• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Peda

Annamus: Jo grejjen är den att vi brukar börja fundera i god tid.. och även har kanske två grejer man vet man ska köpa sen. Men sen antigen hittar man det inte eller så ändrar man sej och tar nåt i paniken och då får det kosta vad det kosta vill. HUR korkat som hellst. men har ju blitt så ett par gånger.

pissypopi: ja köksbord och tv e sprajtns nytt redan Inga fler förslag?? Nej. men vi e kanske lite barnsliga när det gäller klappar. man VILL ja ha nåt Har önskat mej smycken av gubben.. fast man blir ju glad för man man än får. för nån jul sedan fick jag en gameboy advanced.. inget jag hade önskat mej direkt. Men värsta bra grejjen visade sej det! Spela ut alla spel jag fick med,var super att ha då jag ammade sander och hade lite problem med det. =) Tack vare gameboyen jag härdade ut ammningen kan man nästan säga. En annan jul fick jag vinterskor. som jag önskat mej.. eller snarare pekade på stan som nån tjej hade på sej...och det kom han ihåg och letade reda på dem och gav mej dem. HUR överaskad som hellst. =) Förra julen fick jag en jätte snygg "dress" Kjol och kavaj.. men med en sladdrig mage så var det inte så snyggt med en snäv figursydd skjorta o kavaj. Så jag bytte faktiskt den emot andra kläder.
    I jul blir det nog nytto grjjer skulle jag tro.. lite lyxigare nyttogrejjer. Skulle vela köpa nå balla skjortot eller tröjjor till Peter,han sa han skulle behöva det Men sen funderar jag på att köpa ett matchande guld arband i pansarlänk. Men de kostar ju en hel del..

bcsvensk: Alltså.. lika viktigt är det nog. Men tror att man tar det på en lugnare nivå lixom. Sägs ju att första gångs morsor e det mest hysteriska.. men tro mej.. hehe.. har inte med hur många barn man har Beror nog mer på förälldrarna.. Hur gamla e dina barn?

madigan: Ja men kanske får lära barnen att städa då ifall alla leksaker ligger på golven??

malle: Jo. men lite vill man nog endå räkna . så det inte drar iväg. 2000:- e en ganska bra gräns tror jag med.. och blir det för 1000- men jag inte att man e snål alls.. utan ja e mer rädd att tappa fotfästet lixom.. hehe.. att man köper för alldelens för mkt alltså.

Felicia: Jo,det är ju en fördel med thailand..billigt att handla där.. men rätt dyrt att resa dit dock. Ni åker ju jätte snart..hur länge skulle ni vara borta?? Har du slutat må ill ännu?? Vore ju as trist om du e dålig när ni åker.. inte tänkt sluta med tabletterna just när ni e borta så du slipper må illa?

OJ! Vart en hel bok idag. Någon som orkat läsa allt eller?*hihi*

Vad tyckte ni om skyltsöndagen ni som vart??

• Peda

Pissypopi: WTF??? VÄLT bilen?? asså det är inte det minsta roligt.. så icke roligt att det blir komiskt!! Hur får man ens tanken?? Hur skadad vart den??

• maltazar

Peda: jodå, jag läste in bok :)

jo det är ju sant, lätt att det rusar iväg.. som igår rätt vad det var hade jag satt sprätt på alla 5000:- jag hade med mig på stan.. :P Fast det va ju inte bara klappar till Tindra då!
    Sen tror jag, om jag minns rätt, att jag och Thony pratat ihop lite om "gränsen" så det blir ungefär lika. Nu spelar det väl inte såå stor roll, men lite dumt kan det ju bli om den ena köper för nåra tusen och den andra bara nån hundring.

pissypopi: Hur gick det med bilen? Jag fattar inte heller hur man kan få för sig något sånt...

• Ugglans mor

Ja bilen var vält.. jag har bildbevis då min bil ligger på passagerar dörren.
    Nu står det till och med på norrans hemsida.

I alla fall så blev det mindre skadad än vi trodde först. Backspegeln är naturligtvis trasig eftersom bilen låg på den, sen har några lister lossnat, två bucklor + att förövarna har rivit sönder vindrutetorkaren på bakrutan.

Men jag blir bara så arg, för nu måste ju VI betala reparationerna + bärgaren som hjälpte oss att älta tillbaka bilen

• Felicia6

lenabolin, ah så då flyttade ni tillbaka då du pluggat klart?

