• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Alexiaa

Läste senast igår på DN då det stod något stort om Paris Hilton, före exempelvis Al Gores besök i Sverige...som ett exempel av många.

• Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:28:32 följande:
    En ekonom som är utbildad behöver inte ta ett städjobb, då har den personen helt enkelt sökt välidgt fel måste jag säga.Jag vet tom folk utan akademisk examen som jobbar inom ekonomi...
    Haka inte upp dig på att jag tog just ekonom som exempel, det kan lika gärna vara läkare eller lärare.
    Men tack för att du hjälpte mig med poängen.
    Vissa väljer helt galet när de utbildar sig och belönas sedan med förtur till arbeten som inte kräver utbildning, för att de inte tänkte efter innan de valde inriktning.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:30:15 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:27:32 följande:
    Att använda tidningar som bas för information man tar till sig kommer göra en själv lite korkad. det står för mycket skit där.De tidningar som tillåter kommentarer och länkar till bloggar brukar jag själv tycka är mer trovärdiga, det är alltid någon som har mer kött på benen om det man läser som man kan checka upp
    Men usch, bloggar ska man verkligen ta med en nypa salt...det är så mycket osanningar där.
    Man ska alltid ta den information med en nypa salt och granska den, tex en bok i skolan som används för att lära ut innehåller även den ibland många fel.
    Men eftersom media ändå är den tredje statsmakten så måste vi ju ändå kunna använda det som fakta!
    För vart ska annars vår information komma ifrån?
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:30:35 följande:

Läste senast igår på DN då det stod något stort om Paris Hilton, före exempelvis Al Gores besök i Sverige...som ett exempel av många.
    Det finns givetvis skvaller i mer seriösa tidningar med, men expressen och aftonbladet har nästa i huvudsak skvaller. de tycker ju jordens viktigaste nyheter är de såpor som går i teve. nu är det väl "bonde söker fru" som är hetast, för ett tag sedan var det idol
  • Alexiaa
    Mia83 skrev 2007-12-13 23:31:58 följande:
    Haka inte upp dig på att jag tog just ekonom som exempel, det kan lika gärna vara läkare eller lärare.Men tack för att du hjälpte mig med poängen.Vissa väljer helt galet när de utbildar sig och belönas sedan med förtur till arbeten som inte kräver utbildning, för att de inte tänkte efter innan de valde inriktning.
    Fast varför är det ens viktigt egentligen...en läkare blir ju oftast just läkare, ekonom är en bred utbildning precis som också jurist.
    Få jurister vill ju faktiskt ta ett städjobb eller köra truck eller vad man nu gör...
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-13 23:33:14 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:30:35 följande:
    Det finns givetvis skvaller i mer seriösa tidningar med, men expressen och aftonbladet har nästa i huvudsak skvaller. de tycker ju jordens viktigaste nyheter är de såpor som går i teve. nu är det väl "bonde söker fru" som är hetast, för ett tag sedan var det idol
    Fast det är bara löpsedeln juu...och det är på nöjes sidorna du hittar just detta saker du talar om och nöjessidor behövs även de.
    Men ser du till tidningarna helhet så är det annat som också står där och det finns många intressanta krönikör och granskningar av politiska och ekonomiska saker.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:32:13 följande:

För vart ska annars vår information komma ifrån?
    Om du inte lärt dig vara kritisk och inte har andra informationskällor så är det givetvis illa. Vetenskaplig literatur kan ju vara ett tips. Men man måste alltid kolla på flera ställen samt få historier från olika ursprungskällor för att öka på trovärdigheten
  • Mia83
    Alexiaa skrev 2007-12-13 23:33:20 följande:
    Fast varför är det ens viktigt egentligen...en läkare blir ju oftast just läkare, ekonom är en bred utbildning precis som också jurist.Få jurister vill ju faktiskt ta ett städjobb eller köra truck eller vad man nu gör...
    Du anser att akademiker ska ha förtur även till de arbeten som inte kräver utbildning. Enda anledningen för dem att ta ett sådant arbete är att det inte finns arbeten inom deras expertis.
    Alltså har de valt fel utbildning.
    Det vill du att de ska belönas för.
    Det anser jag är en grav felaktighet.
    Därför är det viktigt.
  • Alexiaa

Ett annat exempel som stod i SVD igår (på nätet) "Ingen vill köpa Orson Welles" oscar...det var den stora nyheten som stod när jag läste igår.
    Är det mer seriöst än saker om "Idol"?

• el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-13 23:34:35 följande:

el skåpet skrev 2007-12-13 23:33:14 följande:Fast det är bara löpsedeln juu...och det är på nöjes sidorna du hittar just detta saker du talar om och nöjessidor behövs även de.Men ser du till tidningarna helhet så är det annat som också står där och det finns många intressanta krönikör och granskningar av politiska och ekonomiska saker.
    Om du anser afonbladet och expressen är intressanta och trovärdiga så håll det för dig själv, säger du det högt till andra så kommer du bara göra bort dig
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!