Vi med GBS (grupp B streptokocker) Stöttetråd under graviditeten
nääääääääääää nu börjar jag böla... struntade nu i om hon skulle bli arg på mig och ringde... då har hon gått för dagen så jag får inget svar förrän måndag
Faaaaaaaaaan
nääääääääääää nu börjar jag böla... struntade nu i om hon skulle bli arg på mig och ringde... då har hon gått för dagen så jag får inget svar förrän måndag
Faaaaaaaaaan
Barnmorskan ringde idag med beskedet jag redan visste... bakterierna är kvar och det svider så jag visste ju redan det.... fick det jag bad om denna gång. Cefadroxil sandoz... men de lär inte heller ta bort skiten.
ska till läkare imorgon och försöka få bli sjukskriven... klarar inte detta mer nu med all oro efter FEM missfall och 3 bekanta som förlorat sina barn i GBS.... + all stress och skit på jobbet och kollegor som är irriterade på en ständigt för att de inte gillar att man jobbar 75% Känner hur blodtrycket och pulsen börjar höjas av all stress och oror.. och det är INTE bra med tanke på havandeskapsförgiftningen förra graviditeten (som iallafall gick vägen)
Återkommer i morgon med hur det blev... gode gud måtte han lyssna på mig och måtte försäkringskassan lyssna på honom ... för jag orkar inte mer nu Mår piss!!!!!
är du sjukskriven pga GBS?
Behöver alla tips och råd jag kan få inför morgondagen... är så rädd och nervös att bli nekad... eller att bara bli sjukskriven typ två veckor för det skulle nästan göra mer skada än nytta då mina kollegor skulle bli ännu mer irriterade då för att jag skulle vara borta en kort period och de kanske inte skulle få någon vikarie och ännu mera hattande fram och tillbaka
Jag har inga sammandragningar utan mitt är psykiskt efter fem missfall och 3 bekanta som förlorat sina barn bara veckor innan förlossningen på grund av denna skiten... + pliktkänsla trots att jag inte känner glädje, lust, motivation eller ens har hjärnan med att sköta mitt jobb bra.
Jag blev sjukskriven först en månad till att börja med på grund av "krisreaktion" (står det som diagnos) och psykisk överbelastning som resulterar i oro och ångest.
Han var underbar min läkare och förstod mig. Mina kollegor blev också glada. De sade att det inte var personligt mot mig utan att det nog var bäst för alla parter om jag blev sjukskriven... så nu är alla nöjda och glada.... utom min pappa som tycker sjuskrivning av denna anledning är fel... då jag inte har nåt "fysiskt" handikapp eller nåt sånt...
Men mitt blodtryck hade höjts och det är INTE bra då jag hade havandeskapsförgiftning med dottern....
Nej det uppdagades efteråt, de visste inte att de hade GBS... det är ju en tröst iallafall..
De ger olika sorter AB för att de INTE ska bli resistenta.... konstigt nog ger de Furadantin till nästan alla och jag har ALDRIG hört talas om att de har hjälpt.
OM bakterierna försvinner även om det bara är för några veckor eller månader och sedan återkommer, så har de iallafall försvunnit under en tid och under den tiden har man undvikit att smitta barnet... så resonerar jag iallafall.
Idag var jag och lämnade mitt sjukintyg och det gick bra... känns mkt bättre nu och jag känner mig lättad att slippa den bördan och stressen.