• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-17 10:40:44 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-17 10:15:28 följande:
    ????Nu tror jag du missat en hel del va? Läs på och återkom.
    Jag säger samma sak, läs på och återkom helt enkelt.
    Indien ligger välidgt lite över "bnp per capita" än vad de gjorde för 20 år sedan.
  • el skåpet
    Alexiaa skrev 2007-12-17 10:43:00 följande:
    el skåpet skrev 2007-12-17 10:40:44 följande:Jag säger samma sak, läs på och återkom helt enkelt.Indien ligger välidgt lite över "bnp per capita" än vad de gjorde för 20 år sedan.
    en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_India
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-17 11:17:32 följande:

Kollar du så har medelindierna inte fått det bättre även om ekonomin blomstrar.
    Var på ett seminatium om världens utveckling för inte så länge sedan, där tog det upp att just Indien verkligen inte är ett u-land och inte varit på välidgt många år.
    Men en stor del av dess befolkning lever med svenska mått välidgt uselt!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-17 11:51:24 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 11:17:32 följande:Kollar du så har medelindierna inte fått det bättre även om ekonomin blomstrar.Var på ett seminatium om världens utveckling för inte så länge sedan, där tog det upp att just Indien verkligen inte är ett u-land och inte varit på välidgt många år.Men en stor del av dess befolkning lever med svenska mått välidgt uselt!
    Om ett land har tillväxttal på nästan 10% årligen, växer inte ekonomin då?

Indien är FRUKTANSVÄRT MYCKET människor, jag tror du inte (inte jag heller) förstår hur många de är. Det hade varit totalt omöjligt för alla dessa och ha bra standard. Möjligen har 300 miljoner (lika många som USA) bra standard idag, resten har det inte. För 20 år sedan kanske 2 miljoner hade bra standard (gissar bara).

Varje år utexamineras 3 miljoner högutbildade i indien.

Råkar veta en hel del om landet av en speciell anledning.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-17 11:57:01 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-17 11:51:24 följande:
    Om ett land har tillväxttal på nästan 10% årligen, växer inte ekonomin då?Indien är FRUKTANSVÄRT MYCKET människor, jag tror du inte (inte jag heller) förstår hur många de är. Det hade varit totalt omöjligt för alla dessa och ha bra standard. Möjligen har 300 miljoner (lika många som USA) bra standard idag, resten har det inte. För 20 år sedan kanske 2 miljoner hade bra standard (gissar bara).Varje år utexamineras 3 miljoner högutbildade i indien.Råkar veta en hel del om landet av en speciell anledning.
    Oj, knappast det var 2 miljoner för 20 år sedan och 300 miljoner idag.
    Sedan vet jag inte om jag litar på jsut wikipedia, men en stor del av dess invånare har det uselt ställt även idag.
    Landet har länge dock haft ett fåtal rika och ett fåtal stora företag som gjort att deras NBP höjts.
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-17 12:01:41 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 11:57:01 följande:Oj, knappast det var 2 miljoner för 20 år sedan och 300 miljoner idag.Sedan vet jag inte om jag litar på jsut wikipedia
    Plocka fram något som styrker det du säger då.

Vill du jag skall länka till andra informationskällor på nätet som beskriver indiens utveckling?
    Hur många vill du ha?

Du måste vara ganska unik om du tror att landet legat stilla.
  • Anghammarad

Just Indiens enorma invånarantal gör ju att även en procentuellt sett relativt liten andel indier som tjänar mycket pengar innebär många miljoner människor som nu har en köpkraft som överstiger genomsnittseuropéns. Sedan spelar det i just den här diskussionen ingen roll om 75% av indierna fortfarande är extremt fattiga med europeiska mått mätt, det räcker gott med dem som int eär det för att deras konsumtion skall vara enorm.

• cDk3r

"Hur menar du?
    Du vill ha befolkningstillväxt UTAN ekonomisk tillväxt? Förstår jag dig rätt så vill du ha en ekonomisk tillbakagång. Lycka till med det.."

el skåpet:

Ehh va?
    Jag påstår att befolkningstillväxt i ett i-land går hand i hand med ekonomisk tillväxt.
    Jag propagerar för att jag vill ha en positiv befolkningstillväxt i Sverige för att inte få en negativ ekonomisk tillväxt.

Du å andra sidan hävdar att det sambandet inte finns eller så vill du ha en ekonomisk tillbakagång?

• el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 12:29:20 följande:

Jag propagerar för att jag vill ha en positiv befolkningstillväxt i Sverige för att inte få en negativ ekonomisk tillväxt.
    Och då får du mycket mer press på miljön.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-17 12:18:24 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-17 12:01:41 följande:
    Plocka fram något som styrker det du säger då.Vill du jag skall länka till andra informationskällor på nätet som beskriver indiens utveckling?Hur många vill du ha?Du måste vara ganska unik om du tror att landet legat stilla.
    Det skrev jag inte...men det var inget U- land för 20 år sedan heller.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!