• mamma till Viktor och William

Mina goa vänner!

Det är nu ungefär 2 år sedan de första av oss träffades, väntade barn och pratade konstant om våra små kärlekar. Allt eftersom har nya ansikten kommit till och numera är vi ett härligt sammansvetsat gäng som surrar om det mesta i livet!

VÄLKOMMEN HIT!

Länk till TRÄFFTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27822698.html

Länk till RECEPTTRÅDEN www.familjeliv.se/Forum-11-265/m26183077.html
    Älskade unge!
  • Svar på tråden Mina goa vänner!
  • Liloot

Sofia: Ja, riktigt skönt att det inte var någon magsjuka.
    Guu så gott med nybakade bullar. Jag har aldrig bakat bullar Hemlis

Sussie: Jag tycker du ska ringa och höra! Är du inte utvald så är det ju bara att säga tack ändå, då vet jag. Ringer man så visar man ju intresse också, så då kanske du får komma på intervju även om dom inte tänkt det från början Lycka till!

Jag har fått världens förkylning i huvudet. Kan inte förklara, men jag har så sprängande ont i hela huvudet och pannan, och speciellt när jag böjer mig ner. Är det bihålorna eller? Någon som har något tips hur man kan lindra det? Tänkte speciellt på flygresan imorgon... blir inte så skoj kan jag tänka mig.

Fick återbud på min sista kund, klipp och färg. Så jag fick hämta Thea lite tidigare. Nu ska jag och Thea fara och handla lite, sen ska jag nog börja lägga fram det jag ska ha med mig imorgon.

Ikväll är det LOOOOOOOOOOST! YES! *längtar*

Are you going to the grave with unlived life in your vains?
  • Tuttie
    Liloot skrev 2008-02-20 16:43:54 följande:
    Sofia: Ja, riktigt skönt att det inte var någon magsjuka.Guu så gott med nybakade bullar. Jag har aldrig bakat bullar Sussie: Jag tycker du ska ringa och höra! Är du inte utvald så är det ju bara att säga tack ändå, då vet jag. Ringer man så visar man ju intresse också, så då kanske du får komma på intervju även om dom inte tänkt det från början Lycka till! Jag har fått världens förkylning i huvudet. Kan inte förklara, men jag har så sprängande ont i hela huvudet och pannan, och speciellt när jag böjer mig ner. Är det bihålorna eller? Någon som har något tips hur man kan lindra det? Tänkte speciellt på flygresan imorgon... blir inte så skoj kan jag tänka mig.Fick återbud på min sista kund, klipp och färg. Så jag fick hämta Thea lite tidigare. Nu ska jag och Thea fara och handla lite, sen ska jag nog börja lägga fram det jag ska ha med mig imorgon.Ikväll är det LOOOOOOOOOOST! YES! *längtar*
    Anna låter som bihållorna. Det finns risk att hela ansiktet sväller upp och du måste du får dämpande och sen även penecilin. Ring  Citymottagningen och be om tid ikväll.
    Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mysia

Sussie: 18300 är för heltidslön, men jag jobbar halvtid, men det blir ju ändå högre. 800 kr mer blev det, och den nya lönen började ju gälla i januari, så jag får det rekruaktivt(stavning?)
    Jag tycker som Anna, ring och hör, då vet du ju med säkerhet iallafall hur det blir.

Anna: Låter som bihålorna, jag brukar ha samma problem. prova att ånga,det funkar superbra för mig. Droppa gärna ner ett par droppar vademecum.

Nu är det middag. Det blev vårrullar, vokade grönsaker och svampstuvning. Hoppas Tindra vill ha nån mat idag.

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Tuttie

HAr dom inte ringt mig imorgon runt 14 så ringer jag dom .

Dig ska jag älska var endaste dag.Så länge jag lever mitt allt ska du va!
  • mamma till Viktor och William

Neeej Anna! Måla inte fan på väggen nu bara, det kan lika gärna gå över till imorgon. Hoppas du får vara frisk så ni kan njuta av resan! Jag tror man klarar sig hela livet trots att man inte bakat bullar Det finns ju på affärn

Det blev moccarutor idag också man jag blir tokig på vår ugn! Den står inte rakt så har man något i en långpanna så flyter det ju iväg till ena sidan och blir ojämnt! grrrr

18300 är ju kanon Annica! Du har väl inte så många års erfarenhet va? Det har hänt otroligt mycket på undersköterskelönerna på några år. Visserligen var jag ju bara vårdbiträde när jag började men jag såg att då tjänade jag 12 000:- lite skillnad...

