• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Mia83

Aftonbladet och expressen är endast sensationstidningar, och definitivt inga tidningar jag tar på allvar.

• Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:23:07 följande:
    Så en ekonom är bättre på att städa t ex?
    Nä, men man kanske ses som en annan tillgång och kanske som en person som är mer villig att arbeta för att man just ändå tagit en examen.
    Men inte är man bättre på just det jobbet, men tror det är få ekonomer som faktiskt skulle ta ett städjobb!
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:23:58 följande:
    Aftonbladet och expressen är endast sensationstidningar, och definitivt inga tidningar jag tar på allvar.
    Jo, sensationstindingar för de är kvällstidningar men öppna tidningen och läs innehållet istället.
    Då borde du märka att det är fakta och sanning som står i båda liksom, läs och jämnför tidningarna under en vecka så märker du!!!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:23:32 följande:

Jag har varit i Sverige för inte alls så länge sedan, läser också tidningar på nätet varje dag.Många av sina artiklar som DN har är samma som de som Aftonbladet här, skrivna av en frilansare helt enkelt.Så just fakta ifrån SVD är inte bättre än Expressen!
    Det tyder mer på att du har svårt och avgöra vad som är fakta, tror inte så många skulle hålla med dig. Fast de flesta tycker att i princip alla journalister borde rycka upp sig rejält, vad jag vet så är journalister den typ av yrkeskår som har lägst trovärdighet när man jämför trovärdighet mellan olika yrkeskårer.
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:24:28 följande:
    Nä, men man kanske ses som en annan tillgång och kanske som en person som är mer villig att arbeta för att man just ändå tagit en examen.Men inte är man bättre på just det jobbet, men tror det är få ekonomer som faktiskt skulle ta ett städjobb!
    Enda anledningen till att de utan utbildning konkurrerar med akademiker om jobb är ju att det inte finns lediga jobb för akademikerna i de branscher de tänkt arbeta. Så den situationen är inte alls konstig.
    Ska då en akademiker belönas med förtur till ett försörjningsjobb för att h*n valt en utbildning som inte leder till jobb?
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:25:30 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:23:32 följande:
    Det tyder mer på att du har svårt och avgöra vad som är fakta, tror inte så många skulle hålla med dig. Fast de flesta tycker att i princip alla journalister borde rycka upp sig rejält, vad jag vet så är journalister den typ av yrkeskår som har lägst trovärdighet när man jämför trovärdighet mellan olika yrkeskårer.
    Du vet väl att DN blivit fälld för plagiat ganska många gånger va?
    Tror inte jag har svårt att skilja på fakta, däremot tror jag många blivit lärda av människor som påstår sig veta att DN skulle vara en "renare" tidning än Expressen.
    Kanske att man vill verka mer märkvärdig att man har fakta ifrån SVD istället för Expressen, när deras artiklar många gånger är lika.
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:25:25 följande:
    Jo, sensationstindingar för de är kvällstidningar men öppna tidningen och läs innehållet istället.
    I aftonbladet eller expressen så kan man exempelvis läsa artiklar som "banta 5 kg på tre dagar" ungefär varannan dag...
    Eller varför inte "kändis slog huvudet blodig!!!", i tidningen står det sedan att det hände för 5 år sedan.
    Kommer ihåg när lasse kroner var på löpet på afonbladet tror jag, han var utblottad. sedan såg jag han i en intervju och där berättade han att de grävt fram något som hänt för 8 år sedan
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:26:23 följande:
    Enda anledningen till att de utan utbildning konkurrerar med akademiker om jobb är ju att det inte finns lediga jobb för akademikerna i de branscher de tänkt arbeta. Så den situationen är inte alls konstig.Ska då en akademiker belönas med förtur till ett försörjningsjobb för att h*n valt en utbildning som inte leder till jobb?
    En ekonom som är utbildad behöver inte ta ett städjobb, då har den personen helt enkelt sökt välidgt fel måste jag säga.
    Jag vet tom folk utan akademisk examen som jobbar inom ekonomi...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:28:03 följande:

I aftonbladet eller expressen så kan man exempelvis läsa artiklar som "banta 5 kg på tre dagar" ungefär varannan dag...Eller varför inte "kändis slog huvudet blodig!!!", i tidningen står det sedan att det hände för 5 år sedan.Kommer ihåg när lasse kroner var på löpet på afonbladet tror jag, han var utblottad. sedan såg jag han i en intervju och där berättade han att de grävt fram något som hänt för 8 år sedan
    Fast de du nämner är just löpsedeln som de använder för folk ska köpa...öppna tidningen och läs artiklarna istället säger jag.
    Det står ganska mkt skvaller i DN också, och många artiklar får de ju från samma källa.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:27:32 följande:

Kanske att man vill verka mer märkvärdig att man har fakta ifrån SVD istället för Expressen, när deras artiklar många gånger är lika.
    Att använda tidningar som bas för information man tar till sig kommer göra en själv lite korkad. det står för mycket skit där.

De tidningar som tillåter kommentarer och länkar till bloggar brukar jag själv tycka är mer trovärdiga, det är alltid någon som har mer kött på benen om det man läser som man kan checka upp
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!