• Felicia6

~*~*~ Skellefteå!~*~*~

Nu är vi inne på nummer 11 av Skellefteåtrådarna!

Välkommen alla nya och gamla till Skelleftetråden.
    Här samlas vi och pratar vidare om allt mellan himmel o jord.

Alla som bor i skeå, har bott i skeå, vill bo i skeå eller på nåt annat sätt gillar/ogillar skeå finns här inne och en del har barn, en del är gravida, en del försöker få barn och en del vill inte ens ha barn. Alla är välkomna!

Presentation av oss i Skeå-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html

Fyll gärna på med information om er så vi andra kan lära känna er

Många brukar åka till Knuten och undrar då oxå om öppettider osv.
    Dom hittar ni här:
    http://familjecentralen.skelleftea.org/index.php

Välkommen in och hoppas ni ska trivas
  • Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~
  • lenabolin

Undra om det är nån här jag känner - Flytta från stället för 3 års sen. Ingen som har pluggat på skeria?

• hally

Gomorron gomorrron!

Hur står det till idag?

• Annamus

Idag är det jag som är sliten utan gräns. Anja har inte sovit inatt. Inte direkt varit jätteskrikig, och legat stilla i sin vagn har hon, men gnällt och skrikit lite lamt sådär... Jag antar vi fick förklaringen sen när hon kaskadspyade ner hela vår dubbelsäng... *suck* Jonas är på jobbet, Mattis är hemma och Anja skriker så fort man lägger henner ner i vagn/säng/babysitter, så jag går med henne i bärsjalen och hoppas hon inte ska kräkas så mycket på mig. Sonen håller redan på att bli tokig på Mamma som inte orkar leka eller hitta på någonting, och jag själv håller redan på att börja storgrina av hopplöshet. Menmen, slog på svenska favoriter på radion och satte igång med städningen. Måste ju tvätta alla sängkläder och även hela bäddmadrassens överdrag... fick knappt in den i maskinen, man kan ju undra hur ren den blir då... renare iaf. Men hur jag ska få in den i torkskåpet och få den torr innan ikväll... Jaja, det löser sig nog. Nu har jag gnällt av mig lite. :)

• hally

Annamus: Ajaj, hoppas resten av dagen blir bättre! Otillräcklig känner man sej... =/ Men det blir bättre! Har han ingen kompis i närheten Mattis?

Själv har jag lillen hemma idag, han blir så trött att vara långa dagar på dagis så idag har vi en hemma-vila-dag, men han är ju rätt aktiv ändå. Inte lätt när man måste sitta i telefon med bank-snubbar och bygg-snubbar och el-snubbar och allt vad där är.

• Annamus

Hally: Nej han har inga kompisar som han besökt hemma ännu, men vi jobbar på det. Däremot så har vi nu hittat på en ny lek som räddar dagen: Storebror Mattis räddar mammas dag kallas den för. Hahaha. Han diskar, han tvättar, han plockar och han vaggar. Kanske inte EXAKT så som mamma skulle gjort det, men han räddar dagen i alla fall. Och han tycker det är kul. Inte alla dagar han gör det faktiskt. ;)

Hörni i morse, måste bara få berätta: Mattis steg upp på morgonen och dök på julklappshögen (morbror hade kommit med två klappar i helgen) och såg på EN gång att där låg två klappar till (vi köpte dem i går på stan). Slutsats? Att mamma gjort julklappar och lagt dit? Neeej, såklart inte. Upphetsat ropade han: MAMMA! Tomten har varit här i natt med julklappar!!!! Hahaha. Sötnos!

• WilmersMamma

Min son på 10 månader har fått magsjuka, hur vet man om det är vinterkräksjukan???

.

Har hört det ryktas om att McDonald´s ska stängas, någon som vet något om det? kanske jag som inte hänger med

• maltazar

Wilmersmamma: är väl svårt i den åldern att veta om det ens är magsjuka öht... händer ju att de blir lös i magen/kräks av något de ätit också.
    vinterkräksjukan brukar väl hålla i sig längre och vara mer intensiv än "vanlig magsjuka", har jag för mig iaf...

Anna: haha nä va söt :P

• WilmersMamma
    maltazar skrev 2007-11-23 13:12:44 följande:
    Wilmersmamma: är väl svårt i den åldern att veta om det ens är magsjuka öht... händer ju att de blir lös i magen/kräks av något de ätit också.vinterkräksjukan brukar väl hålla i sig längre och vara mer intensiv än "vanlig magsjuka", har jag för mig iaf...Anna: haha nä va söt :P
    Joo, men han kräks hela tiden, men har pratat med sjukvårdsrådgivningen iaf så nu känns det bättre
Svar på tråden ~*~*~ Skellefteå!~*~*~