• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Liloot

revansch såklart! Generad *känner mig korkad*

Are you going to the grave with unlived life in your vains?

Haha jassu du Anna det tycker du Ja det är ju klart att det vore kul och bo nära kompisar! Fast just de där radhusen är väl kanske sällan till salu. Förresten dom som bor där nu kan ju inte ha bott där länge? Dom som bodde där innan har ju typ nyss flyttat?

Dyrare blir det ju inte egentligen med tanke på att vi nu betalar 5500 på lånen + 2000 i månaden på elen och dyra bensinkostnader men skillnaden är ju att man inte betalar till sig själv så att säga...

Ja vi får fundera på saken...

Sussie: Det är ju mycket man vill göra hela tiden men det som är jobbigast är ju sånt som MÅSTE göras. Typ dräneringar, hängrännor och sådana saker som inte "syns", eller köp at gräsklippare och sånt. Det är ju ALLTID någonting. Dessutom känner man sig mer eller mindre tvingad att lägga alla pengar på huset annars får man ju dåligt samvete att man inte fixat ditten och datten....

Ja ni bor nog rätt billigt... Vi slutar nog på 8000:- med det du räknat in i din summa. Inte så jättefarligt men det är de osynliga kostnaderna som drar iväg.

Älskade unge!

Anna: Vad har ni för hyra?

Älskade unge!
  • Liloot
    mamma till Viktor skrev 2008-02-17 13:08:31 följande:
    Anna: Vad har ni för hyra?
    Tror vi ligger på strax under 6000 med bilplats. +el och lån ligger vi på drygt 7500/månad. Helt okej tycker jag.
    Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Pingulina

Go kväll!

Jag tyckte melodifestivalen igår var en riktigt bra omgång, många bra bidrag. Jag röstade på Sanna och tvillingarna och det gjorde tydligen många andra också. Jag är mycket förvånad över att Carola inte gick vidare direkt, tyckte deras låt var bra. Dom går dock helt säkert vidare från andra chansen.

Idag har vi tagit det lugnt. Nellie har blivit rätt snorig och A är förkyld och har feber, får hålla tummarna att Nellie inte blir sjukare. Annars börjar det kännas riktigt pirrigt med resan, har det mesta under kontrollk änns det som. Har några små ärenden kvar till imorgon men jag ska ju inte jobba nåt så det känns lugnt.

Sofia, skit alltså, är det så jobbigt och ovärt att ha hus? Känns ju inte så roligt nu när vi står inför att köpa hus. Vi är ju otroligt lata på att få saker gjort så hus kanske inte alls är vår grej. Men då får vi väl sälja i så fall, vi lär ju inte gå back.

På tal om hus och kostnad så betalar vi 9500 för vårt inklusive allt, alltså el, tv, internet, garage, lån, amortering. För huset räknar vi med att landa på ca 13000, men då bor vi ju centralt. Inte lika nära centrum som Teg men väldigt nära till mitt jobb iaf.

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • mysia

Hej tjejer

Verkar som alla gått och blviit mer eller mindre förkylda. krya på er allihopa, stora som små. Jag och P har oxå börjat känna av en förkylning. Det var väl inte så oväntat heller med tanke på att Tindra ligger i vår säng varje natt och hostar oss i ansiktet. Tindra har haft feber i 3 dagar, men idag har hon varit feberfri. Hon hostar dock väldigt mycket, så hon får inte så mycket sömn tyvärr. Hon orkade iallafall följa med på söndagsmiddagen och så fick hon klippa sitt hår. Hon satt så stilla så och var nog väldigt fashinerad. Sen när det var klart så visade hon upp sig för alla och såg så stolt ut. Farmor sa,"vad fin du blev i håret, Tindra. Vem har klippt dig?" "Ida" sa Tindra då och pekade på Ida. Hördes så kul.

Annars så är jag rätt slutkörd efter min jobbhelg. Fredagkväll, lördag hela dagen(9-20:30) och så idag, 9-14:30.

Kommer inte ihåg allt jag tänkte kommentera...

Angående melodifestivalen så fullkomligt älskade jag sannas låt. Hörde bara dom 3 sista låtarna eftersom jag jobbade. Höll på att skratta ihjäl mig åt kebabpizzan.

Håller med er om att man verkligen får tänka på vad man säger inför sitt barn. Tindra är som en papegoja och upprepar i stort sätt allt.

Tindra är nog största tv-freaket av alla barn i detta gäng. Så hon skickar jag gärna på avvänjning. fast ibland är tv:n bra att ha, tex när man lagar mat och ens barn blir för klängig.

• Tuttie

Åh jag har just sett "en annan del Av köping" och jag fullkomligt älskar det programmet.. Dom är så härliga

Cornelia är jätte hostig så jag gissar att A kommer vara hemme imorgon med henne. Igen .. Hon hostar så grymt mycket nu när hon sover...

Annika: Hoppas dom piggar på sig.

Annica: Oj vad du har jobbat...

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Idag har Alice och Peter varit på badhuset med Therese och Sebastian. Hon älskar badhuset. Jag har jobbat. Nu är det bara 9 pass kvar. Alice har varit lite risig i magen här på kvällskvisten, hoppas bara att det beror på för mycket godis mm. som hon ätit i helgen.

Sara: Mycket jobb med tanke på att du varit sjuk. Det är fördelen med att ha ett industi jobb, man kan släppa allt samma minut som man går hem.

Annika: Åh vad härligt, nu närmar det sig! Hoppas att ni inte blir mer sjuka innan ni ska iväg.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Sussie: Visst är det jobbigt att höra hur dom hostar när dom försöker sova? Tindra vaknar av och till och är superledsen.
    Ja,det blev rätt mycket jobb ihelgen. har som inte hunnit med något annat. Nästa vecka är jag ledig på onsdag(dock utbildning på fm :( )och på fredag. Men helgen är iallafall normala pass. Vecka 9 jobbar jag bara måndag och tisdag. Eventuellt åker vi till stugan den helgen.
    Det är liksom antingen hur mycket jobb som helst eller ingenting.

Agneta: Lät trevligt att vara på badhuset. Vill fara dit med Tindra nån gång. bara hon blir frisk nån gång.

Agneta: Skönt med bara 9 pass kvar!

Annika: Om jag säger så här... köper man ett gammalt hus ska man antingen ha ett stort intresse för att renovera och fixa och massor med tid, eller massor med pengar så man kan leja SNART ÅKER NI JU!!!

Älskade unge!
Svar på tråden Mina goa vänner!