• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • Micke
    Smulan8514 skrev 2007-12-15 22:42:11 följande:
    jamen förlåt så hemskt mycket att jag försöker göra något av mitt liv för att få ett bättre jobb. Du kanske tycker det är bättre att jag skiter i att varken jobba eller plugga istället och bara sätter mig i ett hörn så staten helt glömmer bort mig?
    Nöjer mig med om du inser hur mkt du faktiskt får för skattepengarna och slutar gnälla över "kommer jag ju inte se ett dugg av det som jag ändå betalar skatt till,".

Du är en av de som just nu kraftigt gynnas av de förmåner vi har vi vårt skattesystem. Så att i den situationen du befinner dig i gnälla över att de inte ser ett dugg av det du betalar skatt till känns mkt märkligt.
  • cDk3r

el skåpet

Alltså sambandet ekonomisk tillväxt och befolkningstillväxt gäller ju bara i-länder.

En bra start är ju att utveckla kärnkraften och avveckla kol&olja.

Att du bara väljer att svara på vissa delar av inlägg, är det ett erkännade på att du de fakto inte kan ett skit om det?

• el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-16 09:29:50 följande:

Att du bara väljer att svara på vissa delar av inlägg, är det ett erkännade på att du de fakto inte kan ett skit om det?
    Kan du något alls?

Du vet att kina snart har slut på vatten att bevattna grödor med och till annat. Dels är det förorenat men man har även dränerat så mycket för att just få vatten till åkrar m.m.

Indien är just nu världens största köpare av flygplan (om jag hörde rätt). De har ju gått från att vara u-länder till i-länder.

Du kan ju räkna med att få betala bra mycket mer för maten i framtiden när efterfrågan stiger.
  • dellelgarin
    el skåpet skrev 2007-12-14 21:05:50 följande:
    dellelgarin skrev 2007-12-14 16:25:16 följande: de som straffas är i första hand de som arbetar, beskattas ens alkohol så högt som arbete? det är ju de som arbetar som får betala så extremt mycket av sin inkomst till staten. är inte detta det värsta straffet?
    var precis det som var min tanke....
  • cDk3r

el skåpet,
    du fortsätter att undvika att kommentera sambandet mellan befolknings tillväxt och ekonomisk tillväxt i i-länder.
    Ska jag uppfatta det som att du går emot vad de allra flesta nationalekonomer är överens om?

• Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-16 16:47:22 följande:

cDk3r skrev 2007-12-16 09:29:50 följande:
    Kan du något alls?Du vet att kina snart har slut på vatten att bevattna grödor med och till annat. Dels är det förorenat men man har även dränerat så mycket för att just få vatten till åkrar m.m.Indien är just nu världens största köpare av flygplan (om jag hörde rätt). De har ju gått från att vara u-länder till i-länder.Du kan ju räkna med att få betala bra mycket mer för maten i framtiden när efterfrågan stiger.
    Indien har inte varit ett U- land på extremt många år, folk i Indien har haft det dåligt ställt och de har de även idag. Men som land har det knappast kunna räknats som ett u- land!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-17 09:53:47 följande:

el skåpet skrev 2007-12-16 16:47:22 följande:Indien har inte varit ett U- land på extremt många år, folk i Indien har haft det dåligt ställt och de har de även idag. Men som land har det knappast kunna räknats som ett u- land!
    Det var iofs inte det som var poängen, poängen är att det bor över 1 miljard människor som ökar på sin standard mycket snabbt nu. Det innebär att de förbrukar mycket mer från moder natur.

Bara i Indien finns det mycket mer människor än i Europa och USA tillsammans. Kina har nästan dubbelt så mycket människor som Europa och USA tillsammans.

Jag tror inte folk är medvetna om vilka problem vi kommer få uppleva i framtiden, samt att man förstår inte allvaret i situationen
  • el skåpet

cDk3r skrev 2007-12-17 09:31:44 följande:

el skåpet,du fortsätter att undvika att kommentera sambandet mellan befolknings tillväxt och ekonomisk tillväxt i i-länder.Ska jag uppfatta det som att du går emot vad de allra flesta nationalekonomer är överens om?
    Hur menar du?
    Du vill ha befolkningstillväxt UTAN ekonomisk tillväxt? Förstår jag dig rätt så vill du ha en ekonomisk tillbakagång. Lycka till med det..

Jag tycker det är av vikt att man på något vis inför åtgärder så folk producerar färre människor.
  • Alexiaa

el skåpet skrev 2007-12-17 10:11:53 följande:

Alexiaa skrev 2007-12-17 09:53:47 följande:
    Det var iofs inte det som var poängen, poängen är att det bor över 1 miljard människor som ökar på sin standard mycket snabbt nu. Det innebär att de förbrukar mycket mer från moder natur.Bara i Indien finns det mycket mer människor än i Europa och USA tillsammans. Kina har nästan dubbelt så mycket människor som Europa och USA tillsammans.Jag tror inte folk är medvetna om vilka problem vi kommer få uppleva i framtiden, samt att man förstår inte allvaret i situationen
    Fast indier i det stora hela har inte det bättre idag än för 20 år sedan, det du ser är ett fåtal personer som lyckats tjäna stora pengar fort.
    Jag tror folk är uppmärksamma på problemet faktiskt, miljön och klimatet är något det talas dagligen om och folk har också börjat förbättra sin situation.
    Precis som företag börjat ta till åtgärder för miljön, men det tar tid att förändra dock!
  • el skåpet

Alexiaa skrev 2007-12-17 10:15:28 följande:

el skåpet skrev 2007-12-17 10:11:53 följande:Fast indier i det stora hela har inte det bättre idag än för 20 år sedan, det du ser är ett fåtal personer som lyckats tjäna stora pengar fort.
    ????

Nu tror jag du missat en hel del va? Läs på och återkom.
Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!