• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • skrutteluttan74
    Ugglans mor skrev 2007-11-25 21:41:30 följande:
    yepp...här: www.norran.se/artikel.php&avdelnin...
    Oj... hakkors...snacka om knäppskallar det finns alltså... Ojoj...ibland är det skönt att bo en bit från stan...men jäklar ibland då det dock händer saker här...vars finns snuten då ??I staaaan så klart,för i Byske finns ju ingen...Och mellan varven händer de mycke här ute med...dock har jag aldrig hört talas om välta bilar...bara bilar dom sabbat på andra sätt...
  • maltazar
    Ugglans mor skrev 2007-11-25 21:48:00 följande:
    malle:nu förstår jag inte följd frågan?
    Ja, jag tänkte att det borde väl snarare ligga i deras intresse att göra det med en bil någon mörkhyad/jude/etc äger. Inte för att det gör det mindre fel men ja, du fattar?
  • Ugglans mor
    maltazar skrev 2007-11-25 21:56:02 följande:
    Ja, jag tänkte att det borde väl snarare ligga i deras intresse att göra det med en bil någon mörkhyad/jude/etc äger. Inte för att det gör det mindre fel men ja, du fattar?
    nej jag vet inte varför de hade ritat ett hakkors i snön.. men det var väl en lika dum idé som att välta bilen...
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-25 21:47:32 följande:
    Jo, jag har ju inte fått höra från fk om jag får godkänt heller.. så då känns det lite jobbigt att åka o spendera pengar o inte veta om man har några då man kommer hem :Sjag har svårt att hålla reda på dessa tabletter och det är bara tre stycken hihi Men ja, det är väldigt konstigt att man tar tabletter som hjälper mot tabletterna som hjälper mot tabletterna.

HAr ni beställt det "Europeiska sjukförsäkringskortet" till då ni dragit iväg någon gång ??
    http://www.forsakringskassan.se/tjanster/eu-kort/?page=/privatpers/utomlands/index.php

det gjorde vi till vi åkte 2005,vi var borta 5 veckor,vi bilade genom europa och var i Spanien i 3 veckor...Då fick mellan jäntan en allergisk reaktion ( inget ovanligt i vår familj) ,vi hade adrenalin penna med oss...
    Men vi besökte dock läkare,hon behövde ha mer adrenalin och andra mediciner...då hade vi kortet där med oss,vilket innebar gratis sjukvård för oss...Super bra
    Om man åker ska man även tänka på att man skaffar "läkar intyg för medicinerna",det brukar vara jätte viktigt då man käkar medicin att läkarn skriver så att säga ett giltigt intyg att du måste ha dessa mediciner.

Så kolla upp det med...för jag var tvungen att ha med ett intyg för mina mediciner.

Se till att du får "svar" så fort som möjligt från F-kassan, ligg på dom,minst två ggr per dag,tills du fått svar,var "en jätte jobbig kund"

Men kolla upp detta ialla fall...tror det kan vara värt för dej som käkar mediciner nu...

• Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 22:00:53 följande:
    HAr ni beställt det "Europeiska sjukförsäkringskortet" till då ni dragit iväg någon gång ??www.forsakringskassan.se/tjanster/eu-kort/ gjorde vi till vi åkte 2005,vi var borta 5 veckor,vi bilade genom europa och var i Spanien i 3 veckor...Då fick mellan jäntan en allergisk reaktion ( inget ovanligt i vår familj) ,vi hade adrenalin penna med oss...Men vi besökte dock läkare,hon behövde ha mer adrenalin och andra mediciner...då hade vi kortet där med oss,vilket innebar gratis sjukvård för oss...Super bra Om man åker ska man även tänka på att man skaffar "läkar intyg för medicinerna",det brukar vara jätte viktigt då man käkar medicin att läkarn skriver så att säga ett giltigt intyg att du måste ha dessa mediciner. Så kolla upp det med...för jag var tvungen att ha med ett intyg för mina mediciner. Se till att du får "svar" så fort som möjligt från F-kassan, ligg på dom,minst två ggr per dag,tills du fått svar,var "en jätte jobbig kund" Men kolla upp detta ialla fall...tror det kan vara värt för dej som käkar mediciner nu...
    Tusen tack för tipsen, jag ska ringa o prata med dom i morron, o ringa o fråga läkaren om intyg för mina tabletter och kolla det där kortet

