Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
Man måste ju få ventilera sin oro när man inte mår bra och är rädd.
Jag är ledsen om tråden inte lever upp till dina förväntningar

Det var just googla jag gjorde för att jag inte fick någon info från min barnmorska och det var då jag fick infon som gjorde mig ännu mer orolig. Har man det i urinen så ökar risken och har man även symtom utöver det så ökar risken ytterligare, och om man som jag har FEM missfall bakom sig och har TRE bekanta som förlorat sina barn så är det lätt att man oroar sig.
Har nu ätit 3 kurer antibiotika då jag har GBS i både urinen + UVI men det har inte hjälpt. Är inte lika orolig längre men är ledsen för att jag inte kan gå och bada med min dotter... inte åka och sola och bada på en restresa som vi tänkt innan man får flygförbud, och inte kan gå och simma för att träna upp min rygg. Oron finns där ändå i ryggmärgen men jag försöker att inte låta den förstöra för mkt.
NU är det lättare för i dagarna började bebisen ge sig till känna och buffa runt Så nu känns det mycket verkligare och det är lättare att vara lugn när man känner livet i magen
Men jag förstår precis vad du menar och jag lär reta mig efter förlossningen att oron fick ta så mycket glädje från min graviditet.
Tack för ditt inlägg.
Kram på dig