten för X antal år sedan.Sen var det Morö Backe som vart hårt utsatt.Sen blev det Skellefteå hamn så fick skit rykte.Sen sjungande dalen och nu är det A-torp igen...Jag tycker det verkar som att "ryktena" stannar kvar lite,och "ploppar" upp då det kommer nya generationer ,då börjar dom om så att säga...dom fortsätter "hänga" på saker som hänt.JAg har bott lite varstans i Stan,både innan jag bodde i A-jaur och efter ,alltså både innan jag fick barn och inte.Innan vi flyttade hit till huset,bodde vi på Bladgatan,helt suveränt ställe att bo på tyckte jag.Men innan de,så var det på Hemmans g. ,dock hände de mer saker där,mer inbrott i bilar,mer polisbilar som snurrade osv,osv...
    ja, jag tycker det blivit bättre, mindre rykten, bara sen jag flytta hit. Först var det många som var antingen Sjungande eller Atorp, och att bo på den andra delen gick ju bara inte. "Bara knarkare på Atorp" sa den ena och den andra tvärtom. Fast flera på vardera sida då... Men inte nu, tom flera som flyttat till de fruktade knarkarområdena ;P
  • skrutteluttan74
    Jo precsi ,det är just det jag menade,det  är ju så det blir..så om ca 10 år,ja då låter det lika igen,för då har ryktena hunnit ikapp bostads områdena
    Bor ni på A-torp ??
  • maltazar

jo, vi bor på atorp. bott på sjungande innan, inget negativt att säga om något av dem.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~