• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie

Mig spelar det ingen roll hur vi gör.. Är ganska slut körd efter denna veck. Mycket som har hänt.

Milla: Skönt att mamma fått komma hem igen.

Anna: Stackars thea.

Sara: Har ni köpt ny säng till Moa?
    skönt att bi av med spjälisen iaf.

*Ps. jag har inte fått mens än Hemlis

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • Emeraldy

Sussie:
    Nej, vi ska ju köpa en MALM på IKEA har vi bestämt, så hon sover bara på en madrass på golvet än så länge

Camilla:
    Skönt att allt är "bra"!

Vi håller verkligen på att bli tokiga när det gäller Moa och hennes sömn. Varje kväll måste nån av oss ligga bredvid henne i ungefär en timme innan hon somnar. Sen vaknar hon flera gånger innan vi går och lägger oss (alltid minst en gång i alla fall) och då måste nån av oss ligga där igen, i typ en kvart. När vi väl har lagt oss orkar vi inte vara hos henne utan då får hon komma till oss, vilket ofta blir redan vid 22-23. I praktiken innebär detta att Magnus och jag har noll tid för vare sig sexliv eller bara mys och umgås. Skitjobbigt är det och jag vet verkligen inte vad vi ska hitta på. 5mm hävdar jag fortfarande inte fungerar på Moa. Vi har ju provat några gånger, men hon är så hysterisk och att lämna henne så tills hon själv skulle somna (av ren utmattning) skulle förmodligen ta flera timmar och då känns det som ren barnmisshandel.

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • mamma till Viktor och William

Usch vet precis hur det är Sara. Visserligen somnar Viktor oftast själv men han vaknar ju alltid på kvällen och då är det bara vår säng som gäller....Han får nog aldrig några syskon för som du skriver hinner man ju aldrig jöka!

Tycker det låter som många vill ställa in och flytta partyt och jag kan också tänka mig det faktiskt. Tycker det ska bli jättekul men inte ett måste att vi har det imorgon. JAg röstar för ett nytt datum där alla kan vara med.

Haha ja det är väl vanligast att barn tycker om godis Chips har han nog aldrig smakat tror jag men ostrkrokar och ostbollar gillar han men det vet ni ju redan

Camilla:  Kramar till dig!

Annika: Nä det vill man INTE

Älskade unge!
  • Tuttie

Sara: Aha okej..

usch låter tuft för er. Vi måste oxå sitte hos C men det tar max 10 min vilket är skönt. 5mm är ingen idé att prova här heller.. Hon skulle skrika så grymt länge...

• Emeraldy

Det har väl varit det positiva när Moa varit sjuk; att hon somnar på ett par minuter Nu när hon är piggare igen så är det samma gamla visa. Dessutom har hon börjat dissa den förälder som är där. Alltså, är det jag som lägger henne, sitter hon och skriker efter pappa och tvärtom...

Nä, nu ska jag plocka fram lite ostbollar och Coca cola. Jag har ju aldrig fattat vitsen med Let´s Dance. Istället har jag tagit klivet in i den riktiga kärringvärlden och börjat kolla på På spåret

• Tuttie

Sara. Gammkärring

Men vi tycker om dej ändå!

• Emeraldy
    Tuttie skrev 2008-02-15 19:57:10 följande:
    Sara. Gammkärring Men vi tycker om dej ändå!
    Kyss
  • Pingulina

Nu har jag lagt Nellie, tror inte hon somnat än men det brukar gå fort. Vi hade det så himla mysigt och satt och åt chips och Nellie dansade till Singing Bee. Hon är så himla go nu så jag vill inte ha några syskon, vill bara ägna mig åt Nellie hela mitt liv Hon är så rolig, först säger hon "mamma äta sips" och så kommer hon och ska mata mig med chips och precis när hon ska lägga chipset i min mun ändrar hon sig och stoppar det i sin egen mun, och så skrattar hon sitt busigaste skratt och ser helt överlycklig ut och säger "nä, mamma inte äta sips". Jag blir så lycklig när hon är så här go 

För övrigt så vaknar ju Nellie också varje natt och kommer i våran säng, ibland redan kl.23 och ibland mitt i natten, men det är sällan hon sover en hel natt i egen säng.

Sara, huvva, det går som upp och ner med Moas läggningar. Det enda jagkan trösta dig med är att det ju till slut brukar komma en bra period när det går bättre att lägga henne, men jag förstår att det är drygt.

Camilla, skönt att allt är bra med din mamma!

Ang. imorgon så tycker jag att vi skjuter på det. Dels på grund av sjuklingar och dels för min egen skull, tycker det känns lite stressigt med resan och förberedelserna. Har ju inte hunnit med allt jag borde och det skulle kännas skönast att få ställa iordning i lugn och ro. Låter det okej för er? Borde ha förstått att det skulle kännas stressigt när jag först erbjöd datumet men jag tänkte nog inte så långt då...

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Tuttie

Håller med dej Annika, vi skjuter på det.

Funderar oxå ibland på om vi vill ha syskon, Cornelia är så jävla trotsig nu så jag vet inte.
    Så jag är väldigt kluven nu.. Om det är ett  eller inte... Tiden får utvisa.

• Pingulina

När skulle du ha haft mens då Sussie? Eller har du inte haft nån mens sen du tog ut spiralen?

Jo, vi är också kluvna vad gäller syskon. Men vi är inte sugna nu iaf. För min del är det just nu mest att jag gärna skulle vilja vara gravid en gång till, är dock inte så sugen på bebistiden. Jag vill ha en bebis som blir 2 år inom 1 månad liksom

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
Svar på tråden Mina goa vänner!