• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • artch

Vi ska till mina föräldrar. Vi, läs min dotter, är efterfrågade

• lenabolin

Felicia6 - tack tack. han trivdes bra. De va ett glatt team som jobbade där, men det är lännge sen nu. Säkert 3 - 4 år sen vi flyttade. Han sa att det va mer som ett ungdomsgård en McDonald's- Nu bor vi i Borås.

• Peda

Någon mer än vi som påbörjat julhandla ännu?? Tipps på vad man kan köpa till en 2,5 åring?? Vi vet att han kommer få en bobb av farmor.. skidor av faster. Själva har vi köpt en borrfluga.. black and decker =) Hur söt som hellst... en leksak givetvis men som går att "borra" med.. ska köpa ett verktygsbord med verktyg som vi sett på barnens hus. Är det nåt våran son e galen i så är det att skruva och mecka. Ja och förutom det ÄLSKAR han Tiger och phu.. men mest tiger. Så vi köpte en gose-tiger.
    Hur många julklappar köper ni till era barn?? Hur resonerar ni hur många de ska få??

• lilun

är det skyltsöndag imorgon? Har hört av vissa att det är först nästa söndag medans andra säger att det är imorgon....nån som vet?

• Hotte

Iilun:
    I skellefteå är det skyltsöndag imorgon. Här där vi bor blir det först nästa helg.

Peda:
    Julklappar... Jag tycker inte små barn behöver så många klappar. Själv brukar jag köpa 4 - 5 stycken åt dem var. Märk dock... Svärmor köpte 13 st åt dem VAR i fjol... Tror ni de badade i julklappar??!! Och då var mina barn 2,5 respektive snart 4 år. Och sen kom ju mormor/morfar, morbror, faster med familj också med julklappar. Min äldsta dotter tyckte inte innehållet var roligt, bara öppnandet, och när julklapparna var öppnade sa hon: Va? Får jag inga fler??!!
    Så jag har försökt få svärmor att dra ner lite på det där med att ge paket.

• Peda

lilun: e visst i morgon på stan.. men i ursviken e det först den 2/12 vilket jag tycker känns mer riktigt..

Hotte: Whaaat! Din svärmor e mer galen än min*skrattar* Jo .. alltså det är det man e rädd för.. att det ska bli FÖR mkt. Ja men då känns det som vi e ganska lagoma då... kommer bli 4-5 paket från oss.

Nästa fråga då.. Vi gillar att ge och få paket. Men för hur mkt ska man löpa till sin bättre hälft?? Brukar säga för ca en 500:ring.. men man hittar inte nåt under 1000:-... och ofta slutar det med att vi köper för 2000:- till varandra!! Altså.. visst får det finnas nån hejd.. Hur gör i ?? Och NÅT vill vi endå ge varandra.. e ju en del av julen=)

• lilun

peda: vi brukar göra så att vi köper något tillsammans och oftast så blir det ju lite dyrare pryl/prylar då men vi tycker att det är mer värt att göra så, men alla är ju olika, vissa gillar ju överrsakningar andra inte....

• Annamus

Peda: Jag och Jonas köpte för 1200 kr till varandra förra året, och tyckte då att vi slösat över all gräns. Det beror ju på hur mycket pengar man har. Sen tycker jag julen inte riktigt är till för att ge folk det de behöver, det kan det ju köpa själva. Men att ge varandra något som man inte vill unna sig riktigt normalt sett, tycker jag är mysigt. Var det itne du som gav tips till mig om biobiljetter tex? Eller nån lyxigare hårinpackning, hudlotion, den där dyra balla kalsongerna istället för de billiga som gubben använder året om... Det behöver inte bli dyrt. En dyrare vinflaska om man gillar vin kanske. Torkat renkött brukar man ge bort i min släkt, det e vi galna i. Sånna saker, behöver inte kosta mer än 2-300 kr, det är lagom för mig. Och sonen han får 3-4 julklappar av oss, om det blir någon fler så är det nån 20-kronors grej bara. Jag gruvar för när han börjar "kräva" julklappar, med orden: Jamen mina kompisar får ju... Tänker på väninnan som nu i vuxen ålder helt sonika antar att hon ska få kring 6000 kr i julklapp av sin mamma och pappa samt morbror, och planerar in det i sin budget långt innan. Huvva, så vill inte jag ha det.

• Annamus

Å förresten... Babysim, finns det här i Skellefteå? Och hur gammal är barnet när man börjar med det? Och vad gör man exakt?

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~