• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-15 19:56:51 följande:

el skåpet, vore skojj om du ville svara på #330
    förstod inte riktigt dina frågor.

Ja jag anser att jorden är överbefolkad, vi gör slut på resurser med en väldans fart. snart blir det ont om olja, då vet jag en del som kommer få problem för att ta ett exempel.
  • el skåpet

Smulan8514 skrev 2007-12-15 19:45:57 följande:

Har hört att den gjort det men vi betalar fortfarande ut 34,15% i skatt som vanligt här när vi jobbar. Där har vi ju också en skillnad i landet.
    Har du själv räknat ut vad du får ut istället för att titta på siffran?
  • cDk3r

el skåpet:

Då trodde jag lite för mycket om dig om du inte förstod dom frågorna. Nvm then eftersom jag ändå inte är intresserade av dina svar isf.

• Don38

Jga hade inte råd att betala a.kassan så jag blev utkastad efter höjningen

• Caspersmama
    el skåpet skrev 2007-12-15 21:00:24 följande:
    Smulan8514 skrev 2007-12-15 19:45:57 följande: Har du själv räknat ut vad du får ut istället för att titta på siffran?
    Ja för tillfället får jag ut 3000:- i föräldrapenning eftersom jag tar ut så få dagar (3). Innan när jag jobbade heltid så fick jag ut som mest 12000:- efter skatt inkl OB och sem.ers. ca. 18000 innan skatt så jag tycker 34% är ganska mycket.. det är väl klart man kollar siffrorna? Hur ska jag annars veta om det blivit någon ändring när det inte syns i plånboken?
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-15 21:08:19 följande:

el skåpet:Då trodde jag lite för mycket om dig om du inte förstod dom frågorna. Nvm then eftersom jag ändå inte är intresserade av dina svar isf.
    vad är problemet med att föda färre barn enligt dig?
  • el skåpet

Smulan8514 skrev 2007-12-15 21:16:56 följande:

Ja för tillfället får jag ut 3000:- i föräldrapenning eftersom jag tar ut så få dagar (3). Innan när jag jobbade heltid så fick jag ut som mest 12000:- efter skatt inkl OB och sem.ers. ca. 18000 innan skatt så jag tycker 34% är ganska mycket.. det är väl klart man kollar siffrorna? Hur ska jag annars veta om det blivit någon ändring när det inte syns i plånboken?
    Men det stämmer inte, det fanns till och med avdrag innan jobbavdraget kom till som gör att den faktiska lönen du får ut är mindre än vad komunalskatten är. nu när jobbavdraget finns så blir det ännu mindre. du måste antingen ha klantat till det eller så ger du fel siffror
  • el skåpet

el skåpet skrev 2007-12-15 21:19:55 följande:

Smulan8514 skrev 2007-12-15 21:16:56 följande:
    Men det stämmer inte, det fanns till och med avdrag innan jobbavdraget kom till som gör att den faktiska lönen du får ut är mindre än vad komunalskatten är. nu när jobbavdraget finns så blir det ännu mindre. du måste antingen ha klantat till det eller så ger du fel siffror
    menar alltså att den faktiska skatten på totalsumman blir mindre än kommunalskatten.
  • Micke
    Smulan8514 skrev 2007-12-15 19:45:57 följande:
    Micke: Tror du allvarligt själv att staten skulle sänka skatten drastiskt bara för att de t.ex. tar bort en stor del av föräldraförsäkringen? Kanske sänker de en liten del men knappast så mycket att vi vanliga.. tja vi får väl ändå kalla oss låginkomsttagare kan spara undan några större summor för att själva finansiera att vara hemma med barnen.  När de dessutom höjer på andra ställen ex. är ju den nya skatten på trafikförsäkringen så går det plus minus noll i alla fall. Den här sänkta skatten som skulle bli av har jag då inte sett något av, har den förändringen gått igenom än? Har hört att den gjort det men vi betalar fortfarande ut 34,15% i skatt som vanligt här när vi jobbar. Där har vi ju också en skillnad i landet. Vi här på Öland har en av de högsta kommunala skatterna + att de sker massvis för att spara på vård/skola osv. så vart går pengarna? Jo just det ja, kommunalrådet fick ju 25-30% i lönehöjning vilket var drygt 40 kronor/timme på en heltidslön. Jag fick 3 kronor extra för att ha slitet arslet av mig i ett pissigt vårdjobb, tack så hemskt mycket.. (Kom inte och säg att de har mer ansvar för vi i vården har knappast mindre ansvar när vi har hand om människoliv). Så nu blir det omskolning så kanske jag kan hoppas på att tjäna mer än jag gör nu!  
    Ja jag tror att skatterna skulle sänkas om vi ökade självfinansieringen. Så har skett med tex a-kassan.

Att kommunalskatten inte är sänkt innebär inte att du inte betalar mindre i skatt. Kika på skattetabell för förra året och jämför med i år. du hittar bägge på www.skatteverket.se

Jobbar du så kommer du upptäcka att jobbavdraget har lett till att du betalar betydligt mindre i skatt.
  • cDk3r

"vad är problemet med att föda färre barn enligt dig?"

elskåpet:

Är inte det ganska uppenbart? För att ha en positiv befolkningstillväxt måste naitiviteten ligga på 2.1. Den ligger på 1.8 nu (vi är i högkonjuktur nu). Skulle det införas sådana försämringar i föräldraförsäkringen som du vill så skulle garanterat den siffran bli MYCKET lägre, för att inte tala om hur låg den skulle bli när vi går in i lågkonjuktur.
    Får vi en negativ befolkningstillväxt så skulle det med största sannorlikhet innebära en negativ ekonomisk tillväxt.
    Som det ser ut idag så väger invandringen upp så att vi har en positiv befolkningstillväxt, men skulle våran naitivitet drastiskt gå ner så skulle det troligtvis inte väga upp om vi inte skulle ta in ännu fler invandrare (vilket jag visserligen skulle vara positiv till, men klimatet i samhället går mot en allt mer utbredd främlingsfientlighet..).

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!