• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Pingulina

Förresten, nån som har tips på nån barnfilm eller nåt tv-program som kan tänkas finnas att ladda hem? Jag har laddat hem en nalle puh-film och några avsnitt teletubbies, men jag hittar inget annat kul. Vi ska ju ta med bärbara på flyget så att Nellie kan sitta och titta på film.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • litetknyte

Oki, det blir alltså en annan gång istf imorgon? Får hålla tummarna att jag inte behöver jobba helger så jag kan joina er. Förstår dig Pingu att det känns stressigt, så ingen fara på taket.

Vad jobbigt det låter med nattningar och barn som inte sover hela natten... vi har verkligen haft tur på så sätt med Vinga förstår jag... Kan bara tacka och ta emot och njuta så länge det varar. Det vet man ju hur det är med de små liven, allt ändras ju hela tiden. Vinga kan krångla till å från när hon ska somna men hon sover i stort sett alltid hela natten i egen säng. Mycket skönt - men det blir inte mycket pippande här ändå.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • Tuttie

Ska ha mens nu i helgen..Så jag är inte sen än... Är dock svullen o bröst o mage så det är nog på gång.

Så vad jag menade med än var än idag .. Den kan nämligen diffa nån dag elller men runt 16-18 typ... Så det hinns ju än.

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Tuttie
    Pingulina skrev 2008-02-15 20:51:12 följande:
    Förresten, nån som har tips på nån barnfilm eller nåt tv-program som kan tänkas finnas att ladda hem? Jag har laddat hem en nalle puh-film och några avsnitt teletubbies, men jag hittar inget annat kul. Vi ska ju ta med bärbara på flyget så att Nellie kan sitta och titta på film.
    Boblings
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • litetknyte
    Pingu - Vinga älskar ju Musses Klubbhus och det finns att ladda hem, samma sak med Råttatouille, annars ser hon inte så mycket annat just nu...
    Älskar min lilla Vinge-ling

Det låter bra Annika. In med nå nya datum bara så vi hinner planera GoNellie

Syskon ja.... Skulle faktiskt aldrig kunna tänka mig att inte skaffa syskon till Viktor. Visst... det finns stunder när det är riktigt jobbigt som man tänker "inte en gång till" men de stunderna går över lika fort Fast man har ju alltid i bakhuvet att det inte alls är givet att man KAN få några fler...

Känner mig faktiskt rätt frustrerad av att Viktor knappt säger någonting. Han försöker ju men det mesta blir gaga ändå... tex. gagack = traktor geck =däck gasch =glass kock =krock .... det är typ det han säger

Älskade unge!

Viktor älskar supertrion

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Nu har vi avnjutit en middag på Plaza. Riktigt gott!! Nu har jag och gumman kommit hem, hon ser på Hitta  nemo. Älskar den filmen. Tråkigt att vi måste skjuta på myskvällen men sånt är livet.... Och jag som skickade ut Peter på krogen ikväll för att jag skulle bort i morgon...

Idag har min mamma varit här och vi har sytt gardiner och sen var vi på ÖB en sväng.

Här har ju läggningarna sällan varit en problem, vi körde ju 5 min när hon var ca 8-9 månader och sen har det funkat. Klart rutinerna blir förstörda på sommaren och så men direkt när vi kommer hem kör vi igång igen och då är det bara 1 kväll som är lite jobbig. Vi lägger henne med vällingflaskan, hon äter, ropar när den är tom, vi hämtar och säger god natt. Nu när vi har börjat dra ner på vällingen på kvällarna så sover hon längre i sin säng, vi har haft ett tag hon kommit runt 01, nu blir det 03-04 nån stanns oftast.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Sofia, på Nellies dagis finns en kille i Viktors ålder som inte säger annat än mamma och pappa typ. Och du får tänka på att killar oftast har senare tal- och språkutveckling än tjejer. Vad är supertrion?

Agneta, håller på att ta hem Hitta Nemo nu. Typiskt att du skickade iväg Peter, men då får ni umgås istället imorgon.

Fritt fram för alla att föreslå datum för pyjamasparty!! Vi kan ju ha flera alternativ.

Camilla, ska man söka på Musses klubbhus? Råttatouille kanske funkar, men det känns lite avancerat för Nellies smak

Sussie, Boblins ja, det är ju en klar favorit. Vi har ju tre skivor hemma som hon ser i stort sett varje dag. Har försökt ladda hem men hittar inga avsnitt.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.

Jaså är det så? Ja det känns ju lite bättre då eftersom jag bara jämför med tjejer Tack gulliga du.

Supertrion går på Nickelodeon på mornarna. Typ kvart över sex eller nåt sånt... Det är en sköldpadda en kanariefågel och en hamster som åker runt i en flygbåt och räddar djur Dom sjunger istället för att prata *supertrion supertrion räddar dig, håll ut du lilla vän allt ordnar sig, vi är rätt små inte tuffa nej men vi kan hjälpas åt så blir allting okej, suuuuuupertrion yeeeeeaaahhh*

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!