Älskade unge!
  • Liloot
    Sussie; Jag får nästan alltid så här på slutet av mina förkylningar. Har inte varit med om att ansiktet svällt upp, så det är nog ingen fara På den fronten är jag lite som Sara, går nog inte till doktorn i onödan Höll ju knappt på att åka in när jag slagit axeln ur led Minns hur jag satt inne på jobbet tänkte att "jag kanske ska pröva dra till den själv så jag kan klippa mina sista kunder". hahaha.

Annica: Ånga? Alltså ångande vatten och andas in eller?
  • Emeraldy
    Anna:
    Haha, jag har heller aldrig bakat bullar, så du har några år på dig tills du är på min usla nivå

Precis som du beskriver kände jag förra veckan när jag var så jätterisig. Förmodligen hade jag väl nåt mer "fel" så förhoppningsvis går det över snabbt för dig!

Magnus kom hem idag och sa att han måste åka till Malmö imorgon och kommer hem på fredag Hatar när han är borta! Sen är det så knäppt att det sker med så kort varsel. Jag är upptagen till 17 imorgon så det var han som skulle hämta Moa. Nu löser det sig ändå, för farfar och faster kunde hämta, men jag tycker ändå man kunde ha lite bättre framförhållning... Det blir ju lite extra bök också eftersom vi "måste" ha bil för att hämta Moa, så då måste ju de ha vår bil som jag har på jobbet. Jaja, det löser sig ju alltid.

Annica:
    Vad roligt med löneförhöjning Jag fick också förhöjt nu när jag började jobba igen, känns alltid bra!

Sussie:
    Hoppas de hör av sig snart från Polisen.

Angående jobb så vill jag ju fortfarande byta. Samtidigt känner jag ett visst ansvar gentemot klassen. De skulle verkligen må skitdåligt av att få ytterligare en ny lärare, så det bästa för mig vore ju om jag hittade nåt efter sommaren. Och faktiskt, det ska jag erkänna, vissa stunder är det här jobbet inte så fel ändå Hemlis
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Alice i Umeå

Hej hej!! Kyra på alla sjuklingar!!! Idag har jag jobbat och sen har jag varit på mitt första yoga pass. Riktigt kul. En massa konstiga rörelser och övningar och försöka andas in och ut på rätt ställa var inte alldeles lätt. Men väldigt skön avslappning. Just bara att komma hemifrån och sitta i ett mörkt, tyst rum i 2 timmar är inte så dumt.

I morgon skulle jag egentligen jobbat 10 timmar men jag sa faktiskt ifrån. Min rygg fixar det inte. Igår när jag jobbade 8 timmar var jag grinfärdig efter 6 timmar. Så jag ska bara jobba halva passet i morgon. Och sen nästa vecka ska vi också korta av de längsta dagarna. Vet att jag skulle kunna sjukskriva mig helt hela nästa vecka om jag vill men det känns inte heller riktigt bra, jag orkar ju ändå några timmar.

Alice 051230 och skruttan BF 080426
  • mysia

Agneta: Vad typiskt att du har fått ont i ryggen, speciellt nu när du inte har så många pass kvar. men skönt att du kan korta passen.

Anna: Ja, precis. Koka upp vatten, häll i en skål och sen sitter du med ansiktet över skålen, och har en ansikt över huvudet så du kommer åt alla ånga.

Sofia: Nä,jag har inte så många års erfarenhet inom vården. Började som personlig assistent 04. Sen läste jag ju till undersköterska. är grymt nöjd med lönen. Arbetar ju bara halvtid men jag jobbar ju bara kväll och helg så jag får bra ob.

Nä,åter till tv:n

Älskar mitt lillgull Tindra
  • Liloot
    Annica; Tack för tipset... men jag vet inte om det hjälper, är ju som inte täppt alls, utan bara det uppe i huvudet... hmm. Det känns lite bättre ikväll iaf, så det kanske är bättre imorgon!

Sara: Va kul för dig att jobbet inte känns helt åt skogen Tror att du är en superbra lärare!! Jag skulle gärna vilja ha mitt barn i din klass iaf!

Agneta: Kämpa på! Skönt att få lite kortare dagar!

Shit va Lost är spännande alltså... men jag blir sååå "arg". Nu är det ju en hel vecka till innan nästa avsnitt! Och skulle man börja ladda hem så kan man ju ändå inte se allt, det kommer ju massor med fler avsnitt.

Nu ska vi sova!

Godnatt!
Svar på tråden Mina goa vänner!