Peda, tyvärr kan jag inte ta uppehåll på dom, för då man slutar måste man minska dosen först o då är allt hittills "förjäves" Men jag mår fortfarande illa men hoppas på att det försvinner fort som tusan.
    Ja, det är ju dyrare att åka, men då kommer man verkligen till paradiset
    Vi åker på fredag o kommer hem den 16e. ska bli skönt

Förresten, visst var det du som pratade om verktygsbänken från barnens hus? Var det black and deckers ni skulle ha? Den kostar väl runt 500 där va? Idag köpte vi den för 349kr på coop

På fredag åker vi till thailand :)
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2007-11-25 16:10:40 följande:
    Annamus: Jo grejjen är den att vi brukar börja fundera i god tid.. och även har kanske två grejer man vet man ska köpa sen. Men sen antigen hittar man det inte eller så ändrar man sej och tar nåt i paniken och då får det kosta vad det kosta vill. HUR korkat som hellst. men har ju blitt så ett par gånger.pissypopi: ja köksbord och tv e sprajtns nytt redan Inga fler förslag?? Nej. men vi e kanske lite barnsliga när det gäller klappar. man VILL ja ha nåt Har önskat mej smycken av gubben.. fast man blir ju glad för man man än får. för nån jul sedan fick jag en gameboy advanced.. inget jag hade önskat mej direkt. Men värsta bra grejjen visade sej det! Spela ut alla spel jag fick med,var super att ha då jag ammade sander och hade lite problem med det. =) Tack vare gameboyen jag härdade ut ammningen kan man nästan säga. En annan jul fick jag vinterskor. som jag önskat mej.. eller snarare pekade på stan som nån tjej hade på sej...och det kom han ihåg och letade reda på dem och gav mej dem. HUR överaskad som hellst. =) Förra julen fick jag en jätte snygg "dress" Kjol och kavaj.. men med en sladdrig mage så var det inte så snyggt med en snäv figursydd skjorta o kavaj. Så jag bytte faktiskt den emot andra kläder.I jul blir det nog nytto grjjer skulle jag tro.. lite lyxigare nyttogrejjer. Skulle vela köpa nå balla skjortot eller tröjjor till Peter,han sa han skulle behöva det Men sen funderar jag på att köpa ett matchande guld arband i pansarlänk. Men de kostar ju en hel del..bcsvensk: Alltså.. lika viktigt är det nog. Men tror att man tar det på en lugnare nivå lixom. Sägs ju att första gångs morsor e det mest hysteriska.. men tro mej.. hehe.. har inte med hur många barn man har Beror nog mer på förälldrarna.. Hur gamla e dina barn?madigan: Ja men kanske får lära barnen att städa då ifall alla leksaker ligger på golven?? malle: Jo. men lite vill man nog endå räkna . så det inte drar iväg. 2000:- e en ganska bra gräns tror jag med.. och blir det för 1000- men jag inte att man e snål alls.. utan ja e mer rädd att tappa fotfästet lixom.. hehe.. att man köper för alldelens för mkt alltså. Felicia: Jo,det är ju en fördel med thailand..billigt att handla där.. men rätt dyrt att resa dit dock. Ni åker ju jätte snart..hur länge skulle ni vara borta?? Har du slutat må ill ännu?? Vore ju as trist om du e dålig när ni åker.. inte tänkt sluta med tabletterna just när ni e borta så du slipper må illa?OJ! Vart en hel bok idag. Någon som orkat läsa allt eller?*hihi* Vad tyckte ni om skyltsöndagen ni som vart??
    Hahaha...jo du kan nog ha rätt där det beror nog mycket på hur förldrarna är,självklart är det så
    Mina kidz är 13 , 11 och 4
  • skrutteluttan74
    Ugglans mor skrev 2007-11-25 09:56:37 följande:
    Jag är i chock!Jag vaknade i morse av att Johnny väckte mig och sa att min bil hade vält. Det är alltså nån (läs några) som har puttat min fina bil så den låg på sida!!Jag fattar inte att människor gör så
    så vansinnigt sjukt...säger som Felicia,det låter lite komisgt,men är hur korkat som helst...
    Vad har du för bil ??
    Tänkte du sa att den var liten...
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 20:23:17 följande:
    Felicia 6 : Hur går det med medicamenten nu då ??Mår du lika piss nu ??
    Idag är jag lite piggare. sover inte hela dagen som innan så det är ju bra Har haft ork med massor av småsaker idag, dock mår jag lika illa.. tyvärr.
    Och så kan jag inte dricka för ALLT jag dricker får en vidrig bismak Vatten är värst
    På fredag åker vi till thailand :)
  • madigan
    Felicia6 skrev 2007-11-25 18:27:27 följande:
    lenabolin, ah så då flyttade ni tillbaka då du pluggat klart? Peda, tyvärr kan jag inte ta uppehåll på dom, för då man slutar måste man minska dosen först o då är allt hittills "förjäves" Men jag mår fortfarande illa men hoppas på att det försvinner fort som tusan.Ja, det är ju dyrare att åka, men då kommer man verkligen till paradiset Vi åker på fredag o kommer hem den 16e. ska bli skönt Förresten, visst var det du som pratade om verktygsbänken från barnens hus? Var det black and deckers ni skulle ha? Den kostar väl runt 500 där va? Idag köpte vi den för 349kr på coop
    Den kostade bara nåt på 249 på Maxi.
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~