Är så mkt man måste tänka på då man inte mår bra o ska resa. tyvärr
    På fredag åker vi till thailand :)
  • Mammasknodd

Pissypop: Nej, men så taskigt!!!! Har ni lämnat in bilen och kollat så den inte är ramsned?
    Tycker det låter som om det skulle vara ett par småungar.. Tänkte att om det är en liten bil så är den ju inte så tung att välta för ett gäng 13-15 åringar och hakkorset på rutan tyder på mycket barnsligt och fördomsfullt... Alla invandrare kör typ små bilar...
    Men inte kul att få möta den synen!!! Jag skulle blitt förtvivlad...

Ang. julklappar till gubben så gör vi lite olika beroende på hur ekonomin ligger från år till år... I år ska vi inte köpa något till varann utan avvakta och se vad vi får i julklapp och sen köpa det vi behöver efter jul...

Felicia6: Hoppas det blir bättre för dig nu så du kan njuta fullt ut av resan!!! Passa nu på att vila upp dig!!

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Felicia6

Mammasknodd, jag har tänkt försöka det iaf

Vi har planerat att spendera mkt tid på beachen, vi ska rida på elefanter. Åka ut o fiska på storbåtar, köra atv's, shoppa och få massa massage o gå på spa o myyysa

• skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-25 22:03:07 följande:
    Tusen tack för tipsen, jag ska ringa o prata med dom i morron, o ringa o fråga läkaren om intyg för mina tabletter och kolla det där kortet Är så mkt man måste tänka på då man inte mår bra o ska resa. tyvärr
    Jo,det är mycke att tänka på då man inte är kry...Då vi skulle åka i väg,så var det svärmor som berättade för mej vad jag skulle göra och tänka på...Och Oj,det är mycket att tänka på...mot för om man mår prima ...Som vanligt...lite orättvist,man kan tycka att bara för att jag behöver olika mediciner,eller som min dotter,adrenalin spruta osv,då var vi tvungna att ha intyg på allt..så oj vad lkare och F-kassan fick jobba arslet av sej då vi skulle iväg
  • Felicia6
    skrutteluttan74 skrev 2007-11-25 22:12:27 följande:
    Jo,det är mycke att tänka på då man inte är kry...Då vi skulle åka i väg,så var det svärmor som berättade för mej vad jag skulle göra och tänka på...Och Oj,det är mycket att tänka på...mot för om man mår prima ...Som vanligt...lite orättvist,man kan tycka att bara för att jag behöver olika mediciner,eller som min dotter,adrenalin spruta osv,då var vi tvungna att ha intyg på allt..så oj vad lkare och F-kassan fick jobba arslet av sej då vi skulle iväg
    ja, man tycker ju att det bara borde vara att dra iväg med lite kläder, pass o pengar
  • skrutteluttan74
    Felicia6 skrev 2007-11-25 22:14:50 följande:
    ja, man tycker ju att det bara borde vara att dra iväg med lite kläder, pass o pengar
    hahaha Jo då vi åkte 2005,så hade jag aldrig varit utanför sverige,jo i "typ,norge,finland&danmark...men inge längre än så...
    Så jag trodde att det bara var pass,pengar och klader...."Typ" och oj så fel jag hade...vadå mediciner och vadå läkarintyg...men,men...det gick bra,i fick visa intyget för dottern en gång,eftersom hon alltid bär en underlig liten väska med sej,som det är ett litet rött kors på...så dom blev nyfikna och då dom såg vad som fanns i den,då undrade dom...så det var bara fram med läkarintyget,som var skriver både på latin och på engelska...
    Men aldrig trodde man att det var så mycket planering,bara för att min itne är "fullt" kry av sej...
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~