Inlägg från: litetknyte |Visa alla inlägg
  • litetknyte

Mina goa vänner!

Hej hopp!

Vinga fick inskolas på fm idag också, då de andra i hennes grupp fått plats på dagis i Obbola. Så vi har varit där idag också, och det gick bra idag med, men hon är maaaaammig (och paaaaappig - N hann vara med idag) naaaanting. Ska ha stenkoll på oss och ha oss med hela tiden. Jag klurar på om hon blir som bortskämd för att vi finns tillhands? Hon är väldans "rädd" för de andra barnen och drar sig undan till egna ställen att leka på... Det går kanske över med tiden? Vad tror ni??

Anna - ajaj, det lät inte alls skönt. Tur ni tar bil hem då.

Älskar min lilla Vinge-ling
  • litetknyte
    Agneta - tack för uppmuntrande ord. Jag tror nog att hon kommer vänja sig, men nog märks det att hon inte är så van vid andra barn alltid... Fundersam Åtminstonde inte så många på en gång.
    Tyvärr har jag lånat ut alla mina få gravidkläder till en kompis som är gravid, annars hade du gärna fått låna. Jag lånade nästan allt och köpte bara några få plagg när jag var gravid. Är ju kalas, sååå roliga kläder är det ju inte oftast, plus att det blir dyyyyrt!

mysia - tack för dina ord också. Känns bra att Tindra som gillar dagis så mkt också var lite mammig i början.
    N var som P i början när vi bodde ihop. Gjorde INGENTING typ, utom lagade maten då , men efter att vi separerade ett halvår så skärpte han sig då vi flyttade ihop igen, efter ett allvarligt snack. Man får ju lov att ge och ta i ett förhållande - jag som egentligen är pedant har fått släppa lite på kraven och N som är en riktig slarver har fått börja städa lite mer. Men det tar tiiiid och är inte lätt, men det går! *kram*

Trevlig helg alla!
  • litetknyte

Sara - blä för förseningar. Kram till dig!

Jag är också snigel. N jobbar till 22. Har jobbat över både idag och igår, 11 respektive 10 timmar. Suck! Tröstar mig med en plopp.

• litetknyte

Hej hej!

Här har vi haft en lugn helg - UTAN melodifestival - och jag är lite smygförkyld. Har haft huvudvärk hela veckan och känner mig allmänt risig. Men, d går väl över förhoppningsvis.

Imorron e d dax för inskolning igen. Hoppas lilla fröken känner sig tryggare med miljö och personal snart.

Kram på er

• litetknyte

Hej på er!

Idag var det dax för dagis igen, och idag fick vi föräldrar lämna barnen i ett annat rum en stund. Jeez vilken pärs! Alla ungarna skrek som bara den, äggade upp varann som d kan bli, men de kom aldrig in med Vinga till mig som jag trodde utan hon hade bara varit ledsen lite grand... så d va ju skönt, men nu är vi båda helt färdiga haha. Hoppas det kommer gå bra det här, det gör ju så ont i mammahjärtat när de små är ledsna. Men personalen är verkligen urgulliga så det känns ju skönt.

Sara - fy för att känna sådär. Jag känner ofta likadant av många olika anledningar. Jag har fått tips av en kompis på en bra terapeut som jag SKA ta kontakt med... jag måste verkligen! Kanske du också vill ha hennes nr?? BAMSEKRAM!

• litetknyte
    mysia - ajdå, vilken otur med bilen! Tur det inte blev så dyrt som ni först befarade!

Här har vi fått idel sorgliga/jobbiga besked idag... Frun till en av min leasingpappas bröder har cancer och leasingpappas pappa åkte in på akuten idag. Suck, tar det aldrig slut på elände undrar jag???
  • litetknyte

Åååh, nu har Millan ont i mammahjärtat. Fick åka hem och lämna ett gråtande barn på dagis. Ska tillbaka om en timme - om de inte ringer dit mig tidigare förstås, men det hoppas jag inte. Men AJ vad ont det gör när liten är så ledsen. Huga.

Pingu - nej så otur ni har. Hoppas ni kryar på er illa kvickt så ni hinner njuta nåt av underbara Thailand! Kramar

Tack för alla peppande ord förresten, ni e allt bra goa.

Anna - jag fyller inte förrän i slutet av mars, 24:e, å Agneta typ dan före har jag för mig.

Å GRATTIS lill-Sofia.

• litetknyte

Haha, gissa om de ringde från dagis kl 10. En annan tjej hade varit tokledsen så Vinga hakade på, hon är så himla känslig för andras mående min tös, plus att de ju äggar upp varann, men när jag kom blev hon glad rätt fort igen som tur var... jobbigt dock. Hoppas d går bättre imorron. Då ska jag inte följa med in nåt, utan klä av Vinga och åka hem igen... Håll tummarna för oss!

Krya på er sjuklingar!

• litetknyte
    Agneta - jag hoppas det...
    Visst är det gulligt att hon är så mån om andra, men jobbigt för henne själv ibland..
Svar på tråden Mina goa vänner!