• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • Ugglans mor

Peda: vi är så trista att vi brukar aldrig köpa nån julklapp till varandra. Mest för att vi aldrig kommer på nått, vi brukar i stället köpa oss en gemensam julklapp, typ en tv eller ett köksbord eller ja nått.

• madigan

Vi ska väl köpa nåt till varandra åxå, men vet inte var summan slutar på. Våra barn däremot tror jag bara får en dyr gemensam julklapp. Leksaker till dom 2 stora är inte lönt, för dom tittar knappt på sakerna efter julafton. Ligger dom sen och skräpar på golvet så är det väl inte nån ide med att köpa leksaker.

Dom får önska sig vettiga saker som dom har nytta av!

Smilla ska väl få nåt typ bondgård eller ett garage. Kanske Nasse som hon gillar i Nalle Puh.

Syr som en galning åxå och min käre make tycker de ligger kläder överallt.

• skrutteluttan74
    Ugglans mor skrev 2007-11-24 19:47:51 följande:
    Peda: vi är så trista att vi brukar aldrig köpa nån julklapp till varandra. Mest för att vi aldrig kommer på nått, vi brukar i stället köpa oss en gemensam julklapp, typ en tv eller ett köksbord eller ja nått.
    Så gör vi med,fast rätt vad det är har gubben hittat ngt till mej eller jag till han...men oftast köper vi ngt dyrare tillsammans
  • skrutteluttan74
    Peda skrev 2007-11-24 15:54:29 följande:
    Någon mer än vi som påbörjat julhandla ännu?? Tipps på vad man kan köpa till en 2,5 åring?? Vi vet att han kommer få en bobb av farmor.. skidor av faster. Själva har vi köpt en borrfluga.. black and decker =) Hur söt som hellst... en leksak givetvis men som går att "borra" med.. ska köpa ett verktygsbord med verktyg som vi sett på barnens hus. Är det nåt våran son e galen i så är det att skruva och mecka. Ja och förutom det ÄLSKAR han Tiger och phu.. men mest tiger. Så vi köpte en gose-tiger. Hur många julklappar köper ni till era barn?? Hur resonerar ni hur många de ska få??
    När mina älsta kidz var minisar så var jag som smått hysterisk och ville ge dom "allt"
    Då fick jag min yngsta  för 4 år sedan och då kändes det helt plötsligt inte "lika" viktigt,vet inte varför...
    Pratade med ett par kompisar som också fått "etterpöttare(sladdis)" ,dom sa samma sak.
    Men vi brukar även köpa" lite nytto saker" som dom "Kanske skulle fått ialla fall",typ kläder osv ,då blir det automatisgt mer paket,sen tror jag inte barn bryr sej så mycket egenteligen,det är ju vad " vi vuxnar skapar2 åt dom så att säga :_)
    Får dom många i år,eller då dom fyller år,så tror jag kanske man måste fortsätta med det...eller ja,ngt sånt.
    OCh har man flera kidz i samma ålder,så behöver dom kanske itne ha till samma "värde" för dom räknar oftast " paket mängden" ...har vi märkt

Ja så det är så väligt olika och man ska inte ha dåligt samvete hur man än gör,det är ju upp till var och en
  • Ugglans mor

Jag är i chock!

Jag vaknade i morse av att Johnny väckte mig och sa att min bil hade vält.

Det är alltså nån (läs några) som har puttat min fina bil så den låg på sida!!

Jag fattar inte att människor gör så

• lilun

pissypopi: va....vem gör något så dumt..??!! Hoppas att bilen har klarat sig från skador. nån borde väl antingen ha sett eller hört nått för man kan väl inte välta en bil helt obemärkt?

• maltazar

Jag räknar aldrig antalet julklappar jag köper. Till Tindra räknar jag inte så mycket på summan heller... Utan jag köper något av det hon vill ha/behöver och så blir det så många julklappar det blir.
    Nu har hon hittills 3 inslagna från mig, kommer nog bli fler. Brukar oftast sluta på ca 2000:- totalt. Känns som en lagom summa, det är ungefär vad mamma och jörgen köper till oss också, sen vi var barn.

Peda: jag har börjat :) är klar med 3 st och halvklar med Tindra..

• Felicia6

LenaBolin, ahh är ni från stan eller har ni bara pluggat här?

Peda, eftersom Jesper fyllde år nyss så var det dit presenterna gick
    Men sen ska vi köpa alla andra julklappar till han o alla andra i thailand tänkte vi. Lite mer speciella saker o så billigare så man får mer för pengarna

Angående julklappar till oss så har vi ju alla pengar gemensamt, så det känns lite konstigt att köpa dyra julklappar åt varann eftersom man ändå betalar själv oxå Så vi köper större saker tillsammans o ger bara nåt som visar vår uppskattning o kärlek. Sött kort, nalle, rosor, litet halsband osv osv osv

Pissypopi, haha, det låter komiskt, men förstår ju självklart att det är idiotiskt. Hur kan man komma på tanken att göra så?

På fredag åker vi till thailand :)
  • lenabolin

felicia6 - näh det va jag som plugga där uppe. Himla treligt tyckte jag. Gubben fick häng med upp. Vi är härnerifrån.

Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~