• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!

Ja den är riktigt bra!

Här har vi en sjukling idag... Endast feber så vet inte riktigt vad det är....

Är sugen på att sälja huset och flytta antingen till en lägenhet i Röbäck eller köpa tomt och bygga nytt.... Suck, är vemodigt men det är så mycket som talar emot att vi faktiskt vill bo här hela livet......

Fast köpa lägenhet är ju som keck med tanke på hyran man måste betala på typ 7000:- + ränta på lån....

I så fall skulle jag vilja ha en sån här:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/108367

Älskade unge!
  • Emeraldy

Men Sofia då Jag trodde ni trivdes bra?? Vad är det som gör att ni börjar fundera så? En sån lägenhet som Anna har, skulle jag nog tycka var perfekt egentligen, men det blir ju ofta dyrare med en sån än ett hus med tanke på månadsavgiften! Lite sjukt...

Bara för skoj skull (så jäkla roligt tycker jag nog inte det är ) satt jag och kollade upp hur mycket jobbrelaterat jag faktiskt gjort under den här veckan när jag varit sjuk. Jag har suttit i 15 telefonsamtal, mailat 26 mail och tagit emot och läst 34 mail. Då är det alltså mail jag kände att jag "måste" läsa och besvara, till det tillkommer flera mail som jag bara öppnat och skummat igenom. Rätt sjukt egentligen...

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.

Jo vi trivs ju bra på ett sätt, med stor tomt och nära till naturen. Jag älskar ju Stöcke också så det är ju inte det men allt eftersom har det visat sig att vi vill satsa miindre tid och energi på att renovera och fixa och mer på att umgås med folk. Desutom är det ju inte billigt med bensin och lär ju inte bli billigare heller. Plus nu det här med dagis.....

Älskade unge!

Du kanske skulle redovisa siffrorna för chefen

Älskade unge!
  • Emeraldy

Nä, det kostar i både tid och pengar, så är det ju... Nu kör vi iofs Moa till dagis, men snart kommer vi ju cykla med henne, och då blir det ju som förut, att vi "aldrig" kör bil. Det sparar vi ju in enormt med pengar på.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Tuttie

Halloj!

Håller med er att det var rätt åt Carola. Gillade inte heller den låten. Gillade nog Olas.Tror den blir bättre och bättre ju mer man hör den.

Soff: Oj vilka planer ni har, vadär det mer ni vill göra med huset då som ni måste göra liksom? Förstår att det kostar en del för er att åka fram o tbx med bilen till dagis o 2 jobb.

Sara: Oj vad du jobbar fast du är sjuk, du kan ju inte behöva ta ut hela veckan i sjukdagar kan tyckas. Men svårt att genomföra kanske.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte
    Sofia - vad tråkigt att det känns som om det inte riktigt är vad ni vill att bo i ert mysiga hus! Förstår er dock, det var lite därför som vi valde att köpa helt nytt... Ja, och så är vi ju så fruktansvärt o-händiga båda två också!

Sara - det saknar jag med Teg, att man aldrig behövde bil förutom till storhandlingar typ. Läget var verkligen helt underbart på det sättet, men samtidigt känns det bättre att bo här ute i skogen med tanke på hur dålig luft det faktiskt är mitt emellan stora vägarna... Det finns ju för och nackdelar med allt, men jag tvivlar på att jag kommer bo här hela livet så att säga, jag är lite för mkt stadsjänta för det.
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Vi bor nog rätt billigt nu , vi behöver inte ta bilen till jobben/dagis .

Vi har elen in på hyran , våran månadskostnad nu med internet och parkering är 5790 kr .
    Men då är det ju en GAMMAL och trist lgh som vi inte äger.

Men visst ett hus vore inte dumt.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Liloot
    Sofia: *hoppar och studsar* Klart ni ska flytta till Röbäck Hade ju varit skitskoj ju! Men det är klart, det blir ju dyrare, men man tjänar ju igen en heldel i bensinkostnader... Dom där radhusen är riktigt fina faktiskt! Det är bara synd att just den där ligger ju längst ut mot skravelsjövägen, det är ju mysigare här inne där vi bor

Sara: Oj, det va inte lite du jobbat!

Vi hade riktigt trevligt igår, Mona och Peter åkte hem vid två tiden. Thea va uppe mellan 01-02.30, sen sov hon till halv elva imorse, så det va värt att ha henne uppe i natt då tycker jag
    Vi satt och spelade Ombytta roller, det blev revange (hur stavas det??!?!?!) på revange och jag och Mona vann tillslut

Vad ska man hitta på idag då? Känns som att man skulle vilja ta sig ut en stund iaf...
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
Svar på tråden Mina goa vänner!