• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Tuttie
    litetknyte skrev 2008-02-15 12:49:17 följande:
    Jo, jag vet att det oftast går bra, rent logiskt, men huvet och hjärtat resonerar inte likadant alla gånger. Tack för pepp goa du!
    Vassegod *kram*
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Camilla: nä, men gud vad tråkigt. Håller tummarna att allt går bra. kram

Sussie: Fy vad hemskt det lät. Skönt att det inte var något. jag får ibland ett tryck övanför brostet, men jag har hört att man kan få det när man har stressat.

Mitt lillgull har 39,2 i feber. Hon hade 39,7 för en timme sen och då fick hon alvedon, men det har inte gått ner så mycket sen dess tyvärr.

• mysia

Ska strax åka till jobbet. Känns dock inge kul att lämna Tindra när hon är så dålig, men jag vet ju att hon är trygg med farmor och farfar

• Pingulina

Camilla, men usch då, hoppas det inte är nåt allvarligt!

Sussie, jag har ju besvär med magen, typ magkatarr och så, och ibland kan jag få skitont precis där du beskrev och tryck över bröstet. Tror det är halsbränna och magkatarr för min del. Roligt är det inte, men det var ju bra att du fick kolla upp det. Blir ju läskigt om man inte vet vad det är för nåt.

Annica, jasså, har Tindra feber nu också, lillstackarn! Hoppas din jobbkväll går fort!

Men hörrni, vad ska vi säga om imorgon? Fick precis höra att farmor och farfar har ont i halsen och är förkylda, och det var ju dit A och Nellie skulle åka imorgon. Träffade Linda en snabbis på stan också, och hon vill gärna vara med om vi skjuter upp alltihopa. Så nu är jag lite inne på det, vad säger ni andra? Blir alla jättebesvikna? Hemlis

Vi kan ju skriva in nya förslag på datum direkt och behålla listan med vem som tar med  sig vad och så.

Vaxningen gick bara bra, klart det kändes lite men helt okej. Och benen blev så lena och fina

Det finns bara ett vackert barn i världen, och varje mor har det.
  • Emeraldy
    Annika och ni andra vaxvana tjejer :
    Hur länge håller sig benen fina efter en vaxning? Måste ju vara rätt smidigt ändå inför en semester! Kanske värt smärtan... Var gjorde du det?

Camilla:
    Usch då Hört nåt mer?

Jag har också tryck över bröstet med jämna mellanrum. Fruktansvärt obehagligt och gör skitont. Jag uppsökte läkare en gång i tonåren och han sa att det förmodligen berodde på stress.

Haha, här har vi också en pommes frites-älskande tjej. Eller snarare dip-älskande, för hon dippar pompan och suger av dipen
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Liloot

Hej på er!

Camilla: Hoppas att det inte är något allvarligt! Det ska nog gå bra ska du se! *kram*

Sara: Har aldrig hört talas om det klädmärket, men det lät spännande!

Sofia: haha, Thea älskar godis! (tyvärr )

Annika: Oj va Nellie pratar mycket! Duktig tjej!
    För mig spelar det faktiskt ingen roll om vi skjuter upp det. Det hade ju varit kul om alla kunde vara med!
    Thea har dessutom blivit sjuk, så det är väl risk att jag drar på några bacillusker också...

Thea är kladdig i ögonen och har feber. När jag hämtade henne på dagis idag så sa dom att hon inte varit sig själv idag, ätit dåligt och varit gnällig. Hon va kokhet kände jag, så jag tempade när vi kom hem, 39,4. Så det är ju inte så konstigt att hon är hängig. Hon har faktiskt redan somnat. Vi får väl se om det är för kvällen eller om hon vaknar senare och ska härja. Hon satt i soffan och somnade där, så jag bar över henne till hennes säng och hon fortsatte sova. Kanske ska försöka klä av henne lite kläder...
    Hänger febern ihop med en ev ögoninflammation??

Annika (igen): Hur ska vi göra med klippningen imorgon? Ska vi avvakta och ta det till veckan istället kanske? Du får bestämma!

Nu kom johan hem, så vi ska käka middag i lugn och ro Sen blir det Let's dance och mys!

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Pingulina

Anna, oj då, är Thea också sjuk. Ja, det går ju otroligt mycket nu så det är ju ett under egentligen att Nellie inte blivit sjuk *peppar, peppar* Vi åker ju redan på tisdagmorgon så det börjar bli lite halvakut med klippning. Behöver du vara hemma med Thea imorgon? För i så fall får jag ju helt enkelt klara mig ändå

Nellie älskar också godis, tyvärr. Och chips. Och precis som Moa så dippar hon samma pommes 10 gånger och suger av dippen, men hon gillar pompan också

Sara, hon som gjorde min vaxning sa 5 veckor, men hon sa att det oftast brukar vara ännu längre. Hon sa att dom som brikar vaxa på sommaren kommer oftast 2 gånger per sommar. Jag får väl se hur pass det är nu, är det bra så kommer jag nog köra till sommaren också. Det gjorde inte så ont att jag inte kan göra det igen. Mest ont gjorde det när hon strök på vaxen för den var så jäkla varm. Och andra benet gjorde mindre ont, kroppen var väl van

• Pingulina

Jag och Nellie är förresten singlar ikväll, så vi har ätit middag bestående av pannkakor, sylt och glass. Sen blir det mys med chips och godis.

A är på hockey med jobbet och sen skulle dom gå ut. Hoppas han håller i minnet att han är helt slutkörd, vill ju inte ha hem nåt vrak som spyr i hallen och somnar i duschen

• Emeraldy

Nu har vi sålt Moas spjälsäng Satte ut den på förmiddagen och nu kom ett ungt jätterart par och köpte den. Skönt att bli av med den, vårt förråd svämmar över trots att vi hade storrensning i somras. Vi måste verkligen ta tag i och sälja lite av Moas gamla kläder (lite vill jag spara av nostalgiskäl ) och leksaker. Jag är absolut ingen spara-människa, även i förrådet vill jag ha sparsamt och snyggt!

Jo, nog är det många sjuklingar i farten alltid... Hoppas verkligen att ni klarar er, Annika!!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • litetknyte

Hej på er!

Har varit upp på sjukhuset och hälsat på mammsen, som dessutom fick åka hem sen, så nu är jag lugnare. De hade kollat upp henne riktigt noga och på måndag ska hon göra ett arbets-ekg, men det verkar inte vara nån fara iaf. Hon hade en ofarlig variant av hjärtrusning, om det var förmaket eller hur det nu var. Trodde de iaf. Är lite spak av oron men nu mår vi rätt bra.

Hur blir det nu imorgon? Hade gärna kommit om det blev för sen vet jag inte om jag kommer kunna komma loss om helgerna om jag måste jobba var 3:e och N också gör det... Kikar in lite senare och ser vad ni kommit fram till.

Älskar min lilla Vinge-ling
Svar på tråden Mina goa vänner!