• Anghammarad

Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!

Det enda dem har som mål är att försämra för de svaga!!!!!!!! Nu så är ju sossarna mycket större, kan man inte göra något för att byta regering!!!!!!!??????? Dem borde inte få sitta kvar i regeringen när de har så få som röstar på dem!!!!!!!! Vad tycker ni????

• Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!
  • BettanB

Ah! Och högkonjukturen har vi alltså tack vare S?
    Kan inte vara så att företagen frodas osv och att det bl.a är detta som skapar högkonjuktur?

cDk3r skrev 2008-01-07 11:26:50 följande:
    bettanb"Vore det inte bättre då att svara på inlägget med egen fakta? Jag tycker att El skåpet är rätt bra på att presentera fakta jämfört med många andra i tråden som mest kommer med affektiva utspel eller fåniga "det är inte sant" påståenden utan att på något sätt visa varför det inte är sant.Att S skapade jobbtillfällen som M nu tar poäng på är BS och vänsterpropaganda säger jag då. (Shit, vad enkelt det var att komma med faktalösa, affektivt färgade påståenden. )"Att högkonjukturen ligger till grund för ungefär 3/4-4/5 av de nya jobben är ingen hemlighet. Inte ens moderaterna själva påstår något annat. Visst har Alliansen skapat nya jobb. Men högkonjukturen är det som är främsta orsaken.
  • mo m2007

det är kanon att de gjort det lättare för företagare att anställa, det säger jag inget om MEN både med fungerande metoder etc så har de haft tur att så många pensioneras just nu. (ja jag vet tjat) Vilken regering det än må ha varit så har den fått lite medflyt just av detta. Sossarna, om dem kan man säga mycket... mest negativt faktiskt .. och att ett samhälle aldrig kan bli rättvist det vet både du och jag.

el skåpet skrev 2008-01-07 11:27:18 följande:

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:18:36 följande:Jag läste vad du skrev och enligt dig så verkar det som att det inte spelar någon roll vad regeringen gjort utan de rider på en våg som finns där vad man än gör?Har själv läst en del ekonomi och samhällskunskap samt är insatt eftersom jag är företagare, alliansen använder vetenskap när du utformar förslagen med, det är nästan så att de är lite för vetenskapliga. Men det finns vetenskap och använder man sig av den så är det ganska lätt och hitta fungerande metoder.
  • mo m2007

Fkassans läkare är en kvarleva av koncentrationslägren (anser) .. nej nu lyfte jag inte den diskussionen.

det är bra att fuskarna straffas, de ska straffas MEN många oskyldiga drabbas med.

BettanB skrev 2008-01-07 11:28:51 följande:
    Sant. Och det är olyckligt att en del som inte förtjänar det också "straffas". Å andra sidan hade många det oförtjänt svårt under S styret också. Även då fanns elaka Fkläkare som vägrade låta folk vara sjukskrivna trots whiplashskador och liknande till exempel.Tror att det är rätt få på hela taget som "straffas" för att fuskarna ställs till svars.
  • mo m2007

cD: hmm wikipedia skrivs inte av de som kan utan av allmänheten och bör därför inte ses som en tillförlitlig källa.

• BettanB

Jaha? Och vad ville du säga med denna fina wikilänk? Att S lagt grunden för högkonjukturen?
    Eller hur det nu var..
    Jag VET vad högkonjuktur innebär btw.

cDk3r skrev 2008-01-07 11:34:50 följande:
    BettanB"Ah! Och högkonjukturen har vi alltså tack vare S? Kan inte vara så att företagen frodas osv och att det bl.a är detta som skapar högkonjuktur?"sv.wikipedia.org/wiki/Konjunktur
  • el skåpet

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:34:06 följande:

det är kanon att de gjort det lättare för företagare att anställa, det säger jag inget om MEN både med fungerande metoder etc så har de haft tur att så många pensioneras just nu.
    Kan du förklara sambandet mellan pensioneringarna och varför det går så bra? Jag förstår inte riktigt ditt tänk där.

Om många pensioneras så ökas ju utgifter för det kostar och betala ut pensioner
  • BettanB

Aj. Inte halka in på sånt.
    Men jag kan nog hålla med *viskar* Och de fanns redan då käre herr Spädgris ledde landet.

Fler fuskare åker dit än oskyldiga kläms åt i onödan; det är jag övertygad om. Å andra sidan skall INGEN oskyldig klämmas åt i onödan och det är där man kommer att få lägga in mer krut. Man måste finna sätt att sätta dit fuskare och samtidigt hjälpa de svaga.
    S skapade en nation svaga och behövande, så som jag ser det, och det var ännu värre.

mo m2007 skrev 2008-01-07 11:36:02 följande:
    Fkassans läkare är en kvarleva av koncentrationslägren (anser) .. nej nu lyfte jag inte den diskussionen.det är bra att fuskarna straffas, de ska straffas MEN många oskyldiga drabbas med.
  • cDk3r

"cD: hmm wikipedia skrivs inte av de som kan utan av allmänheten och bör därför inte ses som en tillförlitlig källa."

Doh? Nej men i länken förklaras i stora drag vad en konjuktur är. Eftersom BettanB verkade tro att högkonjukturen automagiskt kom när alliansen fick makten.

"Jaha? Och vad ville du säga med denna fina wikilänk? Att S lagt grunden för högkonjukturen?
    Eller hur det nu var..
    Jag VET vad högkonjuktur innebär btw."

Att högkonjukturen inte automagiskt kom som ett brev på posten när alliansen vann valet.

Svar på tråden Jävla Alliansen!!!!!!!!!!!