• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Liloot

Haha, Sofia, du har lärt dig hela texten

Thea har så rolig betoning på sina ord. Alla ord som innehåller P i mitten sätter hon P:et längst fram. Chips blir Piss och Snippa blir Pissa.  Annika, är det vanligt att dom kan göra så ibörjan?

Ja, visst är dom för underbara i den här åldern. Förutom när man vill göra något som JAG vill, hon hon vägrar! (typ gå på stan ) Då blir jag toookig. Men jag älskar när man är hemma och bara myser nu

Annika: Sms:ar dig om imorgon!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Emeraldy

Annika:
    Vad fint det låter när du berättar om din och Nellies myskväll

Sofia:
    Moa pratar ju inte heller mycket (och hon var ju dessutom sen grovmotoriskt som bekant...). Det är mycket hon säger likadant, men det betyder olika saker. Man måste helt enkelt känna henne och läsa in vilken situation det är. Kacka t ex betyder både anka, kaka, macka och jacka. Gocka/Gacka är docka och haklapp (!) osv Lite intrssant bara vilka ord Viktor kan; däck och traktor tror jag det dröjer innan Moa säger

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Pingulina

Anna, jo, det är vanligt att dom kastar om ljud i ord i början. Nellie säger ju "s" sist i alla ord som har s i mitten t.ex. häst --> hätes, väska --> väkas, byxor --> bykos och hosta
    --> hotas

Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna på Stieg, har inte alls haft tid att lyssna på sista Stieg Larsson-boken på slutet, men jag tycker det är svårare att lyssna än läsa själv. Jag är liksom för koncentrerad på nåt vis och så kommer jag på efter ett tag att jag tänker på nåt helt annat och har ingen aning om vad som händer i boken

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • lindansare

Haha: De ord som är mest frekventa här är traktor, flygplan, bil, vovve, kaka, bit (fruktbit). Albin är verkligen riktigt grabbig. Jag försökte ta honom ur det förra veckan och introducerade några knoppussel. Albin plockade bort alla bitar och slängde iväg dem tills han kom till traktorbiten. Den satte han ner på golvet och körde iväg med och sedan var pusslandet över och vi var åter i bilkörandet.

• mamma till Viktor och William

Sara:

Linda: Haha det är samma sak här Igår på föräldrafikat skulle han prova några rosa klackskor men det slutade med att det blev ett bra garage

Älskade unge!
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Vad ska alla göra idag då? Jag ska snart skjussa Peter till jobbet då han inte är körduglig. Kanske blir det en vända på stan. Vi får se.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Emeraldy

Åh, jag skulle också vilja gå på stan! Jag har inte varit utanför dörren sen i söndags Har fortfarande sprängande huvudvärk och är jättesnorig, så det blir nog lugnt i TV-soffan framför skidskyttet.

Ikväll är det äntligen Melodifestival igen!!!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte
    Pingu - haha, ja Råttatouille kanske är avancerat... men Vinga älskar den filmen och vi har den dessutom bara på engelska. Musses klubbhus heter så, vi har sökt på det iaf.

Sofia - hihi, jag reagerade också på vilka ord Vicke kan. Karlakarl uti fingerspetsarna. Vinga har en killkompis som sover med miljarder bilar om nätterna. Lustigt hur det kan bli...

Vinga låter ganska bonnig ibland när hon pratar, så N har börjat kalla henne bonnläpp. Vilket hon ju naturligtvis snappat upp, så nu far hon omkring här ibland och säger "Vinna, bonnläpp" och flinar! Plus att hon har börjat svära. Häromveckan tappade hon ner grejjer på golvet och sa "saaatan, saaaatan", försökte igen och tappade och sa "helvette"! Ojoj...
    Älskar min lilla Vinge-ling
  • Alice i Umeå

Camilla: Dags att börja tänka på vilka ord man använder, jag har faktiskt också varit väldigt duktig på att svära men nu får man tänka sig för.

Var nere på stan en sväng, det blev bara en snabbis. Har absolut ingen energi för att gå på stan. Och nu skulle jag behöva plocka ihop lite här men det blir att man fastnar framför tv:n med Alice. Hon har blivit sånt tv-freak att jag får så dåligt samvete men jag bara inte orkar leka. Förstår inte hur jag ska orka jobba 2 veckor till, inbillar mig att allt ska bli lättare då när jag får vara hemma. Vi får väl se.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • Pingulina

Jag har varit hos Anna idag och hon gjorde mig så fin, fin, fin! A ger också 2 tummar upp som betyg Anna, det blev jättebra med färgen!!! Och så färgade Anna mina ögonbryn och ögonfransar också. Tusen tack än en gång!!

Resten av dagen blir det att ta det lugnt. Vi ska börja plocka fram vad vi ska ha med oss i klädväg och tvätta det som behövs, och skriva listor på det sista vi ska köpa och på vad vi inte får glömma, typ laddare och kamera och sånt Pass och biljetter kan ju också vara bra att komma ihåg  Om jag orkar ska jag sätta mig och skriva klar skoluppgifterna men annars tar jag det imorgon.

Agneta, tycker inte du behöver ha dåligt samvete, du är ju gravid för bövelen. Jag orkar ju ändå inte roa Nellie hela tiden trots att jag är så ogravid som man bara kan va Nellie och även andra, t.ex. Tindra och Conne, är ju också tv-freaks, vi får ha någon gemensam avvänjning när dom är typ 4

Camilla, haha, Vinga bonnläpp Jo, nu får man börja tänka på vad man säger. Nellie sa bögjävel häromdagen, tror hon snappade upp det från teven Förvånad

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
Svar på tråden Mina goa vänner!