• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Micke
    Smulan8514 skrev 2007-12-15 21:49:23 följande:
    Vad är skillnaden? Samma skatt Inkomståret 2006 & 2007 (även samma på 2008 enl. skv.se)I
    Kolla skattetabellerna för preliminär a-skatt, som jag sa åt dig. Då kommer du se vad jobbavdraget innebär.

Du ser ingenting genom att jämföra kommunalskatten.
  • cDk3r

"varför det?"

För att du uppenbarligen inte kan något om det. Det blir mer givande att debatera om du läser på och även intressant att se om du fortfarande kommer ha samma åsikter..

"vet du hur många svenskar som flyger till asiatiska länder varje år? tycker du de skall få fortsätta göra det? tycker du lika stor andel kineser skall få lov och flyga till exempelvis europa eller annan avlägsen plats?
    "

Du blandar äpplen och päron. Att konsumtionsnivån är för hög för miljöns bästa är inte detsamma som att jorden är överbefolkad.

"vilken status skall människor få lov och ha?"

Eftersom jag är ett jävla rödskinn så vet du nog mitt svar på den frågan ;-D

• el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-15 21:54:19 följande:

Du blandar äpplen och päron. Att konsumtionsnivån är för hög för miljöns bästa är inte detsamma som att jorden är överbefolkad.

"vilken status skall människor få lov och ha?"Eftersom jag är ett jävla rödskinn så vet du nog mitt svar på den frågan ;-D
    Men då tycker du alltså att det finns förmycket folk nu med om människor lever som de gör just nu. förstår jag dig rätt så tycker du det skall finnas mer människor men att de måste sänka standarden rätt kraftigt?

får man ha bil i din värld?
  • Caspersmama

okej då har jag lärt mig något nytt, så mycket kan jag väl erkänna. Det var nämligen nån, tror det var på jobbet som sa att alla betalde 34% i skatt så det har jag alltid trott. Ser också att man tydligen ska bli 1000:- rikare men det ser jag ju inget av som någon nämnde innan eftersom jag inte förvärvsarbetar.

Eftersom jag nu är mammaledig och börjar ny bebisverkstad inom några månader + att jag börjar plugga nästa höst i 6 år så kommer jag ju inte se ett dugg av det som jag ändå betalar skatt till, stämmer det?

Blir lite smått uppgiven när man ska betala lika mycket fast man inte har samma inkomst som innan. Precis likadant med fackh-e, betalar samma som de som arbetar men de som går på a-kassa och har 80% av sin inkomst innan arbetslöshet har nedsättning men inte en annan som lever på knappt 25% av det jag tidigare levt på. Ska iofs ändå gå ur facket nu när jag ska plugga så den summan slipper jag ju då.

Men ni som tycker att det här med jobbavdraget är så bra, ser ni inte att andra skatter höjs istället så att det i alla fall blir +-noll? Ex. som innan skatt på trafikförsäkringen? Höjning av fack & a-kassa, man får väl heller inte dra av fack- och akasseavgifter längre?
    Skatt på maten ska de ju höja hörde jag också så småningom, skatt på drivmedel för oss som inte har något annat alternativ att ta oss nånstans känns ju inte heller så kul och en ny miljövänlig bil har vi inte råd att köpa, den vi har är hyfsat snål ändå att köra. För att nämna några exempel..

• el skåpet

Smulan8514 skrev 2007-12-15 22:09:27 följande:

Men ni som tycker att det här med jobbavdraget är så bra, ser ni inte att andra skatter höjs istället så att det i alla fall blir +-noll? Ex. som innan skatt på trafikförsäkringen? Höjning av fack & a-kassa, man får väl heller inte dra av fack- och akasseavgifter längre?
    Men har du inte märkt hur mycket lättare det är och få jobb nu, det borde ju vara intressant för dig om du skall plugga med. För det var inte länge sedan som man inte alls kunde vara säker på att få jobb även om man pluggat ordentligt.

Staten går med väldigt stora överskott nu, de kan inte använda dessa pengar och dela ut i skattelättnader för ekonomin är överhettad som den är. Skulle staten sänka andra skatter så blir det direkt ränteökningar från riksbanken. När konjunkturen viker vilket den börjar göra nu, då kommer staten använda sig av alla dessa pengar som man just nu får in för att stimulera ekonomin.

Jag gissar att du kommer plugga på ekonomi när du skall läsa igen, då får du kanske lära dig sådant här
  • Micke
    Smulan8514 skrev 2007-12-15 22:09:27 följande:
    [citat]

"okej då har jag lärt mig något nytt, så mycket kan jag väl erkänna. Det var nämligen nån, tror det var på jobbet som sa att alla betalde 34% i skatt så det har jag alltid trott. "

Så är det alltså inte

"Eftersom jag nu är mammaledig och börjar ny bebisverkstad inom några månader + att jag börjar plugga nästa höst i 6 år så kommer jag ju inte se ett dugg av det som jag ändå betalar skatt till, stämmer det? "

Få se ett dugg av? Barnbidrag, föräldrapenning, besök hos barnmorska, förlossning, fria studier, studiebidrag och förmånliga studielån etc etc.

