Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Om mina "försvinner" så görs endast odling igen om jag får besvär igen... annars gör de ingen odling mer
har också hört att det bara är skadligt UNDER graviditeten om det är i urinen.... för cervix får man ju behandling under förlossningen
GBS är så vanligt att det räknas till den "normala" bakteriefloran och blir tydligen bara farligt om man har symptom som tidig vatten avgång, hotande förtidsbörd, sammandragningar och UVI... detta ökar riskerna och om man har fler än ett symptom så ökar risken ännu mer och behandlas därför.
Om man har det i urinen så betyder det att man har så kraftigt att det till och med syns i urinen och därför är risken för smitta på barnet ökad.
Jag tycker att det är så sjukt att vi är så himla många och samtliga verkar ha en sak gemensam... att inte bli tagna på allvar och att deras barnmorskor mörkat om beskedet... som om de tror att masshysteri ska utbryta och att de ska bli stormade av alla gravida kvinnor... men då blir istället resultatet att vi får googla och skriva på FL för att få reda på så mkt fakta som möjligt, och det är då vi blir skrämda, för detta är ett forum där ALLA negativa saker samlas såklart eftersom det är ett forum för gravida och föräldrar och då blir det farligt för då får vi även allas negativa erfarenheter i bagaget. Fy fasiken!!!
Kram på er alla GBS:are
Jag har tack och lov blivit lovad av min barnmorska att jag ska få antibiotikadropp vid förlossninge oavsett om jag har aktiva bakterier eller ej. Hon ska skriva in det i min journal vid nästa besök.
I morgon ska jag få svar på den senaste odlingen.... blääää......
ååh hon har inte ringt än... suck!!.... blir knäpp om hon inte ringer idag för jag vill INTE vänta till Måndag på svar...
Nej då blir hon arg på mig och tycker jag är jobbig... hon har sagt att hon ska ringa när hon får svaret så det är bara att vänta
nu är jag i vecka 17... 16+4 för att vara exakt.... och barnmorskan har inte ringt än bläää om jag får vänta hela helgen....