Du kommer de närmsta åren kosta en jävla massa pengar för staten. Så nog alltid får du valuta för de skattepengar du en gång betalt in.

"Men ni som tycker att det här med jobbavdraget är så bra, ser ni inte att andra skatter höjs istället så att det i alla fall blir +-noll? Ex. som innan skatt på trafikförsäkringen? Höjning av fack & a-kassa, man får väl heller inte dra av fack- och akasseavgifter längre?Skatt på maten ska de ju höja hörde jag också så småningom, skatt på drivmedel för oss som inte har något annat alternativ att ta oss nånstans känns ju inte heller så kul och en ny miljövänlig bil har vi inte råd att köpa, den vi har är hyfsat snål ändå att köra. För att nämna några exempel.."

Bli inte +-0. Arbetar du kommer du gå med vinst. Räkna istället för att gissa så får du se.
  • LindaLii

Jag är mest lycklig för att de har slopat fastighetsskatten och infört avgift istället!

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och gravid i v 23♥♥♥♥
  • Caspersmama

hehe varför tror du jag väljer den inriktningen?

Grejen är den att jag är varken för eller emot alliansen egentligen men jag tycker det slår ändå ganska hårt mot mig som småbarnsmamma och pappan i familjen känner sig stressad att jobba mer och mer för att få in mer pengar.

Jag får ju liksom inte ut särskilt mycket av alla dessa grejer som ska vara såååå bra samtidigt som jag ändå får betala en hel del till alla möjliga myndigheter i form av skatt, och skatt på skatten, avgift efter avgift... Dem har helt enkelt inte gynnat mig på ett enda sätt ännu.

När det gäller om det är lätt att få jobb så vet jag faktiskt inte, här på Öland är det mest aktuellt med vårdjobb eller att man startar eget, finns liksom inga industrier och sånt här. Dessutom är mycket av jobben säsonsarbete vilket ju inte känns så kul. Eftersom jag hittills mest arbetat inom vården och då ser allt skit och dessutom får kasst betalt i mina ögon för det hårda arbete jag utför (psykiskt & fysiskt) så känns det inte längre som ett alternativ.

• Caspersmama
    Micke skrev 2007-12-15 22:24:06 följande:
    [citat]"okej då har jag lärt mig något nytt, så mycket kan jag väl erkänna. Det var nämligen nån, tror det var på jobbet som sa att alla betalde 34% i skatt så det har jag alltid trott. "Så är det alltså inte"Eftersom jag nu är mammaledig och börjar ny bebisverkstad inom några månader + att jag börjar plugga nästa höst i 6 år så kommer jag ju inte se ett dugg av det som jag ändå betalar skatt till, stämmer det? "Få se ett dugg av? Barnbidrag, föräldrapenning, besök hos barnmorska, förlossning, fria studier, studiebidrag och förmånliga studielån etc etc.Du kommer de närmsta åren kosta en jävla massa pengar för staten. Så nog alltid får du valuta för de skattepengar du en gång betalt in. "Men ni som tycker att det här med jobbavdraget är så bra, ser ni inte att andra skatter höjs istället så att det i alla fall blir +-noll? Ex. som innan skatt på trafikförsäkringen? Höjning av fack & a-kassa, man får väl heller inte dra av fack- och akasseavgifter längre?Skatt på maten ska de ju höja hörde jag också så småningom, skatt på drivmedel för oss som inte har något annat alternativ att ta oss nånstans känns ju inte heller så kul och en ny miljövänlig bil har vi inte råd att köpa, den vi har är hyfsat snål ändå att köra. För att nämna några exempel.."Bli inte +-0. Arbetar du kommer du gå med vinst. Räkna istället för att gissa så får du se.
    jamen förlåt så hemskt mycket att jag försöker göra något av mitt liv för att få ett bättre jobb. Du kanske tycker det är bättre att jag skiter i att varken jobba eller plugga istället och bara sätter mig i ett hörn så staten helt glömmer bort mig?

Hade för den delen inte tänkt ta något studiebidrag utan baka in ett "studielån" i vårt befintliga lån.
    Har privata försäkringar som ska täcka alla sorters sjukhusvistelser. Hade helst fött hemma om jag fått bestämma.
    Belastar i övrigt samhället så lite som möjligt, är jätteglad att fp finns eftersom sparpengarna gick till oförutsedda utgifter som egentligen borde klassats som dolt fel i husköpet, j-ligt tråkigt att lägga pengarna på det istället.
    Barnbidraget hade vi klarat oss utan, det slussar vi nu bara vidare till sonens sparkonto och investerar så att han ska ha en buffert precis som vi haft när han blir äldre.
    Går inte till sjukhuset om jag inte känner att jag håller på och dö vilket är väldigt väldigt sällan, är ju inte död än.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!